טודלרס

נטילת איקקלומין במצבים בהם יש ביוץ ובעיות פוריות

המלצת רופא לנטילת איקקלומין כשיש ביוץ ובעיות פוריות

איקקלומין כשיש ביוץ

כיום רופאים רבים רושמים לנשים המתקשות להיכנס להריון את תרופת איקקלומין ופוגעים בבריאותן של נשים אלו. יעל, שם בדוי, נטלה את תרופת האיקקלומין לאחר שלא הצליחה להכנס להריון במשך תשעה חודשים. "התרופה עשתה לי כאבים נוראים בבטן ובאזור השחלות. למרות שכביכול התרופה אמורה לגרום לביוץ, כל מה שאני זוכרת זה שהיא גרמה לכאבי תופת בבטן ובזמן קיום יחסי מין עוד יותר. אני כועסת על הרופא שנתן לי את הכדורים ואני מבורות הסכמתי לקבל אותם. בדיעבד אני יודעת שיש לי ביוצים סדירים ותקינים. גם הרופא היה אמור לדעת זאת כי תוצאות הבדיקות ההורמונליות שלי תמיד הראו כי יש לי ביוץ. התרופה פגעה בבריאותי. מזל שהפסקתי לקחת אותה לאחר שני סדרות של ניסיונות ועברתי לרופאה אחרת. נכנסתי להריון לאחר שנה וחצי של ניסיונות טבעיים ללא שום תרופה או טיפול.
הזמן והניסיון עשו את שלהם".

נשים, אל תמהרו ליטול איקקלומין אם יש לכן ביוצים תקינים ואתן מתקשות להיכנס להריון והרופא המליץ על הטיפול. חשוב לעשות ברור יסודי ומקיף לבעיית הפריון.

ניתן לזהות בודאות ביוץ באמצעות בדיקות דם הורמונליות לאיתור ביוץ ולא אך רק על ידי ערכות שתן לאיתור ביוץ. ישנן נשים שאינן רואות בבדיקת השתן סימנים לביוץ אך בבבדיקות הדם בדיקות הביוץ נראות בודאות.

איקקלומין יכול לעזור רק אם יש חוסר ביוץ. רופאות שרושמים את התרופה לנשים עם ביוץ תקין צריכים להסביר ולנמק היטב את מתן התרופה ולעקוב אחרי דיווח כאבי האישה, כמו גם להנחות את האם לאכול מאכלים המסייעים לעיבוי רירית הרחם.

אישה שמקבלת איקקלומין ואינה זקוקה לו כי יש לה ביוץ תקין פוגעת ברירית הרחם שלה ולכן מפחיתה את הסיכוי להריון.

מחקר ישראלי מצא שכיחות גבוהה יותר  בכ- 40 אחוז למקרי סרטן השד אצל נשים שטופלו באיקקלומין. המחקר התבסס על 5788 נשים שנטלו איקקלומין בשנים 1964-1984. אומנם מדובר במחקר אחד אך יש להתייחס לנתון זה בחומרה. המחקר התפרסם בשנת 2006 בכתב העת
Breast Cancer Reserch & Treatment

קראי עוד כתבות בנושא

איקקלומין ואין ביוץ
מתי מתאים לשקול נטילת איקקלומין ועל איזה רקע של סיבות הורמונליות ?

איקקלומין מעקב ביוץ
הצורך לבצע מעקב זקיקים לצד נטילת סדרות איקקלומין

איקקלומין וערכות ביוץ
האם ניתן לראות ביוץ בערכת הביוץ או באמצעות בדיקות הדם ? איך אפשר לדעת שהתרחש ביוץ ?

איקקלומין וזמן ביוץ
מתי מגיע זמן הביוץ בעת נטילת כדורי אקקלומין

המידע הנ"ל אינו תחליף להתייעצות עם רופא הנשים.