טודלרס

רדיאטור לחדר התינוק

רוצים לחמם את חדר התינוק בחורף מבלי לייבש את האוויר ?

21.3.2013

הגיע החורף ? את פעם ראשונה בבית עם התינוק בקור הגדול ? מתחילה לחשוב על אמצעי החימום המתאים ביותר לחדר התינוק. אם תשאלי מומחים בתחום החימום, רובם יסכימו כי רדיאטור הוא אמצעי החימום המתאים ביותר לחדר תינוק ולחדרי ילדים. תינוק זקוק לחדר מחומם בעל טמפרטורה נעימה ובעיקר יציבה. שינויים בטמפרטורה, מעבר מחום לקור ומקור לחום (מצב שמתרחש כאשר אנו מכבים ומדליקים מזגן וכאשר אנו מסתובבים בבית בין חדרים ממוזגים ללא ממוזגים ) הוא המתכון להתקררות של התינוק וגם שלכם. ככל שהטמפרטורה בבית הן ביום והן בלילה תהיה יציבה, נעימה וקבועה כך ניתן יהיה למנוע מצבי התקררות.

אז למה לא מזגן ?
אז נכון שכיום יש מזגן כמעט בכל חדר בבית וניתן להפעיל אותו לחימום בטמפרטורה הרצויה, אך מזגן הוא אמצעי חימום הנוטה לייבש את האוויר, כלומר להוריד משמעותית את כמות הלחות באוויר, דבר המקשה לעיתים על נשימה, בעיקר אצל ילדים מצוננים או אסטמטים. מזגן הוא אמצעי שאינו מתאים לחימום כאשר התינוק או הילד מצונן ומקורר.


לסיכום – רדיאטור לחדר של תינוק יכול להיות אמצעי מתאים, בטיחותי ובריא יותר לתינוק
לרדיאטור יש מספר יתרונות:
מייבש פחות את האוויר ויוצר פחות תחושת מחנק מאשר המזגן ומפזר האוויר
אינו מרעיש – ניסיתם לדבר בטלפון כשיש מפזר חום או מזגן דולק ? זה מאוד מרעיש
שומר על טמפרטורת חדר יציבה וקבועה ביום ובלילה
ממשיך לחמם את החדר גם עד חצי שעה מרגע הכיבוי
אמצעי חימום בטיחותי מפני שריפות  – מרבית הרדיאטורים מגיעים עם וסת טמפרטורה, הגורם לפעולת הרדיאטור לעצור בעת ההגעה לטמפרטורה הרצויה. הרדיאטור לא יכול לגרום לשריפות כמו תנורים וגופי חום אחרים
אמצעי חימום בטיחותי לילדים כאשר מגיע עם מגן המותכן מעל צלעות הרדיאטור.
התחושה של חימום עם רדיאטור הוא של חום נעים וטבעי הרבה יותר משל מזגן.

חסרונות
יש לבחון את הוצאות החשמל של רדיאטור לעומת שימוש במזגן שכן רדיאטור עלול להיות זולל חשמל לא קטן. ניתן להכנס לאפליקצית חברת החשמל ולבדוק מה מחיר החשמל עבור דקת שימוש של כל מכשיר חימום. בנוסף, ניתן לווסת את דרגת החום וכך להפחית את הוצאות השמל
לרדיאטור לוקח זמן לחמם את החדר ולכן צריך להדליק אותו מראש לפני השימוש (פחות פרקטי שקר ורוצים חימום מיידי אך ישנם רדיאטורים על בסיס מים שנחשבים למהירים יותר).

איך בוחרים רדיאטור טוב
לחדר התינוק (חדר קטן) ניתן להסתפק ברדיאטור קטן של 8-9 צלעות
הכירו סוגים של רדיאטורים – רדיאטור על בסיס שמן ורדיאטור על בסיס מים.
רדיאטור על בסיס שמן, מפיץ ריח בשימוש הראשון וגם לוקח לו יותר זמן לחמם את החדר לעומת רדיאטור על בסיס מים , מהיר יותר בחימום אך גם יקר יותר במחיר.
מומלץ לקנות רדיאטור עם מגן, שאינו מאפשר לתינוק,פעוט או הילד לגעת בגוף החימום ולהתחמם. שימו לב שמגן בטיחות מקפיץ משמעותי את מחיר הרדיאטור.
מומלץ לקנות רדיאטור של חברה אמינה וידועה המגיע עם תן תקן לבטיחות
מומלץ לקנות רדיאטור המגיע עם אחריות (של שנה לפחות)  וגם כזאת שניתן להשתמש בה בקלות אצל כתובת קרובה ונגישה
מומלץ לבצע את הבירור של סוגי הרדיאטורים ברשתות אך לקנות את הרדיאטור הרצוי באינטרנט במחיר הנמוך ביותר.

איך בוחרים רדיאטור טוב לחדר התינוק או לסביבת הבית ?

עד שלא חיממתם בית ברדיאטור לא תבינו את ההבדל והיתרון לעומת מזגן ומפזר חום. הרציונאל של השימוש ברדיאטור במהלך היום והלילה היא שמירה על חום יציב בבית. כששאר חום הבית או הסביבה נעים ויציב הילד בריא, כאשר החום משתנה (פעם קר ופעם חם) הילד עלול להתקרר.

איך בוחרים רדיאטור טוב ? בוחרים רדיאטור המתאים לצרכים שלכם

מספר הצלעות וגודל הרחב
בחדר קטן של ילדים ניתן להסתפק ב9-8 צלעות. כלל האצבע אומר צלע אחת על כל מטר מרובע.

רדיאטור על שמן או רדיאטור על מים
שאלנו את טובי המומחים ונאמר שלנו שאין רדיאטור על מים. יש רדיאטור על שמן ורדיאטור ללא שמן. רדיאטור על שמן מחמם גם את השמן וגם את המתכת ולכן מפיץ יותר חום. רדיאטור שאין בו שמן מחמם רק את המתכת ולכן פחות מחמם

רדיאטור עם גלגלים או בלי גלגלים
מומלץ לבחור רדיאטור עם גלגלים כדי לנייד בקלות מחדר לחדר

רדיאטור עם מגן או בלי מגן
בחלק מהרדיאטורים החדשים מותקן מגן- עוד גוש מתכת שנועד להגן מפני החום החזק וכך למנוע חום חזק במידה והילד נוגע. בפועל המגן מאוד מייקר את המחיר של הרדיאטור ולא תמיד נדרש שכן גם אם ילד נוגע ברדיאטור הוא לא מקבל כוויה אלא מכת חום עדינה שאינה גורמת לבעיה רפואית. צריך פשוט ללמד ילדים לא לגעת ברדיאטור.

רדיאטור עם או ללא מפזר חום עליון
ישנם רדיאטורים שמגיעים עם מפזר חום למעלה , שמספק עוד מקור חום. אך מפזר החום אסור לחסום הדבר הופך את המכשיר לפחות בטיחותי וגם לא ניתן להניח על מגבות ובגדים כדי לחמם אותם) לכן אנו ממליצים לוותר על תוספת של מפזר חום.

דרגות חום
מומלץ לקנות מכשיר המאפשר לווסת את כמות החום באמצעות שני מדדים

אחריות
מומלץ לקנות מכשיר גם עם אחריות של שנה  וגם שזאת תהיה אחריות יבואן ולא של בעל חנות החשמל

מחיר
מומלץ לרכוש רדיאטור בעונות שאינם בוערות (סתיו, אביב, סוף חורף) אז המחירים יורדים ובעלי העסק גמישים יותר במחיר. אם תגיעו לחנות בשיא החורף גם תקנו את הרדיאטור בשיא המחיר. מחיר הרדיאטור עולה כפונקציה של מספר הצלעות, שם מותג ומספר הפונקציות שמכיל המכשיר (ויסות, מגן, גלגלים, תוספת מפזר חום וכד'). העדיפו להשקיע כסף ברדיאטור איכותי כי אם תעשו זאת הוא יחמם אתכם לאורך כל החיים.

והעיקר חורף חם ובריא