טודלרס

מאיזה גיל אפשר לתת ביסקוויטים לתינוק

רוצה לתת ביסקוויט לתינוק ? באיזה גיל מותר ולמה לא כדאי ?

14/5/2013

מאיזה גיל אפשר לתת ביסקוויטים לתינוק ?  מתי זה בטיחותי ולמה כדאי להמנע מלהתחיל זאת. לפעוטות יש רמת אנרגיה גבוהה מאוד. תפריט מאוזן הכולל דגנים מלאים, ירקות, פירות וחלבונים מסייע לאיזון רמות הסוכר לא רק אצלנו אלא גם אצל ילדנו. כמו שאת רוצה לאכול בריא ולשמור על משקל, גם התינוק זקוק לכך. הרגלים בריאים הם מתנה. להתחיל לתת ביסקוויט לתינוק זאת טעות. פעוטות שאוכלים סוכרים רבים סובלים מתנודות חדות ברמות הסוכר בדם. אחרי אכילת ממתק רמת האנרגיה עולה מאוד אך צונחת במהירות מיד לאחר מכן. אם הפעוט יאכל עוד ממתק, שוב תעלה רמת האנרגיה שלו ואז שוב תצנח. מדובר במעגל קסמים מזיק. כמויות סוכר רבות מכבידות על הלבלב, הסוכרים מספקים קלוריות ריקות . אל תתפתי לדרך שבה חברות המזון משווקות את מוצריהם כחטיפים בריאים עם ויטמינים בריאיים. בסופו של דבר החטיפים והביסקוויטים הם סוכרים שהילד אינו זקוק להם. אם תתני באופן קבוע ביסקוויטים לתינוק הוא יתרגל מתוק, הוא יתרגל למתוק התעשייתי וידרוש זאת ברגע שיוכל לדבר. גם הסוכרים והפחממות הרקות עלולים להוביל להשמנה. השמנה היא מגפה עולמית, מדי שנה אחוז התינוקות והילדים הסובלים מהשמנה רק עולה ועולה בחברה המערבית.

מאיזה גיל לתת לתינוק ביסקוויט
השאלה הנכונה היא לא מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק ביסקוויט אלא למה לא כדאי לתת לתינוק ביסקוויט ? למה להגיש לתינוק אוכל מתוק המכיל סוכרים ויכול לגרום להשמנה ולפגוע בשיני התינוק הצומחות ? עכשיו שהתינוק קטן יש לכם שליטה מלאה על כל מה שאוכל. המנעו ממתן דברי מאפה ומתוקים לתינוק. המנעו מהרגלים של מתוק בסוף הארוחה או משהו מתוק כפרס. המתוק יגיע, זה רק שאלה של זמן וחשיפה… פינוק יכול להיות זמן איכות, חיבוק ונשקה הוא לא צריך להיות ביסקוויט.
העדיפי פירות טריים טחונים, המספקים את המתוק ביחד עם הרבה מאוד ויטמינים או יוגורט לבן עם כפית סילאן. כך יזכה למתוק ובו זמנית יקבל חלבון וסידן.

קחו בחשבון שביסקוויטים לתינוקות הם יקרים הרבה יותר מביסקוויטים רגילים. חברות המזון טוענות שהסיבה היא תוספת ויטמינים חשובים. בשוק ישנם כל מני ביסקוויטים: ביבי ביס, ביסקוויטים של מטרנה…

באיזה גיל אפשר לתת ביסקוויט לתינוק ? הגיל המותר לשימוש מופיעה על האריזה של כל סוג ביסקוויט וביסקוויט בנפרד על פי מרכיביו. באופן כללי מותר לתת ביסקוויט לתינוק אחרי גיל 9 חודשים אך ישנם ביסקוויטים כבר לגילאי חצי שנה (ביסקוויטים של מטרנה לדוגמא). ניתן לתת ביסקוויטים למציצה אם לתינוק אין שיניים, חשוב להשגיח בכל זמן האכילה על התינוק.
ניתן גם לטחון לחתיכות קטנות מאוד ולתת לו למצוץ. ניתן גם להכניס חתיכות ביסקוויט למחית הפירות.

העצה שלנו היא לחסוך בכסף ובקלוריות ריקות ולקדם הרגלי אכילה נכונים כבר מגיל אפס – וכן, לא לקנות ביסקוויטים בכלל.

שיהיה לבריאות וזכרו, אי אפשר להפריד תזונה מחינוך. זה הולך יחד.

קראי עוד:
באיזה גיל אפשר לתת לתינוק טונה
באיזה גיל אפשר לתת לתינוק גבינות