טודלרס

הדרכות הורים

זקוקה להכוונה עם הילדים ? כל מה שניסית לא עובד איתם ? פני להדרכות הורים

10.2.2013

לא כל הורה יודע להגיד לעצמו מתי הכל בסדר ומתי כדאי לפנות ולהתייעץ עם איש מקצוע. אם הילד נפל ונחבט בראש מכה חזקה כשנפל מהמיטה האם צריך לפנות לרופא ולהתייעץ או שאם הכל רגע אז אין צורך. אם הפעוט עדיין לא הולך בגיל שנה ושלושה חודשים אך מראה סימנים שמתקדם לכיוון הליכה , האם כדאי לחכות או להתייעץ עם רופא, אחות טיפת חלב או פיזיותרפיסט התפתחותי ? אם הילד בן שנה וחצי ומדבר מילים בודדות האם יש סיבה לדאגה ?

כהורים בדור של היום אין כל טעם לחכות, תמיד כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע. במרבית הפעמים תקבלו פשוט משפט הרגעה בנוסח הילד בטווח הנורמה, ההליכה והדיבור יגיעו בקצב שלו. במקרים אחרים תתבקשו להיות במעקב רפואי או התפתחותי או להתחיל טיפולי ריפוי בעיסוק או ריפוי בדיבור. הדרכות הורים וייעוץ הורי הם בשביל כולנו. כיום יש שפע של שיטות טיפוליות להתמודדות עם עיכובים התפתחותיים ואין כל סיבה לשבת, לחכות או לעשות רק מה שנראה נכון. מאוד מומלץ לפנות למחלקת התפתחות הילד ו/או לרופא ההתפתחותי לשם התייעצות עם איש מקצוע וקבלת הכוונה מתאימה.

במקביל, חשוב להיות זהירים לפני שתניחו כי מומחים תמיד צודקים. כיום ההגדרות של סטיות מהנורמה יכולות להיות צרות יותר עם נטייה לדרוש מילדים התפתחות מוטורית ושפתית מהירה ביחס לדורות הקודמים שהתפתחו לא רע בכלל. לעיתים פניה למספר אנשי מקצוע מניבה מגוון שונה של דעות וחשוב שההורה יפעיל את שיקול הדעת שלו בנושא ויבחן מה מתאים ביותר ביחס לידע וההבנה על בנו. ישנם הורים שאם בנם בן השנה ושלושה חודשים לא החל ללכת יתחילו טיפול התפתחותי לעידוד הליכה וישנם הורים שיחכו שהילד יתחיל ללכת בקצב שלו. אין כאן נכון לא נכון אך ערנות מתאימה לצרכים, הקשיים ומצבו הרפואי של ילדיכם לצד הנכונות לקבל הדרכות הורים ויעוץ מקצועי, היא הדרך לקבלת החלטות מושכלות.

קראי עוד בנושא הדרכת הורים:
חשיבות השיגרה והעקביות בחיי הילד