טודלרס

בחירת עגלת תינוק לפי סוג הגלגלים

איך אתם מתכנים לטייל עם התינוק ולמה חשוב להתייחס לגלגלים

1.5.2013

עגלה לתינוק – עמידה במבחן השטח ובדיקה של סוג הגלגלים
מאת : רם זומר – הציג הבלעדי והיבואן של עגלות היוקרה מחברת הענק הגרמנית
abc design
 

בחירת עגלה לתינוק משמעותית וחייבת להתאים לצרכי המשפחה ולתנאי מקום המגורים. יכולת התמרון, יציבות העגלה וסוג הגלגלים בעלי השפעה משמעותית על נוחות ובטיחות הנסיעה בחיי היום יום.הסביבה שבה גרה המשפחה משפיעה על בחירת העגלה המתאימה ביותר לשימושם ולתינוקם. לדוגמה, משפחה שמתגוררת בסביבה כפרית עם דרכים לא סלולות תוכל ליהנות יותר מעגלת תינוק עם גלגלים שונים מאשר גלגלי העגלה שיתאימו למשפחה מסביבה עירונית הכוללת כבישים. כמו כן, מומלץ שעגלת התינוק תעמוד בקריטריונים שונים המאפשרים לה לעמוד במבחן הדרך – הן בסביבת המגורים והן בטיולים שהמשפחה מתכננת לצאת אליהם.

הקריטריונים לבחירת עגלת תינוק מוצלחת בדרכים

תמרון העגלה בדרך
טרם רכישת עגלת התינוק, מומלץ לבדוק את יכולת התמרון של העגלה (גם עם עומס רב), כמו יכולתה לתמרן בדרך גישה בעייתית, מדרכה, עלייה מהכביש למדרכה וכו'. עגלת תינוק איכותית צריכה לאפשר תמרון קל ומהיר על אף המשקל שהיא נושאת.

יציבות עגלת התינוק בנסיעה
האיכות של נסיעת העגלה בדרכים לא סלולות או דרכים משובשות חייבת להיות גבוהה על מנת לשמור על בטיחות התינוק. חשוב לבצע בדיקה של בולמי הזעזועים המותקנים בגלגלים האחוריים של העגלה ולהבחין שלא נוצר טלטול עז שיכול להזיק לתינוק. כמו כן, ידיות האחיזה של העגלה צריכות להיות יציבות. במידה והידיות יותר מדי רועדות – רצוי לא לבחור בעגלה מסוג זה כדי להבטיח יציבות ובטיחות מוחלטת לתינוק בעת הנסיעה.

סוג הגלגלים – לפי צורך המשפחה
סוג גלגלי העגלה לתינוק מהווה פרמטר חשוב בבחירה המתאימה, ולכן כדאי להבין את ההבדלים בין הסוגים. בנוסף, קוטר הגלגלים משפיע על איכות הנסיעה בדרכים. כלומר, עגלה בעלת גלגלים גדולים מאחורה תהיה תמיד יותר יציבה. לעומת זאת, עגלת תינוק עם גלגלים קטנים (כמו בטיולונים) "רועדת" יותר.

גלגלים גדולים:
אלו גלגלים שמלאים בדרך כלל באוויר, בעלי בולמי זעזועים איכותיים מאוד, ומספקים עבירות גבוהה ותנועה שקטה וחלקה. הגלגלים הגדולים נוחים במיוחד לנסיעה במשטחים לא ישרים, כולל עלייה במדרגות ומדרכות. יחד עם זאת, חשוב לציין שמדובר בגלגלים כבדים יחסית והטיפול בהם דומה לתחזוקת אופניים, כמו מילוי אוויר חוזר, החלפת גלגל, טיפול בפנצ'רים, ויש סיכוי להיתקע בגלל תקלה בגלגלים.

גלגלים יותר קטנים:
הגלגלים הקטנים לא דורשים כלל תחזוקה, בעלי יכולת תמרון גבוהה במיוחד בעיר, אך ישנם סוגי גלגלים בעלי עבירות נמוכה יותר ונטייה לזעזועים אשר קשה לעבור עמם במיוחד בדרכי עפר. 

ההבדלים בין סוגי הגלגלים הקטנים:

גלגלים קשים מפלסטיק – הגלגלים הזולים ביותר בעלי איכות פחותה יחסית.

גלגלים שעשויים לגמרי מגומי – גלגלים באיכות יותר גבוהה.

גלגלים מגומי בעלי תא פנימי מסיליקון – גלגלים ברמת איכות גבוהה ביותר. בעבר היה ניתן לבחור בגלגלים רכים עם אוויר או גלגלים קשים מפלסטיק. בימינו, גלגלים אלו מהווים את  השילוב של היתרונות המשמעותיים: גלגלים בעלי עמידות, משקל קל, רכות וללא צורך בתחזוקה. הסיליקון הוא חומר רך אבל פגיע, ולכן הגומי עוטף אותו וכך מגן עליו. התוצאה היא גלגל רך שאינו נשחק, ובעל משקל מופחת.

הבחירה בסוג הגלגלים חייבת להיעשות על פי הצרכים אישיים של כל משפחה. כאמור, ככל שהגלגלים של עגלת התינוק גדולים יותר, כך הם מתאימים יותר למשפחה שגרה בסביבה כפרית או נוטה לצאת לטיולים רבים בחיק הטבע. הגלגלים הקטנים בעגלת תינוק מתאימים יותר למשפחה שמתגוררת בסביבה עירונית ולא זקוקה לעבירות גבוהה. יש לציין שהפיתוחים האחרונים הובילו לעדיפות גבוהה לשימוש בגלגלים מגומי עם תא פנימי מסיליקון.

לסיכום, הצרכים הספציפיים של המשפחה ומקום מגוריהם משחקים קלף חשוב בבחירת עגלת התינוק המתאימה להם ביותר.  הבחינה הסופית של עגלה לתינוק צריכה להיעשות ע"י שני בני הזוג בנסיעת מבחן בשטח מבחינת נוחות ובטיחות הנסיעה. כמו כן, חשוב לוודא שהעגלה יכולה להתקפל בקלות, להיכנס לתא המטען ברכב ואף להשאיר מקום נוסף