טודלרס

טיפול ברעלת הריון

על קבוצת הסיכון לרעלת הריון ודרכי הטיפול הרפואיים

24.4.2013

במידה ואובחנת עם מצב של רעלת הריון באמצעות מדדי לחץ דם גבוה והפרשות חלבון בשתן המופיעים אחרי שבוע עשרים להריון, נדרש טיפול ו/או מעקב רפואי שוטף.

תחילה חשוב לדעת כי קבוצות סיכון לרעלת הריון כוללת נשים עם הריון ראשון לאחר גיל 40, נשים עם סוכרת הריונית או טרום הריונית , נשים עם קרישיות יתר בדם, אנמיה, הפרעה בתפקודי כליות או כבד ונשים הסובלות מפרכוסים.

רעלת הריון דרכי טיפול
כיום ישנה יכולת לחזות התפתחות אפשרית של רעלת הריון כאשר עוקבים אחרי קבוצות הסיכון ומנהלים מעקב הריון קבוע לכל אורך ההריון. ניתן לערוך בדיקת גלי קול של זרימת הדם בתוך העורק המזין את עורק הרחם. במידה ונמצא תנגודת של זרימת הדם נוכח היצרות בכלי הדם ניתן לנבא רעלת הריון עתידית אפשרית.

רעלת הריון דרכי טיפול שמרני
הטיפול השמרני כולל מעקב קבוע של ערכי לחץ דם ובדיקות מעבדה קבועות כאשר רעלת ההריון הנמצאת בבדיקות אינה חמוורה ומתפתחת לפני שבוע 37 (חודש תשיעי)
אם מתפתחת רעלת הריוון מחודש תשיעי (שבוע 37) נהוג להקדים את הלידה ובמקביל לתת תרופות להורדת לחץ דם לאם במידה וערכיו גבוהים.

מחקרים עדכנים בתחום מצאו כי נשים שסבלו בעבר מרעלת הריון מצויים בסיכון גבוה יותר לפתח מחלות לב במהלך חייהם. זאת הסיבה כי נשים אלו צריכות להיות במעקב רפואי ולהפחית סיכון למחלות לב דרך פעילות גופנית ותזונה מאוזנת ובריאה.

רעלת הריון ותזונה
תזונה אינה יכולה להשפיע על התפתחות רעלת הריון ואינה יכולה למנוע את המחלה. מחקרים שבוצעו בתחום בדקו האם דיאטה דלת מלח, עשירה בויטמיני סי ואי ונטילת תוספי מזון של מגנזיום וסידן יכולה להשפיע על התפתחות רעלת הריון. מחקרים אלו לא מצאו הוכחה כי שינויי מתזונה אלו יעילים במניעת רעלת הריון.

קראי עוד בנושא
מהי רעלת הריון