טודלרס

הנקה ומשקל גבוה של התינוק

שאלות ותשובות בתחום הנקה ומשקל

12.5.2013

לפורטל שלום, בני בן חודש ושבועים. שקל בלידה 3.670. כיום הוא בן חודש וחצי שוקל 4.990. אני מניקה אותו ביום ובלילה אני נותנת בקבוק סימילאק שיהיה שבע ושישן טוב בטוח. בביקור שלי בטיפת חלב אמרה האחות שהתינוק מעל המשקל הרצוי ולכן כדאי פחות להאכיל ולשים לב לכמויות. אני לא מבינה מה עלי לעשות כי כשהוא יונק מהציצי אני לא יודעת כמה אוכל ובלילה אני רוצה לתת לו בקבוק כי אז הוא שבע וישן טוב וזה גם מאפשר לבעלי להאכיל אותו כי אני עייפה.

מה עושים ?
מאוד לא ברור לי מה הסיבה לאמירה כי כדאי פחות להאכיל שהרי בגיל כזה ההנחיה הגורפת היא להאכיל את התינוק כל פעם שהוא רעב ולהפסיק שהוא שבע. יש גישות שאף מאמינות כי כל פעם שהתינוק בוכה לתת אפשרות לינוק. לא הצגת את נתוני המשקל והגובה של התינוק באחוזונים  ואת נתוני הגובה והמשקל של ההורים שעשוי להיות גם רלוונטי. בכל מקרה מדובר באמירה הדורשת שיחה יותר ארוכה. מציעה לחזור ולהתייעץ עם רופאת הילדים ולבקש מאחות טיפת החלב להרחיב בהסבר ובנימוקים.

במקביל, נסי לבדוק האם יתכן ואת מפרשת חלק ממצבי בכי, אי נוחות או גזים כרעב ואז את מציעה לו הנקה גם שאינו רעב ? לתינוקות יש רפלקס מציצה ולכן יתכן וכשהוא בוכה או לא שקט את מציעה והוא אוכל כחלק מרפלקס המציצה (וכך גם מקשר בין אוכל לנחמה). נסי לעשות רישום של זמני האכלה ולזהות את הזמנים הפחות הגיונים לרעב. בזמנים אלו נסי להציע לו נחמה אחרת כשהוא בוכה כמו למשל זמן על הידיים, נענוע נעים, הסחת דעת של מוסיקה וטיול. הכי חשוב שתהיה רגועה ותסמכי על האינטואציות שלך. אם את מנהלת בית המבוסס על תזונה בריאה ומאוזנת, התינוק לא יגדל להיות ילד שמן.

המידע הנ"ל אינו תחליף להתייעצות ישירה עם אחות טיפית חלב  ורופאת המשפחה.