טודלרס

דקטרין אורל ג'ל מאיזה גיל

התינוקת מתחת לגיל חצי שנה וצריכה טיפול לפטרת בלשון ?

25.4.2015

דקטרין אורל ג'ל מאיזה גיל מותר ?
דקטרין אורל ג'ל היא תרופה שנועדה לטיפול בפטרת באיזור חלל הפה ומערכת העיכול. המשחה מכילה חומר אנטי פטרייתי הנקרא מיקונאזול. על פי הוראות משרד הבריאות מותר להשתמש במשחה החל מגיל שישה חודשים ומעלה נוכח סכנת חנק עקב חוסר בשלות של רפלקס הבליעה. ואולם, התרופה נתנת דרך קבע גם לתינוקות צעירים מתחת לגיל חצי שנה אך רק באישור רופא ילדים ועל פי הנחיותיו.

דקטרין אורל ג'ל אופן השימוש
מומלץ ליטול את התרופה תמיד אחרי האוכל עם פה נקי. לפני הנטילה לנקות את פיו של התינוק מאוכל. ניתן לנקות את הפה עם חיתול בד נקי רטוב במים מורתחים. לאחר מכן למרוח את הקרם על איזור הפטריה. מומלץ להתייעץ עם הרופא היכן עוד כדאי למרוח את המשחה בחלל הפה שכן יתכן וישנם עוד איזורים נגועים ומוסתרים באיזור הלחיים והחנכיים. מומלץ להמנע ממריחת הקרם על המוצץ  היות והמציצה מעוררת רוק שמוהל את המשחה. יש להעדיף מריחה ישירה באצבעות נקיות על הנגעים. התרופה בטיחותית לשימוש גם עם התינוק יבלע מעט ממנה.

דקטרין אורל ג'יל מינון לתינוקות
המינון תואם את גיל, משקל התינוק ומצב הפטרת בחלל הפה. יש לקבל הנחיות מדוייקות מרופא הילדים לגבי כמות משחה בכל מריחה ומינון. המינון המקובל לרוב הוא מריחת הג'ל 3-4 פעמים ביום אחרי הארוחה כ-5 ימים. פעמים רבות קיימת הנחית רופא להמשיך בטיפול עוד יומיים גם אחרי הטבה היות והתסמינים עלולים לחזור.מומלץ להמנע מלסיים או להפסיק את הטיפול לפני הזמן.

למי לא מומלץ לקבל את הטיפול ?
לתינוקות או פעוטות עם רפלקס בליעה בלתי תקין לא מומלץ ליטול את התרופה ובמצב זה ניתנת תרופה חלופית נוזלית בשם נוסטטין רדי מיקס.

טיפול במצבי תגובה שלילית לתרופה. דקטרין אורל ג'ל נחשבת לתרופה בטוחה גם לתינוקות וגם לנשים בהריון כל עוד הכמות והמינון מותאמים. אין עדויות למצבי סכנה מהמשחה.
במקרה חריג של שיעול או חנק, ניתן לנגב את המשחה מהלשון בחיתול בד נקי ספוג במים חמימים או לעודד את הילד לשתיית מים.

דקטרין אורל ג'ל לא עוזר.
במידה ולאחר 2-3 ימים אין הטבה בנגעים ובמידה ובסוף 5-7 ימי הטיפול אין שיפור. יש לחזור מיד לרופא הילדים לקבלת תרופה אנטי פטרייתית אחרת כמו ניסטטין. במידה וטיפול הנוסף אינו מסייע יש לקבוע תור לרופא מומחה של חלל הפה.

דקטרין אורל ג'ל הנקה
נשים מניקות יכולות להדבק בקלות בפטריה ולחוש אודם וכאבים. במידה ואת מניקה, יש להתייעץ עם רופא הילדים ו/או הנשים על טיפול תרופתי מקביל לאם על מנת שלא תהיה הדבקה חוזרת מהאם לתינוק.

לאחר טיפול הפטריה ומצב בריאותי תקין מומלץ מאוד לשמר היגנת פה ופטמות גבוהה. לצורך כך מומלץ לשטוף במים רותחים מוצצים, בקבוקי שתיה ופטמות בקבוקים. יש להקפיד על מקלחות ורחצה עם סבון, ועיקור חלקי משאבות חלב . בנוסף, יש להחליף רפידות הנקה בתדירות גבוהה.

קראי עוד בנושא:
טיפול הומאופתי למצבי פטריה בלשון אצל תינוקות

מידע זה אינו תחליף ליעוץ אצל רופא הילדים. דקטרין אורל ג'ל הינה משחה הניתנת במרשם רופא בלבד.