טודלרס

סיבים תזונתיים בהריון

סיבים תזונתיים בהריון

סובלת מעצירות כרונית בהריון עקב צריכת ברזל ? היציאות מגיעות לאט ובקושי רב ? סובלת ממשקל עודף בהריון ואחריו ? סובלת מסכרת או תחושת רעב מוגבר ? כל אלו הן סיבות מצויינות להתחיל לצרוך סיבים תזונתיים במהלך ההריון ואחריו. לסיבים תזונתיים ישנם מגוון יתרונות בריאותיים. מזונות עשירים בסיבים תורמים לתחושת שובע מוגברת גם מצריכה מעטה. הידעת ? אנשים שצורכים יותר סיבים תזונתיים בתזונתם נוטים לאכול 10 אחוז פחות קלוריות. סיבים תזונתיים ידועים כתורמים לפעילות יעילה וסדירה של מערכת העיכול. שני סיבות אלו חשובות לשמירה על משקל תקין בהריון ולטיפול בעודף משקל במהלך תקופת ההריון. הסיבים גם ידועים כמונעים או מפחיתים מצבי עצירות, מסייעים לאזן רמות סוכר וכולסטרול גבוהים. בנוסף, הם בעלי השפעה מטיבה על לחץ דם גבוה.

השתכנעת שכדאי לצרוך סיבים תזונתיים בהריון ? דעי שהמינון המומלץ הוא 25-30 גרם סיבים ליום. במידה ואינך צורכת מזון עם סיבים חשוב לעשות זאת בהדרגתיות כדי למנוע עומס רב על מערכת העיכול. מעוניינת לצרוך סיבים מירקות, פרות ודגנים ? הידעת, הירק עם כמות הסיבים הגדולה ביותר הוא האבוקדו. אבוקדו מכיל 6.7 גרם סיבים ב-100 גרם. אפונה נמצאת במקום שני עם 5.7 גרם ב-100 גרם. רוצה לצרוך סיבים מפרות ? דעי שככל שהפרי יותר כהה יש בו יותר סיבים. פטל (פיר יער) מכיל את הכמות הגבוהה ביותר של סיבים. יש בו כ-8 גרם סיבים בכוס. ב-100 גרם גויבה יש 5.4 גרם סיבים ובבננה ממוצעת 3.1 גרם. באדממה יש כ-5 גרם סיבים. רוצה לצרוך סיבים מחיטה ודגנים ? 100 גרם קורנפלקס פתית חיטה מלאה מסוג ברנפלקס של תלמה מכילים 23 גרם סיבים (כמעט כל הצריכה היומית המומלצת). אוהבת שיבולת שועל ? שיבולת שועל של חברת קוואקר כוללת 9 גרם, פסטה מחיטה מלאה 6 גרם ולחם שיפון מלא 5.8 גרם. ערכי הסיבים הינם לכמות של 100 גרם דגנים.

ההריון הוא זמן מצויין לאמץ הרגלי אכילה בריאים המשלבים סיבים תזונתיים. כל ארוחה מזמנת אפשרות לשילוב הסיבים
שלבי בארוחת בוקר או ערב טוסט לחם מלא עם אבוקדו, או חצי כוס חלב עם דגנים מחיטה מלאה. בארוחת צהריים מנת עוף לצד בטטה אפויה עם קליפה או אפונה. בארוחות ביניים בננה עם שיבולת שועל, חופן אגוזים, יוגורט וסילאן. המנעי מלצרוך בבת אחת כמויות גבוהות של סיבים מקורנפלקס חיטה מלאה. השתדלי לשתות הרבה מים בזמן אכילת הסיבים משום שפעולתם אפקטיבית ביותר בסביבה זאת. במידה ואת סובלת מעודף משקל, עצירות כרונית, לחץ דם גבוה או סכרת, מומלץ לפנות ליעוץ תזונאית הריון להתאמת תפריט.

המידע הנ"ל אינו תחליף להתייעצות עם תזונאית הריון