טודלרס

טיפול בדלקות אוזנים ונוזלים בשיטת קרניו סקראל

הילד סובל מדלקות אוזנים או נוזלים ? מה הטיפול לפי השיטה

15.3.2014

מאת: ד"ר דקלה אורן dc – כירופרקטורית בשיטת האקטיבטור, ומטפלת בכירה בקרניו סקרל מזה 16 שנה.
מנחת קורס "המגע המרפא": קרניו סקרל להורים וסבים
קליניקה כירופרקטית- אוסטיאופתית לטיפול בתינוקות, ילדים ובנשים בתהליכי פריון, היריון ולאחר לידה.

אחת הבעיות השכיחות ביותר אצל תינוקות ופעוטות הם נוזלים באוזניים ודלקות אוזניים הגורמים לירידה בשמיעה וכאבים. כיצד ניתן לטפל במצבים של נוזלים באוזניים ודלקות באוזניים באמצעות קרניו סקראל ?

תינוקות רבים מושכים ומשפשפים את אוזניהם. אילו יכלו לדבר היו מספרים לנו על כאב באוזן. בכי של תינוק או ילד גורם להורים להרגיש חסרי אונים בחוסר יכולתם להבין מה מציק לתינוק וכיצד ניתן לעזור לו.

תת תזוזה של חוליות הצוואר וחוסר איזון בשרירים באזור מונע ניקוז תקני של הנוזלים בתעלת השמע ועלול להוביל להצטברות נוזלים בתעלה ולירידה בשמיעה. הטיפול המסורתי בבעיה זו הוא מתן אנטיביוטיקה. התוצאה? מחקרים רבים כמו גם ניסיונות קליניים מזהירים מפני שימוש מוגזם באנטיביוטיקה שגורם להחלשות המערכת החיסונית. האנטיביוטיקה הורגת את רוב החיידקים, כולל גם את החיידקים החשובים במערכת העיכול, אך היא משאירה בחיים את אלו שנקראים "סופר באג". כלומר חיידקים חסינים לתרופות. חיידקים אלו מאוד מסוכנים לבריאות ואף עלולים לעבור מוטציות ולהיהפך לחיידקים טורפים.

איזון הגוף בגיל רך ומניעה של הצטברות נוזלים עוזרת למנוע דלקות אוזנים. גם במקרה שהילדה כבר סובלת מדלקות ניתן לעזור לה משמעותית בטיפול כירופרקטי עדין משולב עם קרניו סקרל. מטרת הטיפול היא להסיר חסימות מפרקיות, לשפר את העצבוב ואת זרימת הדם לאזור, לעזור לניקוז נוזלי הלימפה ולהפחית את המצב הדלקתי. טיפול זה הוכיח את עצמו שוב ושוב בהצלת ילדים משמוש מופרז בתרופות וניתוחים מיותרים.

גם במקרים שכבר היה מאוחר מידי והילד עבר ניתוח כפתורים או הסרת שקדים ופוליפים מומלץ מאוד לטפל בילד כדי לחזק את המערכת החיסונית, לשפר את איכות השמיעה ולעזור לגוף לשמור על בריאותו.

הטיפול שמשלב כירופרקטיקה עדינה עם קרניו סקרל מועדף במקרה של דלקות אוזניים כיון שיש צורך לשחרר באופן פיזי ומדויק את הרקמות. שילוב עם שיטות נוספות כמו דיקור או הומאופטיה יעזור גם הוא לחזק את המערכת החיסונית.
 

היום וטיפול מקצועי חייב להתבסס על ראיות מחקריות (המוכיחות את יעילות ההתערבות). האם ישנן מחקרים מדעים המוכחים את יעילות השיטה בטיפול בתינוקות עם דלקות אוזניים  ובטיפול בבעיות נוספות ?

mills mv, henley ce, barnes llb, et al. the use of osteopathic manipulative treatment as adjuvant therapy in children with recurrent acute otitis media. archives of pediatrics & adolescent medicine. 2003;157:861-866.
 

frymann vm, carney re, springall p. effect of osteopathic medical management on neurologic development in children. j am osteopath assoc. 1992;92:729-744
 

upledger, john e., d.o., faao., the relationship of craniosacral examination findings in grade school children with developmental problems. JAOA vol 77 pp. 738-54, june 1978.


לשאלות נוספות, ייעוץ, אבחון וטיפול מקצועי ניתן לפנות לד"ר דקלה אורן
054-644-4822
www.mountainspirit.co.il