טודלרס

TSH גבוה וכניסה להריון

רוצה להכנס להריון ? אל תוותרי על בדיקת בלוטת התריס

TSH גבוה לפני הריון -"כמעט שנה ניסיתי להכנס להריון ולא הצלחתי, הרופאה שהפנתה אותי לבדיקות כלל לא הפנתה אותי לבדיקות לבלוטת התריס. במקרה חברה של חברה הציעה לי לבדוק, בדקתי ומצאו תת פעילות בבלוטה. רק אחרי שהתאזנתי תרופתית וגם הרגשתי טוב יותר נכנסתי להריון. אל תוותרו על בדיקות בלוטת התריס לפני הריון וגם מעקב של תפקודי הבלוטה במהלך ההריון עצמו."

TSH גבוה לפני הריון עלול להיות מקושר לקשיי כניסה להריון ולהוות גורם סיכון להפלות. אחד הבדיקות שמרבית הרופאים לא שולחים לבצע לפני כניסה להריון היא בדיקה של בלוטת התריס.

מומלץ לפני הכניסה להריון, בעת תכנון ההריון, לבצע בדיקת TSH , T4,T3

במידה ורמת ה-TSH גבוהה מהמומלץ, התייעצי עם רופא אנדוקרינולוגית על נטילת תרופה לטיפול בתת תריסיות קלינית או סאב קלינית.

TSH גבוה לפני הריון
עברי על בדיקות ישנות ובדקי האם יש לך היסטוריה של תת תפקוד סאב קליני או חוסר איזון בפעילות בלוטת התריס בשנים עברו (שעלולה גם היא בן היתר להיות קשורה לבעיות פוריות במידה והבלוטה אינה מאוזנת).

ניתן ליטול אלטרוקסין במהלך ההריון במידת הצורך. במידה וישנה תת פעילות של בלוטת התריס יהיה צורך בטיפול כרוני. אם יהיה צורך בטיפול תרופתי בבלוטת התריס, יומלץ לעשות מעקב של הבלוטה במהלך ההריון עם העליה במשקל לשינויי מינון התרופה. דעי כי שמירה על תפקוד מאוזן של בלוטת התריס בהריון חיונית ביותר להתפתחות קוגניטיבית של העובר !!

קראי עוד בנושא:
תת פעילות של בלוטת התריס בהריון

המידע הנ"ל אינו תחליף להתייעצות עם רופא נשים ורופא אינדוקרינולוג לפני הריון ובמהלכו.