טודלרס

מזון לשיפור פוריות הגבר

מה כדאי מאוד לאכול כדי לשפר את פוריות הגבר

מזון לשיפור פוריות הגבר

לימון
לימון הוא אחד הפירות התורמים לפוריות הגבר. הסיבה הראשונה לכך הוא שיש בו ויטמין סי ואנטי אוקסידנטים רבים התורמים לבריאות הכללית (תורמים להגנה על הזרע מרדיקלים חופשיים). ישנם מחקרים המעידים כי לויטמין סי יכולות לשפר את כמות הזרע, תנועתיות הזרע ולמנוע הדבקויות של זרעים זה לזה. סיבה נוספת היא שהלימון מסייע לזרע לשרוד בסביבת הרחם. איך כדאי לצרוך לימון ? מומלץ לצרוך כחצי כוס לימון מהולים במים חמים ולשתות אותם 15-20 דקות לפני האוכל. ניתן לצרוך ויטמין סי באמצעות מאכלים שונים כמות פירות הדר, פלפל אדום, גויאבה, קווי, תות ועגבניה. חשוב להמנע מצריכה מרובה מדי של ויטמין סי היות וכמויות גבוהות מדי של הויטמין אינן טובות לפוריות. האיזון והצריכה המתונה הוא סוד ההצלחה.

אגוזי מלך
75 גרם של אגוזי מלך ביום נמצאו כמשפרים איכות, תנועותיות ומורפולוגיה של תאי זרע. אגוזי מלך ידועים כמאכל משמין אך מזין המגיל בתוכו שומן בלתי רווי איכותי ובעיקר כמויות נהדרות של אומגה שלוש ושש. קחו בחשבון שצריכה גבוהה של אגוזי מלך מאוד משמינה לכן יש להגביל בכמויות.

עגבניה
בתוך העבניה מצוי חומר הנקרא ליקופין. חומר זה נחקר במשך שנים ונמצא כגורם מפחית של מחלות לב, וסוגים מסויימים של סרטן (פרוסטטה, סרטן השד, סרטן ריאות וסרטן צוואר הרחם). במספר קטן של מחקרים נמצא כי גברים שהגבירו את צריכת הליקופין שלהם שיפרו את מדדי הזרע שלהם. כידוע, הליקופין המצוי בעגבניה נמצא ונספג טוב יותר דווקא כשהוא מבושל. זאת הסיבה שעדיף לצרוך עגבניות באופן מבושל כמו בבמרק עגבניות, שקשוקה וכד' לעומת עגבניה טריה בסלט.

ומה עם קפאין ?
רבות נכתב על צריכת הקפאין של נשים בשלב הפריון. כיום ידוע שכדאי להגביל ועדיף להמנע בכלל מצריכת קפאין במהלך ניסיונות הכניסה להריון וההריון עצמו בקרב נשים. קפאין מגיע בצורות שונות. יש הטועים וסבורים כי הקפאין מצוי רק בקפה אך הוא נמצא במגוון משקאות התה והמשקאות הקלים. אצל גברים לא ברור האם מומלץ להמנע לגמרי מקפאין או אפשר לשתות מעט. המחקרים מעורבים. ישנם מספר מחקרים הטוענים כי מעט קפאין ביום (כוס אחת) יכולה לתת לזרע זריקת כוח שתסייע בפוריות, לעומת זאת מחקרים אחרים גורסים כי לקפאין יכולה להיות השפעה שלילית על מדדי הזרע. לאור ממצאים מעורבים אלו כדאי כי גם גברים יגבילו את צריכת הקפאין (לא רק קפה אלא קפאין) בתקופת ניסיון הכניסה להריון.

אבץ
אבץ נחשב מינרל חשוב ביותר הנמצא כמעט בכל תא בגופנו. אבץ מעורב בתהלכי הפוריות של נשים וגברים ובאיזון ההורמונלי של גופם. כמות האבץ המאוסנת בגוף מעטה ולכן יש צורך לצרוך אבץ כדי לשמר את המאגרים בגוף. אבץ מצוי בבשר עוף וביצים וניתן לקחת אותו גם בכדורים במידה ויש חוסר. מיעוט אבץ גם קשור לנשירת שיער חזקה. אם רמות האבץ בגופכם נמוכות מומלץ להתייעץ עם רופא על נטילת תוסף אבץ בכמות מתאימה. קחו בחשבון שכמות גבוהה מדי של אבץ יכולה לפגוע בספיגה של מינרלים אחרים ולכן גם היא לא רצויה.