טודלרס

מולטי ויטמין לפני הריון

רוצה לשפר תזונה ובריאות לפני הריון ? האם מולטי ויטמין יעזור ?

הינה כמה עובדות מצוטטיות מספרו סוף למחלות של ד"ר דיוויד אגוס
מחקרים המצטברים בנושא בנטילת מולטי ויטמינים אינם מצליחים להוכיח כי אוכלוסיות שנטלו מולטי ויטמינים חלו פחות במחלות כלשהם, הפחיתו תשישות או הובילו לשיפור בביצועים. האם יתכן כי המחקרים לא מצליחים להוכיח זאת כי המולטי ויטמינים לא באמת עוזרים לנו אלא רק לכיס את היצרנים ?

אז למה בכל זאת אנחנו מתפתות ליטול מולטי ויטמינים או תוספים מלאכותיים ולחשוב שזה מזין אותנו ?למרבה הצער אנחנו סובלות מחוסר ידע עצום בתחום התזונה והבריאות. בנוסף, אנחנו מפנטזות על גלולת פלא שתעניק לנו את כל הבריאות שאנו צריכות ותשחרר אותנו מאכילה נכונה ומאחריות על גופנו. לצד כל אלו אנחנו עוברות שטיפת מוח יומית על יתרונם של ויטמינים הנמכרים בקופסאות מהודרות.

בכתבה זאת ננסה להתחיל לטפל בחוסר הידע שלכן בנושא מולטי ויטמינים.

אף תוסף מזון לא יכול להשתוות ליצירותיו של הטבע.
ההנחה הבסיסית, האינטואיטיבית והנכונה היא שתוספי מזון הם מוצרים תעשייתיים מעובדים ולכן אין כל סיכוי שיהיו בעלי ערך שווה למקביליהם הטבעיים. וכך מסביר ד"ר דיוויד אגוס "גלולת מולטי ויטמין מכילה כעשרה עד 25 חומרי תזונה מבודדים זה מזה, אך בפירות ובירקות יש מאות תרכובות פעילות ורשימה ארוכה של תכונות בריאותיות. סביר להניח שויטמין סי בגלולת מולטי ויטמין אינו אפקטיבי כמו ויטמין סי שנמצא במיץ הדרים, שם הוא מוקף בסיבים ותרכובות החיוניות להגנה על הגוף. התוצאה המשולבת של שיתוף הפעולה בין כל חומרי התזונה הללו היא ששומרת על בריאותנו." מה  שאומר ד"ר אגוס הוא שהפירות והירקות שאנו אוכלים "מגישים " לנו את כל החבילה המדוייקת של הבריאות ואלו המולטי ויטמין מספק ויטמינים מבודדים שהדרך שבה הם ניתנים לנו אינה מספקת את כל מה שגופנו זקוק

כמויות הויטמינים במולטי ויטמינים
מסתבר כי אנו נוטלים ויטמינים שאננו צריכים לצרוך בכמויות עצומות שעלולת לפגוע בגופנו
"לדוגמא, בוא ניקח את ויטמין e . ברבע כוס זרעי חמניות יש לא פחות מ-90.5 אחוז מהכמות היומית הנדרשת לויטמין e. אבל למרות הזמינות הרבה של הויטמין במאכלים בריאים רבים אנשים עדיין מעדיפים ליטול אותו בתוך תוסף מזון. גופנו זקוק רק לכ-22.4 יחידות בינלאומיות ליום ואילו רוב התוספים מכילים ויטמין e  המספק מעל 100 יחידות ביום." כך אנחנו מעמיסים על עצמנו כמויות של ויטמינים שאננו זקוקים. מי יודע מה קורה לעודפים אלו בגופנו…

פיקוח על מולטי ויטמינים
"הפיקוח על המולטי ויטמינים לוקה מאוד בחסר. אם תעשו בדיקה תראו כי אין בקרת איכות טובה בתחום. על בקבוקי התוספים שלכם תוכלו למצוא שמות של כימיקלים  וחומרים שאין להן מושג מהם ולמה אתם זקוקים להם. כאשר אתם רואים ברשימת תוספי הויטמינים שלכם חומרים כמו בור, ניקל, ונדיום ומנגן האם אתם עוצרים ושואלים את עצמכם האם צריכה מלאכותית של כל הכמויות העודפות הללו באמת הכרחית? "

המסקנה הברורה היא שכדאי להיות צרכנים חכמים של מזונות בריאים וטבעיים במקום להניח באופן שגוי כי המולטי ויטמין שתקחו אכן יזין את גופכם באופן מתאים וימלא את אבטחת האיכות הכתובה עליו. זה דורש ממכם להתחיל להפעיל את השכל ולקרוא מה לאכול, איך לאכול ולמה אך בסופו של דבר זה מה שיחזיר לכם וישמור לכם על הבריאות.