טודלרס

ביטוח לאומי למטפלת לתינוק

מעסיקה מטפלת לתינוק ? מהם התשלומים לביטוח לאומי

20.5.2013

ביטוח לאומי עבור מטפלת בתינוק
מטפלת בתינוק צריכה להיות מבוטחת במוסד לביטוח לאומי ולשם כך צריכה להיות רשומה בו ומעסיקה צריך לשלם עבורה. ישנן מטפלות שאינן מעוניינות שירשמו אותם במוסד לביטוח לאומי מסיבות שונות (עובדות במקום אחר שם מצהירים עליהם ). הורים רבים אינם מתווכחים עם המטפלת ומוותרים על תשלום זה כדי לחסוך כסף ולרצות את המטפלת.

למה בכל זאת כדאי להתעקש על תשלום ביטוח לאומי עבור מטפלת בתינוק ?
ההורה המעסיק את המטפלת צריך לדעת כי בכל מצב של פציעה של המטפלת  שתתרחש בביתו או בהליכה אליו או חזרה שתוביל לנכות כלשהי, תפנה המטפלת לביטוח לאומי עבור קבלת פיצויים. אם יוודא לביטוח הלאומי שהפציעה אירעה בביתך וכי לא שילמתה עבורה דמי ביטוח לאומי, תדרש לשלם קנסות גבוהים.

תהליך רישום מטפלת לתינוק בביטוח לאומי
תוך שבועים מרגע העסקה של המטפלת בביתך עליך לרשום את המטפלת במוסד לביטוח לאומי באמצעות אחד משני ההליכים:
הורדת טופס "רישום עובדת משק בית"  באתר מוסד לביטוח לאומי ושליחתו בדואר .
פניה לסניף ביטוח לאומי הקרוב ורישום המטפלת בפנייה ישירה.
אם הפסקת להעסיק את המטפלת או החלפתה אותה באחרת יש גם להודיע על כך לביטוח לאומי.
מדובר בתיק הרשום על שם ההורה ולכן אין צורך לפתוח תיק חדש אם החלפת מטפלת אלא רק להודיע על שם המטפלת שהפסיקה לעבוד ושם המטפלת החדשה עליה את מתחילה לשלם.

שיעור תשלומי ביטוח לאומי עבור מטפלת לתינוק
שבעה אחוזים ורבע משכר המטפלת היומי/חודשי ישלום לביטוח לאומי. מתוך שכר זה שני אחוזים ישולמו מהמשכורת שההורה משלם (שני אחוז שינוכו ממשכרותה) והיתר – 5.25. ישלומו על ידי ההורה המעסיק.

מתי משלמים ביטוח לאומי
דמי הביטוח הלאומי עבור המטפלת ישולמו פעמיים בשנה:
בעשרי בחודש ביולי: עבור חודשים ינואר- יוני הקודמים.
עשרי בינואר: עבור החודשים יולי-דצמבר הקודמים.

מהי ההכנסה המינימאלית לתשלום ביטוח לאומי
הכנסה מינימאלית עבור תשלום דמי ביטוח שווה לשכר המינימום שנקבע  ב"חוק שכר מינימום" ובהתאם למעמדה של המטפלת על פי הפירוט הבא:
שכר חודשי: 3585.18 לחודש.
שכר יומי: 165.47. (למועסק כ-5 ימים בשבוע
שכר לפי שעה: ₪19.28
 
כמה לשלם למטפלת בתינוק
התשלום למטפלת תלוי בשנות הותק שלה, כמות הילדים בהם מטפלת (ילד אחד, תאומים, תינוק וילד) ,מיקום עבודה (מרכז הארץ או בפריפריה), היא יכולה להיות קשורה להשכלתה התיכונית והאקדמית, כמו גם מגוון וכמות העבודות שעושה בבית. באתר משכורות נקודה אי אל ניתן למצוא דוגמאות למשכורות שונות המשולמות למטפלת בתינוק. טווח המחירים נע בין 20 שקלים לשעה ל35 שקלים ויותר כתלות בפרמטרים השונים.