טודלרס

גיל שנתיים רוצים הכל

הילד רוצה לקבל את הכל לעצמו ? סיפור אחד שממחיש הכל

28.10.2013

גיל שנתיים הוא גיל שמתאפיין בהרבה מאוד רצונות ובחוסר יכולת לווסת את רצונות האלו. ילד בן שנתיים שנכנס לחנות צעצועים עשוי לרצות הרבה מאוד דברים, ילדה שתכנס למכולת תרצה הכל ממתקים, ומה יקרה אם תקבל תשובה שלילית ? ובכן, חלק מהתגובה של הילדה קשורה לחינוך שלכם. מה אתם תגידו לה לפני שנכנסים לחנות הצעצועים או המכולת, איך תציבו את הגבול ואיך תאכפו אותו.

ספר מומלץ שימחיש את הנושא הוא הספר רוני ארנובת רוצה הכל. מאת: מיקל ב' קפלן, אייר: סטפן ג'וריש והוצאת כנרת 2012
רוני הארנבונת הולכת עם אמא שלה ואחיה לקניון. אמא מודיעה לילדיה שהם הולכים להכנס לחנות צעצועים וכל ילד יוכל לקנות צעצוע אחד בלבד. רוני הארנבונת בוחרת לקבל ארנבונת קטנה שדומה לה אבל אז היא גם רוצה לקבל תיבת נגינה, מפלצות להרכבה, רובה מים בצורת טיל, דוב פנדה, צבעים ועוד. אמא של אומרת לה שהיא יכולה לקבל רק צעצוע אחד אבל רוני הארנבונת אינה מקשיבה לה היא עסוקה בלהעמיס צעצועים רבים על העגלה. כל ההסברים והחזרות לא עוזרים. אחותה מסבירה לה שהיא לא יכולה לקבל את כל מה שהיא רוצה אבל רוני ארנבונת אומרת שהיא רוצה את כל מה שהיא רוצה. כשרוני לא מקשיבה, אמא מרימה אותה ללא אף צעצוע ולוקחת אותה הביתה. רוני ארנבונת בוכה כל הדרך הביתה וגם בבית. יש לי אמא רעה .. היא פוחדת שאם תפסיק לבכות אבא ואמא ישכחו עד כמה באמת היא רוצה את הצעצועים שאספה בחנות. ההורים מנסים ללמד את רוני הארנבונת מסר חשוב (כסף זה משהו שנגמר). הם חוזרים איתה לחנות, מביאים לה את הכסף ומראים לה שאי אפשר לקנות הכל, אבל רוני ארנבונת מתחכמת.

כתיבה מלאת הומור, דמויות הספר מלאות יופי ומתיקות, והציורים נפלאים. ספר המעורר הזדהות עם הצורך של כל ילד צעיר לקנות צעצועים רבים בחנויות ולא להסתפק בדבר אחד.

אמצעי נפלא לתווך לילדים את נושא הכסף והקניה המבוקרת של משחקים וצעצועים.