טודלרס

האם לעשות היפוך עובר או ללכת לניתוח קיסרי

מחשבות על היפוך עובר.....

22.3.2013
העובר מצוי עם הראש למטה ? העובר נמצא עם הראש למעלה ? זה לא בהכרח אומר שיתהפך. התינוק עשוי להתהפך אך לא חייב. יש תינוקות בן גוריון שמבלים את כל ההריון עם הראש למטה -לכיוון היציאה, יש תינוקות שמבלים את חייהם עם הראש למעלה (ולכן צריכים לצאת בניתוח קיסרי) ויש תינוקות שנמצאים במנח עכוז עד שלב מסויים ולקראת סוף ההריון מתהפכים. בתחילה ואמצע ההריון ישנם תינוקות שמשנים את מנחם ברחם, ישנם שלא אך לכך אין כלל חשיבות. רק בטרימסטר השלישי בשבועות 36-38 עוקבים אחרי מנחו של העובר ואם הוא במנח עכוז (עכוזו פונה לפתח התעלה) צריכים לשקול ביצוע היפוך או לבצע ניתוח קיסרי.

כאשר את מגיעה לסוף ההריון (חודש שמיני), וטפו טפו טפו כל הבדיקות הרפואיות יוצאות תקינות את מרגישה סוג של שלווה זמני. לא צריך להתרוצץ לבדיקות דם, סקירת מערכות או בדיקת סוכר  ואז פתאום נוחתת הבשורה.
" העובר שלך לא התהפך", אומר הגניקולוג.
"מה זה אומר", את שואלת.
"זה אומר שאם לא יתהפך עד סוף שבוע 36 תצטרכי לעשות היפוך עובר חיצוני או ללדת בניתוח קיסרי". אומר הרופא.

היפוך עובר כן או לא
טוב, אז נכון שזאת בשורה לא כזאת נוראית. אם יתהפך יופי, אם לא אז מקסימום יחתכו אותך ויוציאו אותו מאיזה כיס.  מה זה משנה מאיפה הוא יצא. אם יצא וגנילית יכאב למטה, אם יצא בניתוח קיסרי יכאב יותר למעלה. בסופו של דבר זה יעבור. לא ?
מי שילדה בלידה רגילה ועם חוויה חיובית תמיד תגיד לך שאת צריכה לנסות ללדת רגיל. מה פתאום שיחתכו אותך ? למה את צריכה צלקת מהניתוח ? זה גם יותר כואב אחר כך, קשה להתכופף, החלמה יותר איטית ? לא. חוץ מזה שמעתי שהיפוך עובר לא כואב
ומה אומרת מי שיולדת קיסרי ? הכי נוח ניתוח קיסרי, עזבי את ההיפוך. את לא צריכה לעושת כלום, פשוט מוצאים לך את התינוק מהגוף לבד. ההחלמה יחסית קלה, אין בריחות שתן, תפרים בנרתיק. שטויות מה שאומרים. את בוחרת מתי ללדת, אין כמעט סיכונים לעובר ולך בזמן הניתוח וזה סתם שמועות על כאבים נוראים מניתוח יקסרי. לוקחים משככי כאבים וזה עובר.

למי תאמיני ? לזאת שרוצה רק ללדת טבעי או לזאת שמחליטה מראש על ניתוח קיסרי ? כל אחת והגירסה שלה

כתבות נוספות בתחום
היפוך עובר בית חולים מאיר