טודלרס

מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק ירקות ?

רוצה לתת לתינוק ירקות ? מאיזה גיל מותר ?

22.3.2014

החל מגיל ארבע חודשים ניתן לתת לתינוק טעימות (כפית – עד שתי כפיות) של ירקות מבושלים וטחונים. המתנה של שלב זה היא לספק לתינוק חשיפה לטעמים ומרקמים שונים בזמן שהוא דרך קבע אוכל מזון מסוג אחד בלבד (חלב אם או חלב פורמולה). הטעימות נועדו "לפתוח" את ריך התינוק לטעמים מגוונים. יש הטוענים כי שלב זה מאפשר לתינוק להיות פתוח לאכילה בשלב המעבר לאוכל המוצק.

בשלב הטעימות ניתן לתת לתינוק את הירקות הבאים לאחר קילוף, בישול ארוך, וטחינה.
יש להגיש בטמפרטורה חמימה  על האצבע או על כפית סיליקון
הירקות המתאימים לטעימות בגיל 4 חודשים הם:
בטטה
דלעת
קישוא
גזר

החל מגיל שישה חודשים ניתן בהדרגה לשלב את ירקות אלו במרק  טחון ולהוסיף שורש פטרוזליה. כשהתינוק נחשף לירקות הן ברמה הבודדת והן בשילוב ניתן להוסיף למרק חתיכות עוף או בשר הודו טחון. גם אם המרק מרגיש לכם תפל המנעו מהוספת תבלינים ומלח.

מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק ירקות סולניים
ירקות השייכים למשפחת הסולניים (עגבניה, תפוח אדמה, חצילים ופלפלים) הינם קשים לעיכול ולכן לא מומלץ לתת אותם לפני גיל שנה. ירקות ממשפחת הסולניים עלולים לגרום לחורים בשכבת הציפוי של המעי הדק בגוף התינוק שאינו מפותח דיו עד לסוף השנה הראשונה. בנוסף, ירקות ממשפחה זאת מכילים סולנין שעלול להוביל לדלדול של מאגרי מינרלים מאצל התינוק. הסולנין הוא חומר הנוטה לעכב ספיגת סידן ואף מהווה גורם משלשל. זאת הסיבה שכדאי לתת ירקות ממשפחה זאת רק החל מגיל שנה וגם אז בכמויות קטנות ובהדרגה.

מידע זה אינו מהווה תחליף ליעוץ רפואי ולייעוץ אכילה על ידי אחות טיפת חלב ו/או תזונאית ילדים