טודלרס

ימים בנאלים וגם המלצות בחופשת לידה

אחרי לידה והכל בנאלי - האכלות, החתלות והרדמות...

26.6.2017
שלושה חודשים ראשונים לאחר לידה

כן כן, פעם לפני הילדים היו לך חיים. היו לך חברות, היו לך תחומי עניין, עשית ספורט, חתכת לעצמך סלטים, יכולת להביע דעה על נושאי אקטואליה ולקרוא חלקים מהעתון. היום שאת אמא את נמצאת הכי רחוק שרק אפשר מהמקום הזה. את לא ישנה טוב, לא אוכלת בריא, לא מספיקה להתעדכן בחדשות, קוראת רק ספרי ילדים והזמן הפנאי המיוחד שלך הוא המקלחת היומית. טוב, אולי הגזמנו קצת אבל יכול להיות שגם תיארנו אותך בדיוק בחופשת הלידה שלך.

המלצות לחופשת לידה
ראשית לא צריך להתנצל לעצמך ולאחרים על חייך הבנאלים. החיים שבהם יומך מסתכם בהאכלות, החלפות חיתול, רחצת כלים, כביסות ושירה לתינוק. אלה הם "החיים הרגילים" שלך למשך החודשים הקרובים. כדאי לך להסתגל למציאות החדשה הזאת. מצד אחד רצית ילד וקיבלת את הקושי וההנאה הכרוכה בך, מצד שני קיבלת ביחד עם זאת כל כך הרבה מגבלות של עשיה וזמן. יש הרבה סיפורים על אימהות שחזרו לעשות ספורט מיד אחרי הלידה, או שחזרו לעבוד שבועים לאחר מכן או שטסו עם התינוק בן החודשיים לטיול בחול. אז מה אם את לא ביניהן. רובינו לא כאלו.  העצה הכי טובה בתקופת החיים הבנאלים של חופשת הלידה היא לא לצפות מעצמך לכלום פרט לדאגה יומיומית לתינוק לעצמך. אל תדאגי, לאט לאט התינוק יגדל ואת תוכלי לחזור לחייך. את חזרי לעבודה, את תמצאי זמן לעשות ספורט אם זה חשוב לך ותמצאי זמן להפגש עם חברים, גם אם זה כרוך בהרבה התעסקות עם הילדים או התינוק בזמן הביקורים. אלו הם החיים שלך כרגע. תנסי להנות מהפשטות ומהיופי שבהם. הגלגל לא יחזור אחורה ואת עוד תתגעגעי לזמן שהם היו קטנטנים ויכלתם להרים אותם על הידיים.

המלצות לחופשת לידה
אל תוותרי על ספורט בשגרת חופשת הלידה. נכון שאת בקושי ישנה ולעיתים ממוטטת אבל תמיד אפשר למצוא זמן לעשות ספורט. זה יכול להיות הליכה ארוכה עם העגלה בבוקר או בערב, שיעור פילאטיס כשאמא שלך באה לשמור על התינוק או שיעור אירובי ביוטיוב כשהתינוק ישן. את לוותרי לעצמך. חופשת הלידה הוא הזמן הטוב ביותר להחזיר את עצמך לשגרת ספורט. אחר כך כשתחזירי לעבודה זה יהיה הרבה יותר קשה. נסי לשלב את הספורט בבוקר כשאת עם מקסימום כוחות ומוטיבציה.

בקשי מאמא שלך, מהחמה ומהחברות לפנק אותך עם אוכל בריא ורזה (סלטים מרעננים, קינואה, טחינה או מיצים טריים), הכל כדי לתמוך בהרזיה ותזונה בריאה. בקשי מהם להמנע מפינוק באמצעות עוגות ועוגיות, אוייבים רציניים מדי למצבי שהות ממושכת בבית.
הרשמי לסדנא או חוג של אימהות, יש סיכוי שתמצאי שם חברה לחיים או לפחות כמה עצות טובות וזמן שיפיג תסכול,שעמום ובדידות.
פרגני לעצמך על בסיס שבועי בכל מה שעושה לך טוב לנשמה (בילוי עם חברות, סרט טוב או מסאז). הבריאות הנפשית שלך שווה את הכסף שתוציאי עליהם ואפילו יותר. אלו הדברים שלפעמים יתנו לך את הכוחות להתמודדות עם לילות ללא שינה.