טודלרס

קורנפלקס קוואקר קינמון

סיביים תזונתיים וברזל בקורנפלקס שיבולת שועל וקינמון

22.7.2021

מי לא מכיר בישראל את קורנפלקס קוואקר קינמון של חברת קוואקר ? רבים מאוד. בשוק קורנפלקס ענק קשה מאוד להכיר את כל הסוגים. מכירים את קורנפלקס תלמה או שוגי אבל את קוואקר פחות. קורנפלקס אומנם משווק כמזון בוקר או כמזון בריאות אך לאור כמויות סוכר האדירות שבו, חומרי טעם וריח, פחממות ריקות  לצד מיעוט ויטמינים,חלבון וברזל הוא בפירוש אינו. גם העובדה שקשה מאוד לצרוך ממנו בכמות קטנה (מי באמת צורך 30 גרם ומפסיק) הופך אותו למזון משמין. רבים מאיתנו ממשיכים למלא את קערת הקורנפלקס שוב ושוב אחרי שנגמרת. למרות הפתיח הפסימי הזה יש כמה מגמות חיוביות והפתעות בשוק הקורנפלקס. חברות הקורנפלקס מבינות שכדאי לפתות לקוחות לקנות אותו צריכים לשווק את אותו כמזון בריא ולכן להוסיף באופן מלאכותי ויטמינים וברזל.  פעמים רבות כמות הויטמינים, החלבון וברזל זניחים לעומת כמות הסוכר אבל מסתבר שיש לפעמים הפתעות טובות.

קורנפלקס קוואקר עם קינמון.
דגני בוקר מרובעים על בסיס שיבולת שועל עם קינמון
את הקורנפלקס גילתי בביקור של אחותי בארץ. היא סיפרה לי שאותו היא קונה לילדים בארצות הברית. כמארחת החלטתי לקנות  גם כדי להגיש להם את הקורנפלקס המוכר בבוקר. החזקתי את החבילה בסופר וציפיתי לראות רשימה מאכזבת של רכיבים. פעם ראשונה מזה שנים הופתעתי לטובה. היו כמה סיבות להפתעה הגדולה: ראשית רכיבי הקורנפלקס כללו 56 אחוז שיבולת שועל מלאה לצד קמח חיטה מלאה. הנתון הזה הסביר גם את הערך הגבוה של הסיבים התזונתיים (4.9 גרם ל-56 גרם מנה). מדובר בכמות גבוהה מאוד כאשר הצריכה היומית המומלצת למבוגר היא 25-38 גרם. שנית, ערכי החלבון היו גם גבוהים – 6.3 גרם חלבון למנה של 56 גרם. כאשר ההמלצה היא לצרוך 1 גרם חשבון על כל ק"ג משקל. משמעות הדבר היא שאם הילד שלך שוקל 18 קילו (ולא אוכל כמעט כלום) הוא צורך במנה שליש מהכמות היומית שצריך. סיבה שלישית ומפתיעה ביותר היו ערכי הברזל. במנה של 56 גרם נמצאת כמות של 16.2 מ"ג ברזל. זוהי כמות אדירה של ברזל. ילדים בגילאי 2-10 צריכים לצרוך 11 מ"ג ביום כך שהמנה כמעט מכסה את הכמות היומית. נשים מעל גיל 18 ובגיל הפוריות צריכות לצרוך 18 מ"ג ביום כך שגם במקרה הזה מנת קורנפלקס מספקת כמעט את כל הכמות הנדרשת.

לסיכום, ישנם יתרונות רבים לקורנפלקס קוואקר קינמון. במידה ויש לך ילדים בררניים או כאלו שאינם אוכלים בשר. במידה ואת כזאת, כדאי לשקול בחיוב הוספת הקונפלקס קוואקר קינמון לתפריט היומי. מומלץ לא לעבור את המנה היומית נוכח תכולת סוכרים גבוהה מאוד (4.9 גרם סוכר ל-5.6 גרם מנה). כמובן אין לראות בקורנפלקס תחליף לצריכת חלבונים, סיביים תזונתיים וברזל מבשר, ביצים, ירקות ומוצרי חלב.

המידע הנ"ל אינו תחליף להתייעצות עם תזונאית.

לבריאות

קראו עוד כתבות בנושא:
קורנפלקס בהריון
קורנפלקס עם ברזל לנערות – תוצאות מחקר