טודלרס

מהם שלבי הלידה

עומדת ללדת בקרוב ? קראי על מה מצפה לך בחדר יולדות

12.4.2013

ירדו לך המים ? התחילו צירים ? הגעת לבית חולים ? מה עומד בפניך
השלב הראשון בבית החולים הוא השלב הבירוקרטי. בשלב זה תפגשי אחות מיילדת שתפתח לך תיק ותמלא פרטים על סיבת הפניה למיון יולדות והתפתחות ההריון.
בדיקות ראשונות
בשלב הבא תחליט האחות להעביר אותך לשלב הבדיקות. האחות תקח בדיקת לחץ דם ובדיקת שתן ותאסוף נתונים על תוצאות בדיקות נוספות שעברת כגון בדיקת סקירת מערכות ותציין אותם בתיק. השלב הראשון יכלול העברה שלך מהמשרד לחדר מיון יולדות, שם תשכבי על מיטה ותעבירי בדיקת מוניטור כחצי שעה ארבעים דקות. במהלך הבדיקה יבדקו הצירים ברחם (תדירותם ועוצמתם), דופק העובר ותנועותיו.

שלב בדיקת רופא
לאחר הבדיקות תצטרכי להמתין לבדיקת רופא. הרופא יעבור על דוח התיק, ממצאי המוניטור ויבצע במקביל בדיקה וגינלית ובדיקת אולטרסאונד כדי להחליט מה מתאים עבורך. לפי גיל ההריון, סיכונים רלוונטים, מצבך (ירידת מים ) וצריכך ימליץ הרופא האם לשלוח אותך הבית, לאשפז אותך או לשלוח אותך לחדר לידה.בשלב זה את תהיה מעורבת ותוכלי להחליט האם את מוכנה להתאשפז ולבצע את התהליכים עליהם המליץ הרופא (התחלת לידה, קבלת זרוז )

לידה – מהם שלבי הלידה
אם תחליטי ללדת (לפי רצונך ולפי ממצאי הבדיקות) תתבקשי ללכת לשרותים, להתפנות עם או ללא עזרת (נרות) וללבוש חלוק. האחות המיילדת תחתים אותך ואת הרופא הרלוונטי ואת תעבירי לחדר לידה.

לידה שלב ראשון
בשלב ראשון תשכבי במיטה, תחוברי למוניטור (שדרכו יבדקו הצירים, תנועות עובר ודופק העובר)ותקבלי עירוי למשך כל הלידה. לאחר מכן בהתאם לצורך יוחלט האם ממתינים להתפתחות ספונטנית של צירים או שאת מקבלת זרוז. במידה ותקבלי זרוז תחוברי לטפטפת נוספת , דרכה יטופטף חומר הזרוז בהדרגה. כל תקופת זמן קצובה תעלה האחות את המינון של חומר הזרוז, מה שיובל בהדרגה להתחזקות הצירים ולעליה בתדירותם. צירים הנובעים מזריקת זרוז הם חזקים וכואבים מאשר צירים "טבעיים".

לידה שלב שני
בשלב הבא יתחזקו הצירים ותחל הפתיחה ואת תצטרכי להחליט האם לעמוד בכאבים באופן עצמאי או לקחת זריקת אפידורל. אם תחליטי לקח זריקת אפידורל לאחר כ-15 לא תרגישי את הצירים כלל והם "יראו" במוניטור בלבד. בשלב זה תשכבי במיטה ותחכי להתקדמות הלידה – התחזקות עוצמה ותדירות הצירים  שיובילו אט אט לפתיחת צוואר הרחם. הצירים ברחם יקצרו וימחקו את צוואר הרחם ויביאו לפתיחתו.

לידה שלב שלישי
כשתגיעי לפתיחה של 10 ס"מ ומחיקה של צוואר הרחם תחל הלידה הפעילה – שלב הנשימות והלחיצות