טודלרס

מבוא לשינויי תחושות הגוף במהלך הריון

שינויים בגוף במהלך הריון

בתחילת הריון, קבלי מבוא לתופעות הלוואי שעוד יגיעו

שינויים בגוף בזמן הריון
מאת: לילך , אמא של נדב שירה
תאריך : 30.10.14

גם הגוף שלי כבר לא שלי, נשמע משפט קשה ? ובכן, זה משפט שהרבה נשים בהריון מזדהות איתו.

אין לי מושג איזה הריון זה שלך ? הריון ראשון, שני, שלישי, רביעי או יותר. אני רק מקווה שמדובר בהריון רצוי ובכל זאת אני רוצה להכין אותך להבין מה את עומדת לעבור או לפחות לתת לך להזדהות עם הקושי שבשינויים בגוף בזמן ההריון.

שינויים בגוף בזמן ההריון גורמים לך בכל שלב לחוש אחרת.

בשליש הראשון הם גורמים לך בעיקר להרגיש בחילות וצרבות. תחושת האיכסה היא השולטת ולמעט כמה טיפים בנושא תזונה  והסחות דעת על ידי עבודה אין יותר מדי מה לעשות. פרט לתחושת האיכסה השולטת , תחושי אי נוחות בשדיים ובבטן התחתונה (מאין תחושה מוגברת של סמפטומי המחזור).

החל מהשליש השני משהו בתאבון שלך ישתנה, את תרגישי יותר ויותר רעבה ועם הרעב הזה תאכלי יותר ואולי תתחלי להרגיש שאת לא ממש מצליחה לשלוט במה שאת רוצה להכניס לפה. את מאוד תרצי לאכול פחות או לאכול יותר בריא אבל תאכלי בסופו של דבר יותר מתוק או מלוח , יותר שוקולדים, עוגיות מתוקות ומלוחות ושתייה מתוקה. גם יותר תתפתי לאכול מה שיש ולא להכין את מה שבריא. מה שעצוב בכל  הסיפור הוא שאת מרגישה שמשהו אחר קובע לך כמה לרצות לאכול… משהו אחר קובע את התשוקה שלך למתוק או מלוח. המשהו הזה לא ממש מתחשב בעובדה שאת מאוד רוצה לשמור על דיאטה ולא רוצה להכנס למצבי אכילה בלתי נשלטים.

החל מהשליש השלישי והאחרון תרגישי יותר ויותר שהגוף שלך אינו שלך. ומה הכוונה, את תסתכלי במראה ופשוט לא תכירי את גופך. הבטן פחות מעניינת אותך כרגע כי היא צריכה לבלוט ולטפוח אבל מה עם כל השאר ? למה הרגלים כל כך התרחבו ולמה אף מכנס לא עולה על הרגליים (לא על הבטן), למה כל כך התרחבת במותנים ובטוסיק ומי לעזאזאל השתלט לך על הגוף מבפנים. מי זה שקובע באיזהת תנוחה יהיה לך נוח לישון ובאיזה לא, מי קובע כמה עוגיות עבאדי תחרסמי בלילה ומי קובע מתי תתפרצי בבכי או תעלבי מהערה צינית של בעלך לגבי גופך במהלך ההריון.

לסיכום, יש לך בוס חדש ומעכשיו את כבר לא קובעת על הגוף שלך
קחי בחשבון שבין 3-6 מהרגע שהתינוק יוצא הגוף שלך עדיין לא יהיה שלך, בין אם את מניקה או לא, אז ישתלטו עליך השינויים ההורמונליים, צפי לתנודתיות במצבי הרוח

אח, איזה כף, יש עוד לכל כך הרבה מה לצפות….

מי צריך סרטים ודרמות, את תספקי כבר את הסחורה בעצמך….