טודלרס

למה כדאי להמנע משתיה מתוקה ומוגזת בגיל הרך ובכל גיל

הילד שותה קולה ? כדאי שיפסיק. הרגלי תזונה נכונה בגיל הרך

14.6.2013

הרבה מאוד משפחות קונות בקבוקי קוקה קולה בתדירות יומיומית. ילדים שגדלים בבתים ששותים קוקה קולה הופכים בגיל צעיר למכורים למשקה המתוק.
הם רוצים לשתות קוקה קולה עם האוכל, בין הארוחות וביציאות למסעדה

קוקה קולה נזקים
מה את כבר יודעת על משקה קוקה קולה ?
האם את יודעת שהוא עלול לפגוע בשיניים שלך ושל ילדיך ?
האם את יודעת  ששתית קוקה קולה על בסיס קבוע מעודדת השמנה בגיל הרך ?

מחקר חדש מאוניברסיטה קליפורניה בסן פרנסיסקו מצא עוד סיבה להפסיק לשתות משקאות ממותקים כדוגמת קוקה קולה. במחקר נלקחו דגימות של דנ"א מקבוצה של 5300 אנשים בריאים בטווח גילאים 20-65. במחקר בדקו החוקרים את אורך הטלומרים של הכרומוזומים. מדובר בחלק שמהווה את הכיסוי לקצות הכרומוזומים ושומר על הדנ"א של התאים 0בדומה לחלקי הפלסטיק בקצוות השרוכים ששומרים על השרוך שלא יפרם). . ידוע כי הטלומרים מתקצרים במשך חיי האדם והתקצרות זאת מהווה מדד להזדקנות הגוף.

במחקר מצאו החוקרים כי ככל שהנבדקים שתו יותר משקאות בעל אופי ממותק ומוגז כך הטלומרים שלהם היו יותר קצרים. במחקר זה נמצא כי אנשים ששתו 2 כוסות וחצי של משקה ממותק ומוגז ליום מקצרים את חייהם ב4.6 שנים ביחס לאנשים שאינם שותים משקאות ממותקים (על פי השפעת אורך הטלומרים שלהם).

כיום משערים חוקרים רבים כי אנשים ששותים משקאות מוגזים ומסוכרים נמצאים בסיכון גבוהה יותר לחלות היות והם מעודדים מנגנון הזדקנות מואץ של התאים.

מסקנה
עוד סיבה להפסיק לצרוך משקאות מוגזים וממותקים ולהעדיף לשתות מים.
והכי חשוב לתת לילד דוגמא לשתייה בריאה של מים בבית ולהפחית קניה של משקאות ממותקים ומוגזים. ברגע שיש בבית כולם שותים. ברגע שאין, שותים רק מים.