טודלרס

בדיקת ביוץ אחרי הפלה

תוצאה של בדיקת ביוץ בחודשים אחרי הפלה

25.10.2017

היי בנות, אני צריכה יעוץ בנושא ביוץ. אני ובעלי מנסים להכנס להריון . הבעיה היא שהמחזור שלי לא מחזור סדיר גם כי עברתי הפלה טבעית החודש. בעיקרון קיבלתי מחזור אחרי 60 יום ואז התחלתי לבדוק ביוץ סביב יום 14 כי המחזור שלי הוא בערך 29-35 ימים.  בעיקרון יוצא לי בבדיקת ביוץ סימן שלילי אבל יש לי המון כאבים או התכווצויות קטנות בבטן התחתונה. האם יש אפשרות שאולי בדיקת הביוץ בחודשים אחרי הפלה לא אמינה כל כך כי אחרי הפלה יש שאריות של ההריון שנפל ואז זה משבש את כל העסק של בדיקת ההורמונים ?

למיכל שלום,
אני מבינה את הרצון שלך להכנס להריון ולעקוב אחרי זמני הביוץ אך אם עברת הפלה, מומלץ לחכות לתת לרחם להתנקות ולתת לך לעקל את החוויה שעברת. ציינת שיש לך התכווצויות בבטן התחתונה דבר שעלול לרמז על כך שהרחם עוד פעיל ב"עיבוד" ההפלה. לפעמים אחרי הפלה פשוט רוצים מיד להכנס להריון וכך כביכול לעבור הלאה אבל הטבע לא עובד ככה. לגוף יש קצב משלו וגם לנפש וצריך לכבד את הקצב הזה.

ברמה הרפואית מומלץ לחכות 3 חודשים אחרי הפלה טבעית ולא לנסות מיד להכנס להריון. נסי לנוח בתקופה הזאת, להתחזק גופנית ונפשית, לאכול בריא, לעשות ספורט מתון להמשיך ליטול חומצה פולית ו/או מולטי ויטמין להריון. בנוסף, שוחחי עם חברות ומשפחה קרובה על ההפלה ותחושתיך. לפעמים צריך להוציא ולפרוק רגשות כדי להתקדם הלאה. הפלה זאת לא חוויה פשוטה לאף זוג גם אם מתפקדים כרגיל. את צודקת שתוצאות בדיקות הביוץ לא תמיד מייצגות משהו אמין אחרי הפלה כי יכולה להיות פעילות הורמונלית משובשת אחרי . ממליצה לך להפסיק את בדיקות הביוץ בתקופה של שלושת החודשים סמוך להפלה ולהתחיל מחדש לאחר מעקב רופא ובדיקת סדירות המחזור. אם בכל זאת את עורכת בדיקת ביוץ אחרי הפלה נסי לרשום ולעקוב כל חודש לגבי אורך המחזור וזמני הביוץ.

קראי עוד בנושא:
מתי לעשות בדיקת ביוץ במהלך היום

המידע הנ"ל אינו תחליף לייעוץ עם רופא הנשים.