טודלרס

ספורט במהלך הריון קווים מנחים

ספורט בהריון - מה כדאי לשים לב ....

19.3.2013

נקודת המוצא
לפני שמתחילים לבצע אימוני כושר במהלך ההריון חשוב להבין מה נקודת המוצא שלך. אם כמעט ולא היית פעילה פיזית לפני ההריון זה לא הזמן לבצע רמת פעילות ספורטיבית אינטנסיבית ביותר אך בהחלט כדאי ומומלץ לשלב ספורט בשגרה השבועית. אם היית פעילה בספורט כלשהו לפני ההריון, את יכולה להמשיך בספורט זה ברמה מתונה יותר  כל עוד הוא בטיחותי ואינו מסכן אותך ואת העובר. ישנם סוגי ספורט כמו רכיבה על סוסים וריצה שמומלץ להימנע מהם מפני סיכוני בטיחות ופציעות.

תכנון שגרת ספורט
אם החלטת לשלב ספורט בהריון הגיע הזמן לבנות תוכנית שבועית שתספק שגרה לפעילות זאת.
מה צריך לתכנן ?
להחליט את הימים והשעות בהם את מבצעת את פעילות הספורט.
לעשות חימום לפני פעילות אינטנסיביות ובהדרגה להאיץ ולהאט קצב בסיום הפעילות
לשתות מספיק מים לאחר הפעילות הספורטיבית
ללבוש בבגדים מאוד נוחים ומאווררים כולל חזיות ספורט תומכות.
להצמד לספורט שעושה טוב גם לגוף וגם לנשמה – הסיכוי שתתמידי בו גבוה

 מודעת לגבולות הגוף
כפי שניחש מרכז הכובד של גופך משתנה עם התקדמות ההריון, מצב שהופך אותך להיות פגיעה לסכנת אובדן שליטה ונפילות.

המנעות מקפיצות
 פעילות ספורט המשלבות קפיצה אינן טובות למפרקים ולעצמות בכלל ובמהלך ההריון בפרט. במהלך ההריון הגוף מייצר הורמון שמרכך את הרצועות בגוף ומאפשר לעצמות לזוז מעט על מנת לתת מקום להתפתחות העובר. הימנעי מקפיצות ותנועות המזעזעות את המפרקים.

לא להגזים ולשתות הרבה
פעילות ספורט אינטנסיבית מדי גורמת לחימום יתר של הגוף ועלול להשפיע לרעה על התינוק. חשוב לשתות מים לפני, במהלך ואחרי פעילות גופנית. הקשיבי לגופך, אם תרגיל מסוים קשה לך או מעייף מדי, הימנעי ממנו.

מתי כדאי להפסיק
סחרחורות, התעלפות, כאבי ראש, קוצר נשימה, התכווצוית ברחם, דימום וגינלי ותחושת מועקה לבביות כולם סימנים המאותתים לך להפסיק את הספורט.

ספורט בהריון ודופק
ההמלצה הגורפת שקצב הלב בפעילות גופנית יהיה מתחת 140 פעימות לדקה. יחד עם זאת קצב פעימות הלב הזה יכול להיות נמוך או גבוה מאוד , תלוי במידת הכושר. בדיקת מאמץ פשוטה היא בדיקת הדיבור. אם אינך יכולה לדבר במהלך הספורט (ההליכה) סימן שהמאמץ גבוה.

ספורט בהריון