טודלרס

סיבות רפואיות לקשי ירידה במשקל אחרי לידה

אוכלת מעט אך עדיין מתקשה לרדת במשקל לאחר לידה ? מה יכולה להיות הסיבה ?

27.4.2013

קשיי ירידה במשקל אחרי לידה לא תמיד קשורים במאפייני אכילה וספורט. לעיתים ישנם סיבות רפואיות לאי ירידה במשקל. סיבות אלו לא תמיד מאובחנות בזמן ועל כן עלולות לגרום לסיבוכים רפואים נוספים.

קראי על שתי סיבות רפואיות לקשיי ירידה במשקל אחרי לידה:

ליקוי בתפקוד בלוטת המגן (בלוטת התריס)
בלוטת התריס, המצויה בצוואר, מייצרת את הורמון התירואיד. ישנם מצבים של היפרתירואידיזם – חוסר בהורמון שגורם לתופעות לוואי של האטה בקצב חילוף החומרים, עליה במשקל, עצירות , רמות גבוהות של כולסטרול וטריגליצרידים, דימום מוגבר בוסת וקשיי כניסה להריון. היפותירואידים היא בעיה נפוצה בקרב נשים צעירות ומבוגרות. במידה ואת מתקשה להכנס להריון, מתקשה להוריד במשקל או חשה סימנים נוספים רלוונטים, בקשי מרופא המשפחה להפנות אותך לבדיקתם דם הכוללת מדדי תירואיד. כיום ישנו טיפול תרופתי יעיל (גם בתקופת ההריון).

רמות סוכר גבוהות בדם
הורמון האינסולין שבדם מסייע להכניס סוכר ומזון ממחזור הדם לתאים. כאשר אנו אוכלים עולות רמות הסוכר בדם, דבר שמעורר יצירה של אינסולין מהלבלב, האינסולין מסייע לסוכר להכנס לתאים ולאחר מכן רמת הסוכר בדם יורדת. ישנם אנשים שרמות הסוכר שלהם בדם גבוהות עקב ירידה ברגישות לאינסולין. במצבים אלו כאשר אוכלים ארוחות גדולות ודשנות, רמות האינסולין עולות מאוד, דבר המעודד צבירה של שומן בתאים.
מה הטיפול ? קודם יש לאבחן את מדדי הסוכר ותפקוד האינסולין בגוף, במקביל מומלץ לאכול מזון שמעלה רמות אינסולין בצורה הדרגתית ומתונה. מזונות עשירים בסיבים, ירקות, קטניות הם אלו שמעלות את רמות הסוכר בצורה הדרגתית ומסייעות להגברת הרגישות לאינסולין. לצד זאת לקיים הליכות בדרגת עצימות בינונית לאחר האוכל.

המידע הנ"ל אינו תחליף לבדיקת רפואיות והתייעצויות עם רופא משפחה.