טודלרס

איך מזהים ביוץ לפי חום השחר

כך תזהי את הביוץ על פי חום השחר

איך מזהים ביוץ לפי חום השחר

מהי טמפרטורת גוף בסיסית ? זוהי טמפרטורת הגוף שלך במנוחה. בודקים את טמפרטורת הגוף מיד עם הקימה בבוקר לפני כל עשייה (קימה ממיטה, אכילה, שתיה או הליכה לשירותים). חשוב לקבל הטמפרטורה מדויקת, כלומר כזאת המציינת שתי ספרות אחרי הנקודה העשרונית.

מהרגע שתתחילי לרשום כל בוקר את טמפרטורת הגוף שלך במהלך המחזור תוכלי לראות שינויים. שינוי הטמפרטורה יסייעו ל להבין את מועד הביוץ.
הקפידי למדוד את טמפרטורת גופך באותה שעה כל יום . זכרי כי מחלה או חוסר בשינה יכול להשפיע על הטמפרטורה. רוב הנשים עוברות שינוי קל בטמפרטורה מיום ליום (הבדל של -0.1 מעלות צלזיוס ).

איך מזהים ביוץ לפי חום השחר ? אם הטמפרטורה הבסיסית עולה 0.2 מעלות צלזיוס מהטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה ב-6 הימים האחרונים והיא נשארת גבוהה במהלך שלושה ימים, ניתן להניח שהיה ביוץ. כשאת עוקבת אחרי הטמפרטורה במשך מספר חודשים , ניתן לנבא מתי יהיה ביוץ בחודש ואז לקיים יחסים לפני תאריך זה ובסמוך אליו. זכרי שטמפרטורת הגוף עולה אחרי ביוץ התקיים ולא לפניו. במידה ואינך מבייצת, טמפרטורת הגוף הבסיסית (חום השחר) תשאר קבועה, דבר המעודד בדיקה רפואית במידה ואת רוצה להיכנס להריון או לבדוק את מידת הפוריות.

עליה בטמפרטורת הגוף  מתרחשת לאחר לאחר שחרור הביצית ולכן יעיד שהיה כבר ביוץ ולא ינבא את הביוץ שעתיד להגיע. כשמתשחררת ביצית , היא משאירה אחריה את הזקיק ממנו יצאה. זקיק זה הופך לגופף צהוב , מצב זה מעודד הפרשה של פרוגסטרון לצורך יצוב רירית הרחם ויצירת הפרשות רחם שיאפשרו לביצית להשתרש ברחם. 

דרכים לבדיקת טמפרטורת גוף בסיסית

רכשי מד טמפרטורה שקוף
התחילי את המדידה ביום הראשון.
מהרגע שהתעוררת , מדדי את הטמפרטורה במשך 5 דקות לפני שאת קמה מהמיטה, אוכלת או הולכת לשירותים.
כתבי את הטמפרטורה ביומן בתאריך של יום הבדיקה
הקפידי לתעד טמפרטורה בכל יום
כתבי סיבה לשינוי טמפרטורות גוף אפשרויות כמו חום, מחלה, לקיחת תרופות, חוסר שינה.
התחילי רישום חדש כל פעם בעת קבלת המחזור 

למה הטמפרטורה עולה ?
ביוץ גורם לטמפרטורת הגוף לעלות, דבר המייצר יותר חום גוף וטמפרטורת גוף גבוהה יותר. טמפרטורת הגוף שלך לא תעלה במידה ולא בייצת, לכן חשוב לאתר עליה משמעותית וממושכת בטמפרטורת הגוף.

תסריטי עליה בטמפרטורת הגוף.
עליה בשיפוע – עליה הדרגתית בטמפרטורת הגוף מספיקה כדי להראות ביוץ. עליה הדרגתית זאת תמשך כ-3-4 ימים.
עליה איטית – עליה איטית וגם מאוד הדרגתית בטמפרטורה המתרחשת במשך 4-5 ימים.
עליה עם נסיגה – הטמפרטורה עולה באופן משמעותי ובאופן תלול. טמפרטורה זאת נשמרת גבוה בשלב הלוטיאלי . לפני עליה זאת הטמפרטורה נמוכה משמעותית.
עליה מדורגת – עליה בטמפרטורה ולאחריה נשארת יציב ולאחר מכן שוב עליה בטמפרטורה ושוב יום אחרי נשארת יציב עד אשר השלב שבו מגיע הביוץ. עליה מדורגת זאת לוקחת מספר ימים

הריון – אם טמפרטורת הגוף נשארת גבוה במשך 18 יום ואינה יורדת, הדבר מעיד על סימני הריון.

טיפ חשוב לקניית מד חום

רוצה לקנות מד חום למדידת חום גופך, אם יש לך ביטוח מושלם (כללית מושלם, מכבי מגן זהב ) קני אותו בבית המרקחת של קופת החולים שלך ולא בסופר -פארם או בניו פארם. ההבדל במחירים נאמד בעשרות אחוזים. הקפידי לשים לב שהמדחום מדוייק (כולל שתי ספרות עשרוניות ).

קראו עוד בנושא:
איך מזהים ביוץ  לפי בדיקות ביוץ ביתיות
איך מזהים ביוץ לפי הפרשות הנרתיק