טודלרס

מה לאכול כשיש בחילה בהריון

סובלת מבחילות בתחילת הריון ? מה הסיבות ומה כדאי לאכול

6.2.2013
קראי על בחילות בהריון, מה לאכול כשיש בחילה בהריון ועוד.


מהם הסיבות לבחילות בהריון, מתי מתחילות בחילות בהריון ? אלו נשים נוטות לסבול יותר מבחילות הריון ואילו שינוי תזונה מומלצים נגד בחילות הריון ? הכל בכתבה הבאה…

נתחיל בעובדות, היום מתחיל ועימו הבחילות. כמה חבל שדווקא עם כל השמחה וההתרגשות של ההריון מגיעה תחושת הבחילה… האם לא יכול להיות טוב בלי רע בדרך ?

בחילות הריון נקראות לרוב בחילות בוקר. למה ? טעות. יש נשים ברות מזל שאינן סובלות כלל מבחילות, יש כאלו שסובלות מהם בבוקר ויש כאלה שסובלות מהם במשך כל היום. כמו כל דבר, גם תדירות ועוצמת הבחילות משתנות מאישה לאישה.

בחילות במהלך הריון ממתי באיזה חודש ? מתי ? ועד מתי ?
מצער לדעת אך בחילות יכולות ללוות את האישה בכל מהלך ההריון. יחד עם זאת שכיח יותר להרגיש את הבחילות בטרימסטר הראשון של ההריון. בדרך כלל משייכים הרופאים את הבחילות לתקופה שסביב שבוע רביעי לשישי בהריון, בחילות הנמשכות כחודש מתקופה זאת. סביב שבוע ארבע עשרה תחושת הבחילות פוחתת או נעלמת אצל חלק מהנשים.

מה גורם למצבי בחילות בהריון ?
יש מספר הסברים לתופעה. באופן כללי הגוף עובר שינויים רבים מדי יום ולשינויים אלו יש השפעה על רגישות מערכת העיכול (מערכת העיכול הופכת לרגישה יותר). זאת גם הסיבה לכך שאת מריחה יותר ונגעלת מריחות וטעמים שונים. רמות האסטרוגן בגוף עולות מהר בהריון, מצב שגם יכול לעורר את הבחילות. הורמון נוסף שחוקרים סבורים שעולה בהריון ומעורר תחושת בחילה נקרא:
human chorionic gonadotropin

אלו נשים סובלות יותר מבחילות הריון ?
נשים בהריון עם תאומים או שלישיה  (היות ורמות ההורמונים מאוד גבוהות)
נשים שחשו בחילה בהריון הקודם
נשים שחוו בחילות והקאות כתופעות לוואי של נטילת גלולות (הגוף מגיב עם בחילות להורמון האסטרוגן)
רקע משפחתי של בחילות – אחיותך ואימך סבלו מבחילות בהריון.
סיכוי כלשהו אך רחוק מלהיות חד משמעי שיש לך בת בבטן (נשים היולדות בנות לעיתים מדווחות על יותר בחילות מנשים שיולדות בנים, אך לא באופן מובהק וכמובן שאי אפשר להסמך על הבחילות כאבחון)

האם בחילות בהריון משפיעות לרעה על התינוק ? לא
אם אינך עולה במשקל בטרימסטר הראשון , אוכלת מעט בגלל הבחילות אין הדבר בעייתי כל עוד את אוכלת ארוחות בגודל סביר ולא מרגישה חולשה. בכל מקרה מומלץ ליטול מולטי ויטמין להריון כדי לאזן את התזונה (בעיקר אם את מעדיפה לאכול קרקרים ….. תזונה שאך נאמר אינה מאוזנת).

אם אני לא סובלת כלל מבחילות האם זה אומר שיש בעיה ?
במרבית המקרים אין זה אומר דבר. יש מקרים בודדים בהם לאם אין בחילות והדבר נגרם עקב הפלה. ישנם מחקרים שטוענים כי נשים שעברו הפלה טבעית היו בעלי סבירות נמוכה יותר לפתח בחילות. תינוק שאינו מתפתח , אינו מביא עימו עליה ברמות ההורמונים בגוף והיות שההורמונים הגועשים אחראים לבחילות, הגיוני שהאישה תחווה תחושות בחילה כלשהם. אם את לא חווה כאלו אל תכנסי ללחץ ופרנויה של הפלות, קרוב לוודאי שאת ברת מזל אמיתית ואין כל בעיה עם העובר.

מה לאכול כשיש בחילה בהריון ?
אכלי ארוחות קטנות ותחופות– בצורה זאת לא תחווי רעב ותשמרי על רמת סוכר יציבה.
פחממות או חלבונים – נסי לבדוק האם את מרגישה את הבחילה אחרי אכילת פחממות, חלבונים או שומנים. יש נשים שחוות תחושת בחילה מסוג מסויים של מזון.
אוכל יבש – קני קרקרים ואכלי מהם כמה ביסים כשאת מרגישה בחילה. אין כמו קרקר טוב לבחילות..
אוכל קר – נסי לאכול אוכל קר או אוכל בטמפרטורת החדר, יתכן ואוכל חם שמוציא יותר ארומה, מעורר יותר בחילות
שומן– המנעי מאכילת אוכל שומני שדורש עבודה רבה למערכת העיכול.
סוגי מזון – המנעי מאוכל חריף,חומצי ומטוגן שיכול לגרות יתרה את מערכת העיכול ולעורר בחילה אחרי אכילתו.
שתייה – שתי מים בעיקר בין הארוחות ולא עם האוכל. שתי בלגימות קטנות.
ג'ינג'ר – תרופת הסבתא לבחילות הם לשתות ג'ינג'ר בכוס מים חמים או בתה. אם לא טעים לך ניתן לרכוש ג'ינג'ר בסוכריות או כמוסות בבתי מרקחת ובתי טבע  או ללעוס אותו כפרוסות. לחלק מהנשים זה עוזר רק התייעצי עם הרופא לגבי המינון המותר לך.
מיץ לימון ודבש – תרופת סבתא נוספת למצבי בחילות הריון היא שתיית כף מיץ לימון עם דבש מיד אחרי הארוחה.
קינמון – שתיית אבקת קינמון בתה או כוס מים חמים יכולה אף היא לעזור במצבי בחילות בהריון .
ויטמין b16– ישנם נשים שהרופא ממליץ להם ליטול את ויטמין זה כנגד הבחילות.

והעיקר לבריאות……
הטרימסטר הראשון יעבור…..
קראי עוד בנושא:
תפריט תזונה שליש ראשון בהריון