טודלרס

תנועות עוברות כואבות

מוטרדת מתנועות העובר ? תנועות עובר כואבות וחזקות ? קראי את הכתבה הבאה

23.4.2013
חשה תנועות עובר כואבות שבוע 38 להריון ? בשבועות האחרונים של ההריון (חודש שמיני ותשיעי) נשים רבות מדווחות על תנועות עובר כואבות. מה הסיבות למצבים של תנועות עובר כואבות שבוע 38 להריון (חודש תשיעי) ? תנועות עובר כואבות יכולות לנבוע מגדולו של העובר והלחץ שמפעיל על איברים פנימיים. הוא עשוי לנבוע מתנועה ספציפית של העובר (תנועת יד או רגל) שלוחצת על איברי הגוף. גם תנוחת העובר (כשהראש למעלה או למטה) עלולה להפעיל לחץ על מערכת הנשימה או שלפוחית השתן. אין הרבה מה לעשות עם תנועות עובר כואבות. ככלל הם אינידקציה לבריאות העובר. עובר בריא נע בתוך הרחם. ובאשר לאם הסובלת נסי לשנות תנוחות ולבדוק את השפעתם או נסי להטות את הגב קדימה. לעיתים עוזר ולעיתים לו. במרבית המקרים הכאב המפתיע והחריף יעבור תוך פחות מדקה.

כל עוד תנועות עובר כואבות וחזקות לא נלוות לצירים, חולשה משמעותית, בחילות, סחרחורות, שינויים בראיה או כאבים חדים שלא עוברים באזורי האברים הפנימיים לא ניתן לייחס להם משמעות רפואית שלילית אלא משמעות חיובית המעידה על בריאות העובר.

אם אינך רגועה לגבי עוצמת תנועות העובר התייעצי עם הרופא המטפל, קחי בחשבון שמרבית המקרים הרופא לא יוכל לסייע לך בכך ורק יבדוק האם מדובר בהתהפכות של עובר ברחם ושלא מדובר בצירים.

קראי עוד בנושא:
מדידת תנועות עובר
מתי מתחילים להרגיש תנועות עובר