טודלרס

אובדן פרבילגיות של אמא

לזרום עם הזמן לאחרים או למצוא דרך לפנות זמן לעצמי

מאת: אמא שירי
תאריך: 30.10.2014

למה קוראים לגוזלים בשמם ? כי הם גוזלים מהאם הכל…

אימהות היא ללא ספק אחד החוויות הרגשיות המורכבות ביותר ששום מילה, תיאור או חוויות מסויימות יכולו לתארה. אחת התחושות שמתעוררות אצל כל אמא היא תחושת אובדן הפרביליוגיות. מסתבר שיש לך גוזלים קטנים אובדות לך כל הזכויות, מבחינת הגוזלים הכוונה. להם לא ממ שאכפת שאת רוצה לשבת לאכול ולהסתכל על האוכל, הם יעדיפו שתתני הם את האוכל שלך או שתבואי לשחק איתם. גם את זמן המקלחת והשירותים את צריכה מבחינתם לדחות לזמנים שנוחים להם. לא יתאים להם ששתקלחי בזמן שהם ערים, עדיף שתעשי זאת בזמן השינה שלהם…

לגוזלים שלך לא ממש אכפת שאת רוצה לפנות שעה שעתיים בשבוע לעשות ספורט, הם ירצו שתלווי אותם תמיד בכל מקום ויתבטאו במחאות ברורות שהם מאוד לא מרוצים ש"עזבת" אותם לטובת חוג פילאטיס או יציאה להליכה.

לפעמים יותר קל להכנע לגוזלים שלנו, פשוט לוותר על עצמנו. להשקיע את כל מירצנו וזמננו בטיפול בילדים ובסיפוק רצונותיהם. להכין אוכל, לנקות את הבית, לקחת לחוגים, לעשות כביסות…ולשכוח שגם את קיימת ושאת למעשה אדם ואישה במקביל להיותך אימא. זה מאוד קשה, כי מאוד קל להסחף לטיפול האין סופי של הילדים ולשכוח מעצמך (כי כשיש קצת זמן בערב, נגמר הכוח לפעול בנידון).

אבל…. בתוך תוכך את יודעת שאם תוותרי על עצמך, שלא תצאי מדי פעם למסעדה עם הבעל לבד, שלא תתי לעצמך את הספורט או הפנאי היחודי שלך, את תנבלי ואז כבר לא תוכלי לתת לילדים שלך את מה שאת רוצה (שזה אמא שמחה, מפרגנת ומאושרת).

אז לפני שזה יקרה, דעי כי לטפח את הגוף והנפש שלך זה לא פריבילגיה לעשירות בלבד, זה צורך חובה לכל אמא שרוצה להישאר אמא שפויה ואוהבת