טודלרס

התפתחות גיל שנתיים וחמישה חודשים

הפעוט בן 29 חודשים ? קראי על התפתחות בגיל שנתיים פלוס

13.4.2014

גיל שנתיים הוא גיל גדול וקטן. היכולות המוטוריות הגסות מתפתחות ומשתכללות. הילד הולך קדימה ומצליח ללכת אחורה, מצליח לרוץ ולעצור לפי הוראה, יכול לקפוץ ממדרגה נמוכה, לקפוץ במקום , לזרוק כדור קטן ולבעוט בכדור. הפעוט עולה במדרגות עם תמיכה ושתי רגליים על כל מדרגה.

המוטוריקה העדינה והתפיסה מתפתחות גם הם. הפעוט לומד להשחיל חרוזים גדולים או טבעות על חוט נוקשה, מצליח לפתוח כלים בהברגה וסיבוב ולומד לדפדף בספר בכל דף בנפרד.

כבר בגיל הזה אפשר ללמד את הילד להעתיק על ידי חיקוי צורות בסיסיות כמו עיגול, קו אנכי ואופקי ולהפוך אותם לציורים של מסילת רכבת בלונים או פרצופים. זה דורש תרגול ואימון אך אם הילד מעוניין יכול להצליח לאחר תרגול חוזר.

בגיל שנתיים פלוס יש צפי לריבים רבים בין ילדים על צעצועים. היכולת לשתף ילד אחר מאוד מאתגרת לילד בן שנתיים. כדי להתמודד עם מצב זה מומלץ להוות מודל לחיקוי עבור הילד ולהראות לו כיצד אתם חולקים עם אחרים. במקרים מסויימים מומלץ לשקול לקחת חפץ שהילד אוהב ולשים אותו במקום אחר על מנת למנוע ריב. כשבאים חברים מומלץ לספק פעילויות ששני הילדים יכולים להנות ולהצליח לעשות בנפרד. מומלץ שלכל ילד יהיו הכלים משלו.

מרגישים שאתם עייפים וזקוקים לחופשה של יום יומים ? הסבתא התנדבה לשמור על הנכד הצעיר ?  ילדים בגיל שנתיים מתקשים פעמים רבות בפרידה  ועלולים לבכות בכי מר בעת העזיבה. אל תדאגו ברגע שתעזבו הילד ירגע וישכח מהר מאוד מהבכי. המשחקים וההסחות יאפשרו לו להנות מהזמן עם הסבתא ולפתח ביטחון בידיעה שאתם נוסעים וחוזרים. אתם תוכלו בזמן הזה לנוח ולאגור כוחות להמשך הדרך.