טודלרס

אספירין בהריון

על תרופת אספירין בהריון - מתי והאם נחוצה

25.5.2013
אספירין היא תרופה שנמכרת בישראל למטרות שונות כגון הורדת חום, שיכוח כאבים, הקלה על תסמינים של דלקות פרקים וטיפול במחלות לב וכלי דם. האספירין אף מסייע למנוע קרישי דם בגוף ולכן יעיל למניעת שבץ. מעניים לדעת היא תרופת האספרן מורכבת מחומצה ששמה אצטיל –סאליצילית שיוצרת מאין אפקט המונע מנגנונים של דלקתיות וקרישיות דם. עד כאן נשמע מצויין לא ? כיום ידוע כי לאספירין יכולת לעכב פעולה של שני אנזימים חשובים. אנזים שמגן על דופן הקיבה ואנזים המווסת את חום הגוף,הדלקתיות ותחושת הכאב.

מה הקשר בין אספירין והריון
במהלך ההריון חלק מהנשים חשופות לסכנת רעלת הריון. רעלת הריון מתבטאת בלחץ דם גבוב ורמות גבוהות של חלבון בשתן. רעלת הריון מסכנת הן את היולדת והן את העובר ברחם. מחקרים חדשים בתחום מגלים כי לתרופת האספירין יש השפעה חיובית המפחיתה את הסיכון ללקות ברעלת הריון.
בכתב העת הרפואי "לנסט" פורסם מחקר על 32 אלף נשים שעקבו אחרי הריונם. במחקר נמצא כי הסיכון לפתח רעלת הריון היה נמוך בעשרה אחוזים אצל נשים שנטלו תרופת אספירין במהלך ההריון.לעומת זאת במחקר אחר שפורסם בארכיב רפואה פנימית נמצא כי נטילת משככי כאבים כדוגמת אספירין ואקמול עלולים דווקא לעלות את לחץ הדם בקרב נשים וגברים ועל כן לסכנם בהתקף לב.

מתי יש להתייעץ עם הרופא על אפשרות לנטילת אספירין בהריון
במצבים בהם יש עליה בלחץ דם – לחץ דם גבוה
במצבים בהם העובר לא גדל על פי גיל ההריון ו(האטה בגדילת העובר) הרופא מתרשם כי הדבר קשור לקרישיות הדם (זרימת דם משובשת לשלייה).
במקרים של היסטוריה של לידות מוקדמות/לחץ דם גבוה בהריון ובכלל