טודלרס

טיפול במכשירי שמיעה לבעיות שמיעה בילדים

קראי על הטיפול במכשירי שמיעה

22.5.2013

עזרי שמיעה הם הטיפול העיקרי במקרה של אובדן שמיעה.העזרים שימושיים במקרה של אובדן שמיעה הקשור לתאי שערות חיצוניים ניזוקים. העזרים מאפשרים תנודתיות של צלילים ,שעוזרים להתגבר על בעיה זו. מכשיר עזר בסיסי מכיל רכיבים של מיקרופון, מגבר, ומקלט. מספר מעגלים חשמליים מתקנים את בעיית השמיעה, ומאפשרים לצלילים להשמע חזקים וברורים יותר.

ישנם עזרי שמיעה מסוגים שונים. חלקם נישאים על הגוף וחלקם מותקנים מאחורי האוזן או בתוך האוזן. חלק מעזרי השמיעה מחוברים ישירות לעצב בגולגולת כדי לשלוח גלים ישירות לשבלול בתוך האוזן.
משתמשים בהם לאלו שסובלים מאובדן שמיעה מועבר, ואינם מותאמים למכשירי שמיעה סטנדרטים.

אין מכשיר שמיעה שמיוצר ע"י יצרן אחד ההוא הטוב ביותר. הפתרון נמצא במגוון מכשירים המותאמים לשמוש אינדיוידואלי.
מרבית הילדים הסובלים מאובדן שמיעה בשני האוזניים משתמשים בשני מכשירי שמיעה.
מכשירי השמיעה הם יקרים בגלל הטכנולוגיה המתוחכמת שלהם ועולים לפחות כמה מאות דולרים, ולרוע המזל חלקם אינם מכוסים ע"י סל הבריאות או חברות הביטוח הרפואי.

מספר מדינות בארצות הברית מחייבות את חברות הביטות הרפואי לבטח חולים אלו כחלק מהתשלום.
אם ישנם בעיות כספיות, המשפחה יכולה לפנות לעזרה דרך התוכנית הממשלתית.
מכשיר מיוחד שעובד בתחומי תדרים שונים נקרא מערכת   fm ויכול לעזור לתלמידים בבית הספר. מערכות fm נקראות לפעמים "מדריכי שמיעה" ויכולות להנתן בכיתה כדי לשפר שמיעה בקבוצות או בסביבות רועשות, ויכולות להתאים לשמוש אישי או ביתי.
מכשירי שמיעה לעזרה בשמיעה או מכשירי התרעה, יכולים לעזור לילדים מבוגרים יותר.
ישנן גם תוכניות לתרפיה שמיעתית ולשיפור הדיבור והשפה

התקנים שמושתלים בתוך שבלול האוזן לא מחזירים את השמיעה, אבל משדרים צלילים שעוקפים את השבלול הניזוק באוזן, ישירות לעצב השמיעה. מכשיר זה מיועד לילדים עם בעיות שמיעה רציניות שאינם  נהנים ממכשירי שמיעה רגילים.