טודלרס

זכויות מטפלת לתינוק

רוצה להעסיק מטפלת לתינוק ? קראי על כל זכויותיה

11.2.2013

העסקת מטפלת לתינוק מחייבת לא רק תשלום של משכורת חודשית אלא תשלום קבוע של ביטוח לאומי, דמי בריאות, דמי מחלה ומתן זכויות בנושא חופשה שנתית. רגע לפני שאתם מחליטים לקחת מטפלת בתינוק קחו בחשבון את זכויותיה ושכללו את כדאות העסקתה.

ביטוח לאומי עבור מטפלת בתינוק ובילדים
תוך שבועים מיום העסקה של המטפלת, המעסיקים ,ההורים, צריכים לרשום אותה במוסד לביטוח לאומי. משלב זה יש לדווח על העסקתה במסגרת הביטוח הלאומי ולשלם באופן חודשי ביטוח לאומי ודמי בריאות. עלות התשלום תהווה אחוז ספציפי מסה"כ המשכורת החודשית של המטפלת. למה חשוב לשלם דמי ביטוח לאומי למטפלת ? התשלום מאפשר לה לקבל תשלום מביטוח לאומי בגיל גמלאות וכמו כן מכסה אותה ביטוחית במידה ונפגעת במהלך עבודתה (במקרה זה תקבל פיצויים מהביטוח לאומי).

שיעור דמי הביטוח למטפלת בתינוק
תשלום הביטוח הלאומי הוא בטווח של כ- שבעה ורבע אחוזים משכרה של המטפלת כשמדובר בגבר ואישה בטווח גילאי 18-60 לאישה או 18-65 לגבר. ההורה יכולים להחליט לנכות את ערך התשלום החודשי מהמשכורת. התשלום הינו תשלום קבוע חודשי ויש לשלמו עד התאריך הנקוב מדי כל חודש. ניתן לשלם את התשלום בדואר או בבנק באמצעות שוברי תשלום או לשלם בכרטיס אשראי דרך האינטרנט לאחר פתיחת תיק מעסיק.

שכר המטפלת בתינוק
שכר המטפלת בתינוק הוא פונקציה של מספר שעות העבודה, מיקום העבודה (בבית של הילד או של המטפלת), פונקציה  של לינה (אופר) ומטלות נוספות פרט לטיפול בילד שעל המטפלת לבצע בבית (ניקיון, כביסה, איסוף ילדים, הכנת אוכל, טיפול בילדים נוספים). שכר המטפלת צריך לגלם את הוצאות הנסיעה, דמי הביטוח לאומי, דמי הבריאות וצבירת ימי החופשה.

דמי נסיעות למטפלת בתינוק
יש לשלם למטפלת דמי נסיעות למקום העבודה וחזרה לביתה. על מנת לעשות זאת מחשבים את מחיר הנסיעה אל הבית וממנו כל יום (ניתן לחשב דרך אתרי אגד ודן). יש לבדוק מה מחיר התקרה שמעליו אין חובה לשלם , כמו גם להתעדכן בעליות במחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית.

ביטוח פנסיה למטפלת לתינוק
על פי החוק לאחר שלושה חודשי עבודה מלאים, נדרש המעסיק, ההורים, להפריש למטפלת דמי פנסיה לחברת הביטוח המקובלת על המעסיק והמטפלת.

דמי הבראה למטפלת לתינוק
לאחר שנת עבודה מלאה, זכאית המטפלת לקבל תשלום של דמי הבראה. תשלום דמי הבראה הינו 331 ש"ח ליום אחד (מעודכן לשנת 2008) בחישוב של משרה מלאה. עבור שנה אחת של עבודה רציפה זכאית המטפלת ל-5 ימים של דמי הבראה. החל מהשנה השניה זכאית ל-6 ימים דמי הבראה. מספר דמי ההבראה עולים כפונקציה של מספר שנות הותק וסוג המשרה (משרה חלקית/ מלאה).

פיצויי פיטורין מטפלת לתינוק
פיצויי פיטורין ישלומו למטפלת שעבדה מעל שנה אחת ברצף. עבור כל שנה של עבודה זכאית המטפלת לקבל דמי פיצויין של חודש אחד. אם עבדה שנה, תקבל  פיצויים של חודש אחד וכד'.