טודלרס

מתכון פלאפל טעים

מתכון פלאפל טעים לכל המשפחה ללא פטרוזיליה ועם הרבה חלה ושום

20.1.2021

אוהבים פלאפל ? רוצים להכין פלאפל ביתי ? קבלו מתכון פלאפל טעים ואולי הכי טעים שאכלתם. ארוחה טעימה לכל המשפחה.  מתכון פלאפל בלי פטרוזיליה עם הרבה פירורי חלה טחונים, כמון וכל הסודות שיהפכו את הפלאפל לכזה של מסעדה.


מרכיבים:
400-500 גרם חומוס קטן מסוג הדס
צרורי וחצי עד שתיים כוסברה שטופים (עלים קצוצים בלבד) תלוי כמה אתם אוהבים את טעם הכוסברה.
8 שיני שום בינוניות או גדולות קטושות (לא לוותר על הכמות הגדולה, נותן הרבה טעם).
בצל וחצי גדול קצוץ דק דק.
4 -7 פרוסות חלה טחונות במיקסר קטן קטן.
שתי כפיות מלח.
שתי כפיות פילפל שחור.
שתיים וחצי כפיות כמון (כמון הוא התבלין של הפלאפל. לא לוותר עליו. הוא צריך להיות מורגש אלא אם פחות אוהבים).
כפית אבקת אפיה – שעה לפני טיגון
כפית סודה לשתיה – שעה לפני טיגון

תהליך ההכנה –
שוטפים היטב את החומוס במים מספר פעמים ומשרים 10-12 שעות בקערה עם מים נקיים (עדיף מינרלים).
במהלך ההשריה מחליפים שוב מים. בסיום ההשריה שוטפים שוב ומוציאים קליפות לבנות. מסננים היטב את החומוס במסננת מספר פעמים כך שלא יהיו שאריות מים שירטיבו את הבלילה ויקשו על יצירת הכדורים. מייבשים היטב בכלי שטוח. חותכים בצל לבן, צרור כוסברה, חלה, שמן זית ותבלינים. מכניסים למיקסר עם החומוס. אם כמות גדולה לחלק לשתיים ולהכניס כל פעם חצי כמות.לערבב היטב את התערובת, לטעום ולהוסיף מלח במידה. ליצור כדורים. במידה והעיסה מימית להוסיף פרורי חלבה נוספים. לפני טיגון להוסיף כפית אבקת סודה לשתיה וכפית אבקת אפיה ולערבב היטב.

טיפ חשוב מאוד, בשביל שהכדורים לא יתפרקו כששמים אותם בסיר שמן, מניחים קודם בתוך מסננת מתכת קטנה ומכניסים אותם לשמן בעזרת המסננת (להניח לאט ובזהירות את ההמסננת עם הכדור לתוך השמן החם). חשוב להזהר מלגעת במסננת לאחר מכן בעת הנחת הכדורים הנוספים היות והיא רותחת. מומלץ לטגן 2-3 דקות או עד השחמה יפה בכל צד ולהוציא החוצה לנייר סופג. להגיש חם וטרי עם סלט ירוק קצוץ, טחינה (בהכנה ביתית רצוי משומשום מלא) ופיתות חמות. אם אינם בטוחים בטעם, טגנו בסיר קטן כדור אחד טעמו אותו ואז הוסיפו תבלינים לפי הטעם (לעיתים חסר עוד מלח). הבדיקה האחרונה חשובה מאוד לדיוק בכמות התבלינים, בעיקר כשמארחים וחשוב שיצא מושלם.

יצא טעים ? יש לכם שאלות ? כתבו לנו בתגובות.

הכנתם יותר מדי חומוס , ניתן להשתמש בעיסה עד יומיים במקרר או לסנן,לקרר ולהקפיא מיד אחרי השריה. תוכלו להשתמש בהם להכנה הבאה לאחר הפשרה. הילד בררן באוכל אבל אוהב אוכל קרנצ'י ומטוגן ? הידעת ? ב- 100 גרם פלאפל יש כ-13 גרם חלבון וכ-3.4 גרם ברזל.

בתאבון !

עוד בנושא:
טחינה לנשים בהריון
ממתק בריא לילדים