טודלרס

יציאה לחול עם תינוקות ופעוטות

רוצים לטייל עם ילדים צעירים מאוד ? מה מומלץ לקחת בחשבון

15.3.2013

האם מתאים לעשות טיול עם תינוק בן חצי שנה , האם יש גיל מינימלי ? על טיולי כוכב עם ילדים ועוד
אפשר לחלק את קבוצת ההורים לשלושה קבוצות: אלו שמתארים כל חופשה או טיול בלי הילדים, אלו שדווקא רוצים ומאמינים שאפשר לשלב טיול עם תינוק או פעוט אך רק אחד ולזמן קצר ואלו שרוצים ומאמינים כי טיול או חופשה זה עם כל המשפחה.

על גיל וטיולים לחול
הורים רבים יודעים שישנם שיקולים רבים בשקילת לקיחת התינוק לטיול לחול. לגיל התינוק יש השפעה משמעותית על בחירה זאת
האם יש גיל מינימלי שבו מתאים לקחת תינוק לחול ?
ישנם מומחים הנוהגים לטעון כי הגיל המינימלי שבו מתאים להוציא תינוק לחול הוא סביב שלוש. בגיל זה הילד הולך בצורה יציבה, הוא כבר מדבר בצורה בסיסית ולכן יכול להביע את רצונותיו ורגשותיו בצורה מילולית וכך לפתוח תקשורת ודיאלוג אמיתי לגבי חוויות הטיול. הטיול מסייע לפתח את סקרנותו של הילד ופתיחותו לשינויים, מראות חדשים, טעמים חדשים וצלילים חדשים. ולמרות כל יתרונות אלו חשוב ששני ההורים יחושו רצון לקחת את הפעוט לחול שכן במקרים רבים הטיול (גם אם הוא לזמן קצר) נועד לספק זמן איכות להורים. כמו כן חשוב שיבינו כי טיול עם פעוט, תינוק או ילד מחייב התארגנות הרבה יותר נרחבת מבחינת אריזה, התאמה של ציוד במהלך טיול ותכנון מאפייני הטיול.

מה לגבי טיול עם תינוק בן חצי שנה ?
פסיכולוגים ומומחי התפתחות טוענים כי תינוקות ופעוטות עד גיל שנתיים וחצי זקוקים לסביבה יציבה וקבועה. סביבה הכוללת את השגרה הקבועה של שעות שינה קבועות, זמני אכילה קבועים ומשחקים קבועים. התינוק או הפעוט זקוק בשלב זה ל סביבה קבועה של בית, חצר, גן ואת הוריו כמתווכים של סביבה זאת. סביבה זאת היא שנותנת להם את תחושת הביטחון וההנאה מההכרות הגוברת עם עולמם היציב. ילדים בגיל זה יחושו חוסר שליטה ולכן עלולים לחוש חוסר הנאה מטיול. יחד עם זאת אם ההורה ישמור על שגרות קבועות של זמני האכלה, שינה, משחקים קבועים, קריאת ספרים ושירים קבועה הוא עשוי לספק בזמן הטיול את הבטחון שהילד זקוק לו.

איך מטיילים עם תינוקות ופעוטות ?
תינוקות ופעוטות מונעים מצרכים בסיסים של שינה, תזונה ואהבה. אם נזכור את אלו נבין כי טיול טוב צריך לכלול הפסקות רבות ובהם בדיקה האם צריך להאכיל את הפעוט או להרדים אותו. צריך לבדוק איך משלבים טיולי גינה בהם הפעוט יכול להוציא את המרץ (ולא כל היום להיות נעול בכיסא באוטו או בעגלה). כדאי מאוד לבחור מסלולים קצרים של טיול רגלי ולצאת בשעות המתאימים לסדר היום של התינוק או הפעוט מבחינת תזונה, שינה וזמן משחק.

טיולי כוכב עם ילדים  – איך מטיילים ביחד
כלל האצבע החשוב הוא שמגלים הבנה והתחשבות ברגשות,המחשבות והצרכים של כל בני המשפחה. דרך נוספת להפוך טיול לחוויה מהנה וקלה יותר לכל המשפחה היא לטייל בטיולי כוכב – טיולים בהם לנים באותו מקום במשך כל הטיול ויוצאים מהבית הזמני לטיולים שונים ואטרקציות באזור. בטיולים מסוג זה לנים בדרך כלל בדירה או בית אירוח המאפשר להנות משטח גדול יותר בו ניתן לפרוס את הצעצועים של הילדים ולבשל במטבח מאובזר. מהדירה או בית האירוח יוצאים לאטרקציות שונות הדורשות נסיעות קצרות.