טודלרס

חמש שפות לאהבה גרי צפמן

מהם חמש שפות האהבה ואיך מדברים אותם

24.6.2021

חמש שפות לאהבה גרי צפמן 
עזבו אתכם מייעוץ זוגי של חצי שנה באלף שקל לחודש. תוך חצי שעה תבינו את שפות האהבה שלכם, של בני זוגכם  וילדיכם ותוכלו לשקם משמעותית כל קשר, כמובן אם באמת תעברו תהליך של אבחון עצמי יעיל ותיישמו את ההמלצות בעקביות. להל"ן סקירה מקיפה של הספר חמש שפות לאהבה גרי צפמן.

שפת האהבה היא השפה של כולנו, חבל שהיא אינה פרק חובה בבחינות לפני החתונה או בבית ספר להורים שהרי היא הבסיס לכל קשר. הספר חמש שפות לאהבה של גרי צפמן עוסק בחמשת הדרכים להביע אהבה: זמן איכות, מילים בונות ומחזקות, מתנות, שירות ועזרה ומגע גופני. מרגישים שבן הזוג שלכם אינו אוהב אתכם למרות שמצהיר שכן. לא מצליחים להביע אהבה לילד בדרך שנעימה עבורו ? מסתבר שבעיות בן בני זוג ובן הורים לילדים מתעוררות פעמים רבות כשצד אחד מדבר בשפת אהבה אחת והשני מדבר בשפה אחרת. ככל שנכיר את שפות האהבה שלנו, של בני הזוג ושל ילדינו נוכל לספק אהבה בדרך שמתאימה להם ולקבל אותה בדרך שאנו זקוקים לה. כך "מיכל האהבה" יהיה מלא והקשר יתחזק ויהיה איתן. זה אף פעם לא בזבוז זמן להשקיע באהבה ולפעול למלא את מיכל האהבה של בני הזוג שלנו.

מילים בונות ומחזקות
המטרה של האהבה היא לגרום לאדם האהוב לרווחה. למילים כידוע יש כוח רב. הם יכולות לחזק ולהעצים גם אם הם פשוטות וישרות. מחמאות פשוטות כמו איזה יופי את נראת או תודה שעזרתי לי לנקות יכולות לחזק קשר. מצד שני לא לכל אחד מאיתנו למילים יש משמעות ועוצמה. ישנם אנשים שמילים מחזקות ובונות לא עושות להם את זה, הם יעברו מעליהם בלי לעצים ולרגש. לעומת זאת יש אנשים ששפת האהבה העיקרית שלהם היא מילים בונות ומחזקות. אלו אנשים שהמחמאות מחזקות אותם ומילות העידוד מרימות אותם באופן משמעותי. כשהם מקבלים אותם במינון הנדרש מיכל האהבה שלהם מתמלא וסביר להניח שירצו לגמול לאותו אדם מפרגן. לפעמים אנשים חושבים שמחמאות הם מזויפות או דרך להשיג משהו אך לא כך הדבר תמיד. מילים שמגיעות מתוך אהבה באות לחזק ולעודד. הם הדרך שלנו לעודד את בן הזוג ולתת לו לחוש ביטחון. מילים יכולות לעודד בני זוג לעשות צעדים שעד עכשיו חששו או היססו מפניהם. בעל שמאמין באשתו ומחזק אותה באמצעות מילות עידוד להצלחה בבחינות, קריירה, דיאטה או כל דבר אחר נותן לה את הכוח והביטחון לנסות ולהתקדם. למילים יש הרבה כוח אך האהבה שבתוכם מתבטאת לא רק במה שאנו אומרים אלא באיך אנחנו אומרים אותם. אם שפת האהבה של בן הזוג שלך או הילד שלך היא מילים בונות ומחזקות חשוב שתלמד לחלק לו מחמאות, שתלמד לומר מילות הערכה באופן קבוע ולכתוב לו הודעות עם מילות הערכה. חשוב שתזכיר לעצמך שוב ושוב שהשפה העיקרית שלו היא מילים ולכן מילים חשובות. זה לא מובן מאליו אם שפת האהבה שלך אינה כזאת. תצטרך לתרגל את השפה הזאת ולהכניס אותה לביצועים הקבועים. לדוגמא, להחליט להחמיא כל יום לבן הזוג על דבר אחר, לחפש מילים בונות ומחזקות ולכתוב אותם, לכתוב לו פתקים והודעות של אהבה. כך תוודאו שמיכל האהבה של בן הזוג יישאר מלא. אז האהבה זאת תשפך אליכם חזרה.

זמן איכות
אחת משפות האהבה שרבים מאיתנו זקוקים לו (ואולי בעיקר נשים) היא זמן איכות. זמן איכות הוא זמן של תשומת לב מלאה לבן הזוג, לילד או לחבר. הכוונה היא לא לצפות ביחד בטלוויזיה אלא לעשות משהו שממוקד בבן הזוג המעוניין בכך ובתקשורת. זמן איכות יכול להיות שיחות עם בן הזוג והקשבה לחוויותיו, רגשותיו ומחשבותיו. בצורה זאת יחוש שהצד השני רואה אותו, מתעניין בו, אמפתי אליו ומוכן לתת את כל קשבו. אין צורך לנסות לפתור לבן הזוג את הבעיות אלא רק להקשיב ולהיות אמפתי. אם שפת האהבה העיקרית של בן הזוג היא זמן איכות זה מה שאתה צריך להעניק לו כדי למלא את מיכל האהבה שלו. זמן איכות יכול להיות משחק, פיקניק, חופשה או סתם הליכה עם בן הזוג או הילדים תוך מיקוד תשומת הלב בהם. זמן איכות יכול להיות עשייה משותפת בתחום שבו בן הזוג מגלה עניין (טיפול בגינה, טיולים או הרצאות) ולעיתים דורש לפנות זמן רב יותר. זמן איכות יכול להיות גם זמן פשוט של ארוחת בוקר או ערב משותפת או ומתן כל תשומת הלב. בעלים, זכרו, גם אם אתם מפרנסים בכבוד, קונים מתנות ונותנים מחמאות אך לא מוצאים זמן איכות עם האישה, יש סיכוי שאם זוהי שפתה העיקרית, מיכל האהבה שלה ריק.  

מתנות
האם העובדה שבן זוגך מביא לך פרח או קופסת שוקולדים מרגשת אותך עד מאוד וגורמת לך להרגיש נאהבת או שמדובר במחווה נחמדה ולא נדרשת  ? בכל תרבות בעולם מתנות היא דרך להביע אהבה. ילדים תמיד מביאים להוריהם מתנות כמו ציור או פרח והורים נהנים לקבלם. מתנה יכולה להיות גדולה ומרשימה אך יכולה להיות קטנה וסמלית כמו פרח או מזכרת ממקום שבו ביקרת. אדם ששפת האהבה העיקרית שלו היא מתנות רואה בה ביטוי עמוק של אהבה. המתנות הם אלו שממלאות את מיכל האהבה שלו. כשאדם ששפת אהבה העיקרית שלו היא מתנות אינו מקבל מתנות הוא חש שאינו אהוב. לעומת זאת כשמקבל מתנות הוא חש את אהבת בן הזוג. מתנה עבורו היא התחושה שבן הזוג חשב עליו וזה כלל לא משנה עם המתנה עלתה כסף או לא . המתנה היא עבורו הסמל לאהבה. אנשים שנשואים לאדם ששפת האהבה העיקרית שלו היא מתנות לפעמים לא מבינים אותו היות וזוהי אינה שפת האהבה העיקרית שלהם. מה, פרח או שוקולד זה מה שמראה אהבה ? עבורם אהבה מתבטאת אחרת לגמרי. ואולם, ברגע שהבנתם ששפת האהבה העיקרית של בן זוגכם היא מתנות הבנתם את הערוץ שמוביל לליבם. אם שפת האהבה העיקרית של בן הזוג שלך היא מתנות הכנס את שגרת המתנות לחייך. קנה כרטיס ברכה או כזאת שהכנת בעצמך, פרחים, ורד בודד, עציץ, קרם מפנק, קופסת שוקולדים קטנה או סלסלת פירות מיובשים. מתנות יכולות כמובן להגיע מהטבע. צדף יפה יכול להיות מתנה גדולה בשביל בת הזוג מפני שאתה הבאת לה אותה. כל המתנות, גדולות כקטנות. ימלאו את מיכל האהבה של בן הזוג. חשוב לא לראות במתנות בזבוז כסף היות וזה מה שבן הזוג זקוק לו אם זוהי שפת האהבה העיקרית שלו. זאת הסיבה שמומלץ לראות בכל קנייה או הכנת מתנות כהשקעה בקשר, הקשר החשוב ביותר בחייכם. כשמסתכלים על הדברים כך זה כבר לא נראה בזבוז. לצד המתנות החומרניות יש כמובן מתנות חשובות מסוג אחר כמו מתנת הנוכחות, הכוונה היא להיות שם כשבן הזוג זקוק לנו בעיקר בזמן קושי ומשבר.  לעיתים עצם זה שתהיו איתם ובשבילם בכל השבעה או בייעוץ רפואי יהיה עבורם משמעותי ביותר.

שירות הדדי ועזרה
האם את מרגישה שבן זוגך לא אוהב אותך כי ביקשת עשרים אלף פעם שיתקין את הארון בחדר הילדים או שינקה את הגינה או שיצבע את החדר וזה לא קרה עד היום ? לחלק לא מבוטל מאיתנו אהבה מתבטאת  בעיקר או גם בביצוע שירותים ומעשים. הרי אם ביקשתי וביקשתי סימן שזה חשוב. אם זה חשוב לך אז למי שאוהב אותך זה גם אמור להיות חשוב, לא ? זאת בערך המחשבה של אלו הרואים בשירות הדדי ועזרה את ביטוי האהבה העיקרי . שירות הדדי ועזרה הם מעשים שאתם יודעים שבני הזוג רוצים שתעשו למענם. המעשים האלו דורשים זמן, מאמץ וכוח ומסייעים לבני הזוג במגוון הקשרי חיים. לא מספיק שנעשה את השירותים האלו לבן הזוג או הילד אלא נעשה זאת בצורה חיובית ומתוך אהבה. גבר שלוקח אחריות על השכבת הילדים הקטנים בבית בשמחה כדי לתת לאשתו לנוח מבטא את האהבה שלו. הוא יודע שכך אשתו יכולה לבלות עם חברות, לעשות ספורט או לנוח מהילדים. כשהוא עושה זאת בשמחה יתכן מאוד שאשתו מרגישה שבעלה אוהב אותה. לעומת זאת אם עושה זאת מתוך אילוץ זה כבר ירגיש לה אחרת. יש אנשים שסדר וניקיון מאוד חשובים להם לכן אם הצד השני לא מסדר, מנקה או לפחות מסייע בדברים שצריך, זה נראה להם  שהוא אינו אוהב אותם. ישנן נשים שמבחינתם גבר שמטפל בכל בעיה במכוניתם הוא ביטוי לאהבה. יש גברים שמבחינתם הכנת אוכל עבורם היא סוג של אהבה ולכן אם אין אוכל מוכן כשמגיעים מהעבודה זה בפירוש חוסר אהבה. לפי צ'פמן מאוד חשוב לספק שירות הדדי ועזרה אך אם זה לא מגיע באופן טבעי אפשר עדיין לבקש בצורה נעימה. "בקשות מכוונות אהבה, דרישות עוצרות אותה". כך לדוגמא, אם אתה חושב שבת זוגתך צריכה להביע את אהבתה על ידי ניקיון הבית, בישולים או עזרה בבירוקרטיה והיא אינה עושה זאת חשוב לבקש זאת ממנה בצורה נעימה ולהימנע מדרישות. אתה אומנם אולי מאוכזב מאשתך שלא מבשלת או מנקה מספיק למענך, אך אם תביע דרישות, תביעות או ביקורת זה לא בהכרח יעזור לך להשיג את השירותים והעזרה שאתה מצפה ממנה. זה עלול להחמיר את המצב או לגרום לה לעשות דברים מתוך לחץ.

אהבה היא לתת מתוך רצון חופשי, אי אפשר לדרוש או לתבוע אותה, זה לא עובד ככה. עדיף לבקש דבר אחד או שניים ולהסביר לאשתך שאם תבחר לעשות אותם למענך אתה תרגיש אהוב. כשאתה מגיש את הדברים בצורה כזאת הרצון להענות להם עולה פלאים.

חשוב במקביל לצאת מהסטריאוטיפים של הדור הישן לפיהם האישה מבשלת, מכבסת, מנקה ומטפלת בילדים והגבר מביא פרנסה. מה שעבד או לא עבד אצל ההורים שלכם לרוב לא יעבוד בזוגיות שלכם. כל אדם זקוק לעזרה ושירות הדדי שונה וכל זוג צריך לראות מה בן הזוג זקוק ומה מבחינתו מהווה ביטוי של אהבה. אישה שנמצאת כל היום בבית עם הילדים עדיין יכולה להיות זקוקה לבעל פעיל בשמירה וגידול ילדים, בישול וניקיון (גם אם הוא עובד רוב היום). לפעמים, צריך רק יום אחד להישאר עם הילדים בבית במקום להיות בעבודה כדי להבין כמה עומס ואתגר נדרש. לסיכום, אם שפת האהבה של בן הזוג היא שירות הדדי ועזרה מומלץ לערוך רשימה של בקשות בני הזוג וליישם לפחות אחת כל שבוע. בקשו מבני הזוג לומר או לכתוב לכם מה הם רוצים שיעשו עבורם ולדרג מ1 עד עשר מה הכי חשוב להם. התחילו לספק שירותים ועזרה לבן הזוג באהבה ותראו תוך זמן קצר מה זה עושה לקשר.

מגע גופני
זה הרי ברור שמגע היא דרך לבטא אהבה. המגע הוא הדבר שכולנו צריכים בעת רגעי קושי (משברים) ושמחה. ידוע כי תינוקות שמקבלים מספיק חיבוקים ונשיקות מתפתחים רגשית באופן בריא יותר מאלו שאינם זוכים לכך. מגע גופני כביטוי לאהבה כולל דרכים רבות להבעת אהבה. חיבוקים, נשיקות, החזקת ידיים, ליטוף, עיסוי גב ויחסי מין הם מגוון ביטויים לאהבה בדרך של מגע גופני. ישנם אנשים ששפת האהבה העיקרית שלהם היא מגע. אנשים אלו מרגישים שאינם אהובים אם אינם נוגעים בהם ואלו כשנוגעים בהם מרגישים ביטחון באהבה. למגע יש הרבה מימדים הוא יכול לשדר שנאה או אהבה והוא יכול לבנות או להרוס קשר.

אם שפת האהבה העיקרית של בן הזוג שלך היא מגע, זה המקום להשקיע. אם תשקיע שם הוא ירגיש שאכפת לך ממנו. לא לחכות שבן הזוג יזום את המגע. מה שמובן מאליו לאדם "נוגע" אינו מובן לאדם שגדל במשפחה שאינה נוגעת או ששפת האהבה העיקרית שלו אינה מגע. נסו להשקיע בלימוד על מגע לצורך עיסוי, התחבקות בזמן צפייה בטלוויזיה, קיום יחסי מין, פרידה וקבלת פנים עם חיבוק ונשיקה. המעשים האלו יעשו הרבה מאוד לבן הזוג שלכם אם זוהי שפת האהבה העיקרית שלו. זכרו שהגוף הוא חלק ממי שאנחנו וכשנוגעים בנו נוגעים בנו גם רגשית. לחיצות ידיים, חיבוקים, ליטוף שיער או עור, נשיקות כקבלה ופרידה הם דרכים להביע מערכות יחסים קרובות בחברות רבות, יחד עם זאת בכל תרבות יש דרכי מגע מקובלים יותר ופחות וגם בן בני זוג זה משתנה.

לסיכום,לכל אדם יש את שפת האהבה העיקרית שלו. זה לא אומר ששפות אהבה אחרות אינן חשובות לו. זה בעיקר אומר שאם תשקיעו בהבנת שפת האהבה העיקרית ומתן מענה עליה, תעניקו לו רווחה, שמחה וקשר בריא וחזק. הבנה של שפות האהבה אינה חשובה רק לזוגיות. היא חשובה לקשר עם הילדים ולקשר עם מתבגרים, המאתגרים אותנו בהתנהגותם וצרכיהם. הספר חמש שפות לאהבה של גרי צ'פמן הוא ספר חובה לכל אדם שרוצה להשקיע בקשרים עם אנשים. הספר מתחיל בהסברים פשוטים של הבדלים בין התאהבות לאהבה (התחלה שאינה מייצגת את ההמשך המרתק של הספר), בהמשך מוצגים תיאורי מקרה לצד ניתוח והסברים של שפות האהבה של בני הזוג. האסימונים והתובנות נופלים לאט לאט. כל פרק עוסק בתיאורי מקרה של אנשים וזוגות עם בעיות הנובעות מכך שבני הזוג אינם מדברים בשפות האהבה של בן זוגם. כאשר הזוגות לומדים לעשות זאת עיקר בעיות הזוגיות נפתרות והקשר הזוגי צומח וחוזר להיות איתן.

מרגישים שאתם צריכים לקרוא את הספר עוד היום ? כנסו ללינק הבא באתר עברית, רכשו מיידית און ליין והתחילו לקרוא . חמש שפות לאהבה עברית

קראו עוד כתבות
למה כל כך חשוב לקחת מקום לעצמנו