טודלרס

קולה זירו בהריון

קולה זירו בהריון – לשתות מים עם ממתיקים מלאכותיים וחומרים משמרים

במציאות מהירה ועמוסה רבים מאיתנו חווים צורך לשתיית משקאות מתוקים ומעוררים. קוקה קולה, קולה זירו וספרייט הם משקאות תוססים, מתוקים ומרעננים שכמובן אהובים על ידי רבים. בתקופת ההריון מתעוררות שאלות לגבי צריכת משקאות סודה. האם מותר לשתות קוקה קולה בהריון ? האם מותר לשתות קולה זירו בהריון ? האם מותר לשתות ספרייט ? ישנם מספר בעיות בצריכת משקאות סודה במהלך ההריון. כמות הסוכר, כמות הקפאין וקיומם של הממתקים המלאכותיים.
גם אתן מכורות לקולה זירו ? אז נכון שמדובר במשקה שערכו הקלורי הוא פחות מקלוריה ביחס לפחית קולה רגילה שבה 142 קלוריות אבל שאר הרכיבים אינם בריאים היות וכוללים ממתיקים מלאכותים וחומרים משמרים. להל"ן רכבי זירו קולה:
מים – הרכיב הבריא היחיד
פחמן דו חמצני – תרכובת פחמן וחמצן
קרמל / שזף סוכר- תוצר פירוק וחמצון חלקי של סוכר
קפאין – 32 מיליגרם
חומרי טעם טבעיים
חומצה זרחתית – לחיזוק הגזים במשקה
אספרטיים או בשמו הנוסף E951 ממתיק מלאכותי
אצסולפאם K או בשמו הנוסף E950 – ממתיק מלאכותי
פוטסיום בנזואט או בשמו הנוסף E212 – חומר משמר.
פיטסיום ציטרט או בשמו הנוסף E332 – חומר משמר.
כידוע, הכל שאלה של מינון. אם את שותה פה ושם חצי כוס קולה זירו בהריון סביר להניח לא יקרה כלום. רק שימי לב לעקוב שצריכת הקפאין היומית שלך מקפה, תה ומשקאות קלים אינה עולה על 200 מ"ג ביום. הסיבה לכך היא העובדה שהקפאין עובר בשליה ומגיע לזרם הדם של התינוק. בניגוד לגוף הבוגר שיודע איך להיפטר מהקפאין, גוף העובר מתפתח והקפאין יכול להצטבר ולהשפיע עליו באופן שלילי לאורך זמן ארוך יותר.
השפעות שליליות של שתיית משקאות סודה בהריון אינם תמיד ידועים לנשים בהריון. צריכה עודפת של קפאין מקושרת למשקל לידה נמוך לגיל הריון וללידה מוקדמת. מחקר שעקב אחרי 60000 נשים בהריון מצא שנשים שצרכו לפחות משקה סודה אחד עם תחליף סוכר מלאכותי היו בסיכון גבוה למשקל תינוק נמוך ב38 אחוז לעומת נשים שלא שתו כלל משקאות עם תחליף מלאכותי. נשים ששתו לפחות 4 משקאות ביום עם תחליף מלאכותי היו ב- 80 אחוז סיכון ללידה מוקדמת מנשים שלא שתו כלל. לסיכום, לא רק הקפאין והסוכר במשקאות קלים מהווים גורמי סיכון אלא גם תחליפי הסוכר המלאכותיים. זאת הסיבה שעדיף להמנע מאלו או לצרוך בתדירות נמוכה מאוד.