טודלרס

לביבות תפוחי אדמה קריספיות

מה משדרג כל לביבה

21.12.2017

הכנת לביבות נראת פעולה קצת מעייפת אך פשוטה. מה הבעיה ? פשוט לגרד את תפוחי האדמה בפומפיה, להוסיף לבלילה ביצים, קמח, מלח פלפל ולטגן בשמן. אז נכון שכמעט כל לביבה או מאפה מטוגן הוא טעים אבל יש כמה דברים שאם תבחרו לעשות יהפכו את לביבות תפוחי האדמה שלכם לכאלו קריספיות ופריכות. אז מה הפעולות והמרכיבים החשובים ? רק שניים:
הפעולה הראשונה היא הוצאת נוזלים מתפוחי האדמה, הבצל ויתר הירקות שהוספתם ללביבה. כשאתם מגרדים את תפוחי האדמה והירקות הם מוציאים הרבה מאוד מים לעיסה. הרטיבות  תהפוך את לביבה ליותר רטובה ופחות קראנצית . זאת הסיבה שמומלץ להעביר את כל תפוחי האדמה המרוסקים דרך מסננת או לחלופין להכניס למגבת כמו לסל ולסחוט לקערה. כך תקבלו עיסת תפוחי אדמה עם מינמום נוזלים. הפעולה הבאה המומלצת היא להוסיף לבלילה של תפוחי האדמה, הקמח והביצים כפית אבקת אפיה. אבקת האפיה סופגת את הלחות. היא גם תגרום לפעולות טפיחה בטמפרטורת החדר וגם לפעולת טפיחה נוספת בזמן הטיגון. לסיכום, אם אתם רוצים לביבות קריספיות ופריכות במקום רכות ולחות סחטו את הבלילה מנוזלים  לפני ערבובם עם הביצים, הקמח והתבלינים והוסיפו כפית אבקת אפיה לתערובת כעשרים דקות לפני הטיגון.

הידעת ? עד לפני המצאת אבקת האפיה הטפיחו בצק בעזרת שמרים, מחמצת או הקצפת ביצים. אבקת האפיה היא פריצת דרך בתחום הבישול .היא כוללת מלחים וחומצות שגורמות לתהליך ההטפחה הן בטמפרטורת החדר והן בטמפרטורה גבוהה של אפיה וטיגון. אבקת אפיה מספקת מרקם אורירי  וקליל  (ההפך מדחוס). סודה לשתיה , הנמצאת בחלק מאבקות האפיה מספקת פריכיות או קריספיות.

חג שמח וטעים !