טודלרס

מטפלת לתינוק בביתה

המטפלת מעוניינת לטפל בתינוק בביתה ? מה השיקולים ?

11.2.2013

מחפשת מטפלת לתינוק בביתה או בבית שלך ? האם עדיף שהמטפלת בתינוק תטפל בו בבית שלכם או בביתה ? גם במקרה זה אין תשובה אחת ולכל משפחה ומטפלת מתאים סידור אחר.

מטפלת בתינוק בביתה – מה כדאי להביא בחשבון
כשבוחרים את מקום העבודה של המטפלת צריך לקחת בחשבון פרמטרים רבים :

נוחיות :
בחורף הקר והגשום פחות מעוניינים לטלטל תינוק צעיר ולהוציאו מהבית.
בבית נמצאים כל הבגדים, האביזרים והלבוש של התינוק ולכן הגיוני יותר שיהיה נוח בבית

האם האישה או הבעל עובדים מהבית ?
אם יש הורה שעובד מהבית יתכן וטיפול בילד מחוץ לבית יכול לסייע מאוד ליכולת עבודתו. מנגד יכול להתאים להורה אחר המעוניין לפקח על המטפלת

מה המרחק בין בית ההורים לבית המטפלת ?
אם ההורים נוסעים לעבודה כל יום וצריכים להגיע מוקדם בבוקר לעבודה (ולעמוד בפקקים) לעיתים קרובות לא יתאים להם לנסוע מרחק נוסף כדי להביא את התינוק אליה ? מאידך, אם המטפלת גרה קרוב מאוד לבית ההורים יתכן ושיקול זה יהיה פחות רלוונטי.

ילדים נוספים בבית
לעיתים כשהמטפלת מטפלת בתינוק בביתה, נוצרת נוחיות גבוה יותר לילדים האחרים, המקבלים שקט ופנאי משלהם. מצד שני אם המטפלת היא גם עוזרת הבית היא יכולה לסייע לניהול משק הבית במידה ועובדת בבית ההורים.

מטפלת בתינוק בביתה
אם אתם מעוניינים במטפלת בתינוק בביתה בדקו שהבית שלה נוח, בטיחותי, אין בו חיה מאיימת , בית שקט בו התינוק יוכל לישון בקלות, אמצעים להכנת אוכל טחון , מעלית לעלייה וירידה עם העגלה וסביבה מזמינה (איזור טיול נעימים לתינוק בקירבת מקום). קחו בחשבון שרמת הפיקוח שלכם על טיב הטיפול בתינוק עלול להיות נמוך מאוד. לא ניתן להתקין מצלמות או להפתיע בכניסה לחדר.

קראי עוד בנושא:
זכויות מטפלת לתינוק
ימי חופשה למטפלת לתינוק