טודלרס

באיזה גיל ילדים לומדים לנגב את הטוסיק

האם ילד בגיל שלוש שעולה לגן עיריה צריך לדעת לנגב בעצמו ?

הילד בן 3 ? עולה לגן עירייה ? אמור כביכול לנגב שם את הטוסיק לבד כי "שם לא מנגבים ". אז קודם הרגעו, בדרך כלל לפחות בחודשים הרשאונים כן מנגבים ועוזרים אבל קחו בחשבון שהילד יחזור עם שאריות קקי בתחתונים הרבה מאוד פעמים. בדרך כלל ילדים ממוצעים לומדים לנגב את הטוסיק אחרי קקי בצורה מספקת סביב גיל חמש. הניגוב דורש הבנה, חזרתיות, יכולות מוטוריות ורגשיות שלא תמיד מצויות אצל ילדים צעירים מכך.

שאלנו כמה אימהות באיזה גיל למדו הילדים שלהם לנגב את הטוסיק לבד ומה הם חושבות על הנושא ואלו התגובות שקיבלנו.

חגית מאשדוד
הבן שלי עידן למד לנגב טוסיק ממש טוב רק בגיל חמש. נראה לי שהוא פשוט התבגר מאוד בגיל הזה והבין את הרעיון הזה של היגנה.

הדס מירושלים
הבת שלי ליאם בת 4 בגן עירייה מנקה לבד את הטוסיק. היא עושה בכיוון הנכון אבל לא מספיק עמוק והרבה פעמים חוזרת את שאריות קקי בתחתונים. מזל שזה לא מפריע לה.

דנה, ראשון לציון
הבן שלי בן 3.4 לעולם לא יעשה קקי לגן. יש לו פחדים בנושא והוא יתאפק או לא יאכל העיקר לעשות קקי רק בבית.

רותם מחיפה
הבת שלי שי – לי בת ארבע מנגבת לבד אבל הניגוב שלה לא טוב. אני נותנת לה לנגב כדי שתרגיש גדולה ואז אני מנגבת אחריה. זה משתפר עם הזמן ועם העצות שלי אבל עדיין לא מספיק טוב.


יעל מתל אביב
הבת שלי נגה בת חמש אבל כבר לקראת גיל ארבע וחצי נקתה די טוב. אני זוכרת שלמדתי אותה הרבה פעמים מה לעשות ואיך והיא ממש בוגרת, הקשיבה ועשתה יפה. מהגן היא חוזרת כמעט תמיד עם תחתונים נקיים אבל אני לא יודעת אם זאת היא שמנקה או שהיא מבקשת מהסייעת לעזור לה.

חני מירושלים
לדעתי אין טעם לעבוד על ניגוב טוסיק בגיל 3. הרבה ילדים רגשית לא בשלים לקחת את האחריות הזאת ורואים בה יותר משחק. חבל שזה יהיה משחק כי זה עניין של זיהום ובריאות. לדעתי יש מקום לחכות עם זה ולהתחיל בגיל ארבע אלא אם כן הילד או הידלה ממש בוגר.

מלי מראשון לציון
לי יש ילד ממש היגני ועד עכשיו בגיל חמש הוא רוצה שאנגב לו, לא בגלל שהוא לא יכול אלא הוא רוצה לדעת שממש לא נשאר שום לכלוך מהקקי. הוא גם תמיד עושה את הקקי בבית כדי שאני או בעלי ננקה ושלא יצא בגן. הוא לא דוגמא טובה לילדים אחרים. לי נראה שבגיל חמש ילדים מנגבים את הטוסיק טוב מאוד אבל זה תלוי גם כמה הם מרוכזים באותו רגע בניגוב או במחשבות אחרות וכמה הם ממהרים לצאת לשחק או לעשות משהו אחר. 

ליהי מגבעתיים
זה ממש חוצפה מה שקורה בגני עירייה ובצהרונים. אם הילד הקטן שלך פספס קקי והוא מלוכלך, לא משנה אם הוא בן שלוש, לא ינקו לו. פשוט יתקשרו להורים שיבואו ויקחו אותו או ינקו לו. זה פשוט חוצפה שאין כמותה. מי מצפה מילד בן שלוש לא לפספס פעם ב.. או לנקות טוב את הטוסיק אחרי קקי. ממש עצוב מה שקורה בגנים ובצהרונים של העיריה וממש לא שווה את המחיר הזול כי בסוף זה יקר מאוד בחוויה הרגשית של הילד וההורה.