טודלרס

גזיזת ציפורניים לתינוקות

למה חשוב לגזוז את ציפורני התינוק, מתי מומלץ ואיך

26.6.2013
ציפורני תינוקך עשויות להיות רכות וגמישות מציפורנייך, אבל אל תטעי הם חדות. לתינוק בן יומו יש רק מעט שליטה על תנועות גפיו הרפויים, ויכול בקלות לשרוט את פניו או את פנייך. ציפורניי התינוק הקטנות גדלות במהירות כזאת שיתכן שתצטרכי לגזוז אותם מספר פעמים בשבוע. ציפורניי הרגליים שלו דורשות גזיזה לעיתים רחוקות יותר.

איך לגזוז את ציפורני התינוק בזהירות ?
הזמן הטוב ביותר לעשות זאת הוא כאשר התינוק ישן ( יתכן שתרצי להשאיר את ציוד הגזיזה במכונית כדי שתוכלי לעשות זאת בזמן שתינוקך ישן בכסא המיוחד שלו במכונית ). זמן טוב אחר לביצוע המשימה הוא מיד לאחר האמבטיה, כאשר ציפורני התינוק נהיות רכות יותר.

ודאי שיש מספיק אור לראות מה את עושה. השתמשי בזוג מספריים מיוחדות לתינוק או בקוצצי ציפורניים שפותחו במיוחד למטרה זאת. לחצי על כרית האצבע הרחק מהציפורן כדי למנוע פציעת העור, ושמרי על אחיזה בטוחה ביד התינוק כאשר את גוזזת את הציפורניים.

גזזי את ציפורני אצבעות היד לאורך עקומת האצבע. את אצבעות הרגל של התינוק גזזי בצורה ישרה, ואחר כך השתמשי בפצירת שיוף מיוחדת להחלקת קצוות חדים. למעשה אם את סבלנית וציפורני תינוקך לא ארוכים מדי, את יכולה להסתפק בשיוף הציפורנייפ עד לאורך הרצוי.

אם את מחליטה לקצוץ ציפורניים לתינוקך כאשר הוא ער, בקשי עזרה ממישהו כדי שיחזיק את התינוק וימנע ממנו לנוע יותר מדי בזמן שאת עושה את עבודתך. רצוי שמישהו יסיח את דעתו של התינוק, כדי שיאפשר לך להחזיק את ידו בזמן שאת מבצעת את תהליך הגזיזה והשיוף.

ישנם הורים שכוססים את ציפורני התינוק עד שמגיעים לצורה הנכונה, אבל כאשר עושים זאת גורמים לסכנה של הכנסת חיידקים מהפה לתוך פצע קטן שיתכן שיש לתינוק באצבעו. את גם לא תהי מסוגלת לראות מה שאת עושה, ותגלי שאצבעו של התינוק קטנה בהשוואה לגודל השיניים שלך. למרות כל הסכנות האלו ישנם הורים שמשתמשים בשיטה הזאת.

אם פצעתי את קצות האצבעות של התינוק, איך מפסיקים את הדימום ?
במקרה כזה, אם נגרם פצע קטן באצבעות התינוק, אל תחמירי עם עצמך יותר מדי,  זה קורה להרבה הורים. פשוט עטפי בנייר טישו מסביב לאצבע התינוק והחזיקי בלחץ. הדימום נפסק בדרך כלל תוך מספר דקות.

נסי לא להיגרר אחרי הפיתוי לשים תחבושת על אצבע התינוק. התחבושת כנראה תיפול כאשר התינוק ידחוף את האצבע לפיו, ועלול לגרום לחנק. אם את רוצה אפשר להשתמש בתחבושת נוזלית שמתאימה לילדים. זה מוצר לא רעיל, והוא מתייבש במהירות ונושר ביחד עם תאי העור המת כאשר הפצע מתרפא.