טודלרס

ילדים לומדים בבריכה

חוויות של למידה במים

לומדים בזמן הבריכה

23.7.17
מבלים עם הילדים בבריכה ? האם הבריכה היא מקום שאפשר ללמוד בו ואם כן מה ?
הקיץ כבר מזמן כאן ואיתו השהות הממושכת בבריכות הקאנטרי ,בבתי המלון ובחוף הים. בזמנים כאלו אנו מוצאים את עצמנו מבלים שעות רבות בתוך הבריכה. האם שאלתם את עצמכם מה אפשר לעשות עם הילדים חוץ מלהשפריץ מים ברובה, לקפוץ לתוך המים ולצוף ? שאלנו ארבע אימהות, שהם במקרה מורות או גננות, מה הם מלמדות את ילדיהם במים ואלו התשובות שקיבלנו:

שרית, מנתניה אמא לשלושה.
בחופש הזה אני מנסה להכין את הבן הקטן שלי בן ה-4 לשחייה. אני מלמדת אותו לקחת אוויר ולצלול, אני מלמדת אותו לעשות בועות בתוך המים ובעיקר לקבל ביטחון במים של הבריכה הגדולה עם המצופים. הוא ממש משתפר ומוכן בעצמו לקפוץ לבריכה הגדולה ולעשות תנועות כדי להתקדם אלי. זה כיף גדול לראות אותו נהנה במים ומקבל ביטחון. הגדולים הם כמו דגים במים כך שאיתם אני פחות משחקת.

לילך, אמא של עומרי ומאיה בני חמש ושבע
אני החלטתי שבקיץ הזה אני משתמשת במים כדי ללמד אותם על חומרים צפים ושוקעים. אני עושה את זה בקטע חוויתית , לא דידקטי. אני מביאה וגם הם מחפשים כל מני חומרים כמו ענפים, עלים, אבנים, כוס פלסטיק, בגדים ואז אנחנו מביאים מים מהים בדלי ואני שואלת אותם שאלות כמו : הענף, יצוף או ישקע ? האבן, תצוף או תשקע ואז הם מכניסים ורואים מה קורה. זה למידה מאוד חוויתית ומעניינת. אני משתדלת לעורר אותם לשאול שאלות על החומרים בעצמם. בבית אני ממשיכה להעשיר אותם בנושא והם לומדים על כל מני חומרים והתכונות שלהם בעיקר לפי מה שהם מתעניינים. נראה לי שבים והבריכה זה המקום ללמוד על תכונות של מים וחומרים שונים.

סיגל, אמא של גל ושרון בני ארבע ושש
הילדים מבקשים ממני כל מני משימות בתוך הבריכה אז אני כבר הפכתי להיות מאין מפעילה. למשל, אני מביאה לבריכה המון כלים ודליים ומבקשת מהם להביא מים מפתחי המים הזורמים, למלא כלי אחד ואז להעביר מהכלי הזה לעוד ארבע כלים אחד אחרי השני מבלי לשפוך או שאנחנו עושים ניסוי ובודקים כמה כוסות צריך בשביל למלא דלי. אני מנסה כל הזמן לחבר ניסויים מדעיים למים אבל רק בקטע חוויתי.

חן, אמא לאורי בן השלוש
אני החלטתי להביא ספוגי משחק לבריכה. לאורי יש טונוס נמוך בכל הגוף אז בבריכה אני מחזקת אותו בתרגילי כוח, אפילו לצאת משפת הבריכה זה תרגיל מעולה בשבילו. חוץ מזה אני צריכה לחזק לו את כפות הידיים אז אני נותנת לו אתגרים כמו למלא ספוגים במים וללחוץ עליהם כדי למלא כוסות . במים יש המון שיתוף פעולה כי הכול מרגיש חוויתי וכיפי. חוץ מזה אני מדברת עם אחיו הגדול של אור בן 9  על חומרים שסופגים מים לעומת חומרים שאינם וגם אנחנו עושים ניסיונות בים ובבית בנוגע לתכונות המים.

יש גם לכם רעיונות להפעלות ילדים עם מים, כתבו לנו בתגובות או במייל ונשמח לשתף