טודלרס

האם להעדיף משאבת חלב חשמלית או ידנית ?

מה ההבדל בין משאבות חלב חשמליות לידניות ?

24.3.2013
הנחות על משאבות חלב חשמליות לעומת משאבות חלב ידניות  
 
אימהות רבות המעוניינות לקנות משאבת חלב אם מתלבטות בשאלה האם לקנות משאבה ידנית או חשמלית. חלק מהאימהות בוחרות משאבה ידנית מפני שחושבות שזאת קלה יותר לתפעול. ישנן אימהות שבוחרות משאבה ידנית כי חוששות מהרעש וקשיי הניידות של משאבה חשמלית. אספנו ארבע הנחות נפוצות שמניחות אימהות על ההבדל בין משאבת חלב ידנית לעומת משאבה חשמלית ובדקנו אותם.
 
משאבה חשמלית שואבת יותר חלב ממשאבה ידנית
זאת הנחה הגיונית אך לא תמיד נכונה. ישנן אימהות המצליחות לשאוב יותר עם משאבה חשמלית היות וקצב השאיבה מהיר יותר או מאפייני השאיבה מעודדים יציאת חלב. ואולם, ישנם מספר אימהות לא מבוטל המדווחות כי מצליחות לשאוב יותר חלב בזמן קצר יותר עם משאבה ידנית. יפית היא אימא אחת כזאת: "  אצלי המשאבה הידנית של אוונט שואבת בין חמש לעשר דקות כל צד וממלאת בקבוקים שלמים. לעומת זאת עם החשמלית היה לוקח לי יותר מחצי שעה ושם זה היה הרבה יותר קשה.."
 
משאבה חשמלית תמיד רועשת לעומת משאבה ידנית.
באופן כללי משאבות חלב ידניות שקטות יותר ממשאבות חשמלית היות ורעש רב יותר עשוי להגיע מהמנוע של המשאבה. אחת המשאבות הרועשות ביותר היא המיני אלקטריק. במקרה של משאבה זאת אכן משאבות ידניות יהיו תמיד יותר שקטות. ואולם, כיום ישנם משאבות חלב חשמליות עם רעש קל כמו הסווינג של מדלה והספקטרה 2, כך שהרעש אינו מהווה מטרד בעייתי.
 
משאבת חלב ידנית מתאימה לשאיבות אקראיות ומשאבה חשמלית לשאיבות תכופות.
הנחה זאת נכונה ביסודה. משאבות חשמליות מתאימות יותר לאימהות ששואבות מספר רב יותר של פעמים ביום ולאורך זמן ארוך יותר. השאיבה החשמלית מונעת מהאם עבודת יד ומאפשרת לשאוב חלב בעוצמה גבוהה למשך זמן. המשאבה הידנית לרוב מעייפת יותר כי דורשת עבודת יד ולעיתים קרובות בעלת עוצמת שאיבה נמוכה יותר.
 
כדאי לקחת לעבודה משאבה ידנית כי היא קלה ופשוטה יותר לשימוש.
כל אם יכולה לבחור איזה משאבה נוחה יותר לשימוש בעבודה. רוב האימהות יבחרו משאבות קלות משקל שיהיה קל לנייד אותם מהבית לעבודה וחזרה. כיום ישנן משאבות ידניות קלות כמו משאבת הרמוני של מדלה ואונט isis וגם משאבות חשמליות קלות כמו הספקטרה 3 והסווינג. אימהות שבוחרות משאבות מקצועיות ומעט כבדות כמו הלקטינה של מדלה יעדיפו לרוב להשאיר את המשאבה בבית. קלות או פשטות השימוש הוא דבר סובייקטיבי. המשאבות הידניות עשויות להיות קלות יותר להפעלה מידית (פחות שלבי הרכבה ,פירוק וניקיון), אך המשאבות החשמליות עשויות להיות יותר קלות לשימוש (שאיבה מהירה ללא התעייפות). כפי שניתן לראות גם כאן אין תשובה חד משמעית.