טודלרס

סימנים להריון

חושבת שאת בהריון ? קראי על כל הסמנים הראשונים לכניסה להריון לפני איחור הוסת

האם יתכן ואת בהריון ?
כל הסימנים המקדימים להריון לפני האיחור במחזור

סימנים להריון משתנים מאישה לאישה ומהריון להריון. ישנן נשים שחשות סימנים שונים כבר שבוע לאחר הקליטה וישנן נשים שלא חשות אף סימפטום בשבועות הראשונים. הסימן להריון השכיח ביותר והנכון ביותר להתייחס אליו הוא איחור במחזור שפשוט אינו מגיע בעיקר אם המחזור שלך סדיר.

סימנים להריון :

בדיקות ביוץ חוזרות חיוביות
היות ובדיקת הביוץ בודקת הורמונים דומים מאוד להורמני הריון, בדיקות ביוץ חיוביות וחזקות (קווים חזקים) החוזרות שוב ושוב יום אחרי יום לאחר מועד הביוץ המשוער, יכולות להוות סיממן (לא ודאי) להריון.

בדיקת הריון חיובית
כיום ישנן מגוון בדיקות המאפשרות לאתר הריון עוד לפני האיחור במחזור. אם אינך יכולה לחכות, קני שתי ערכות ובצעי בדיקה אחת מספר ימים לפני המחזור ומספר ימים לאחר האיחור ובדקי את תוצאותיהם. תוצאה חיובית היא בעלת אמינות גבוהה. (זכרי לקנות את הבדיקות בבית המרקחת של קופת החולים שלך – המחיר נמוך בעשרות אחוזים ממחיר הקנייה בפארמים הרגילים). אם עדיין אינך קולטת מה זה בדיקת הריון חיובית הכוונה היא  –  2 פסים בבדיקת הריון

כל הסימנים הרגילים שמגיעים לפני מחזור
כאבי בטן תחתונה, כאבי גב, מצב רוח לבילי וכד'

שדיים נפוחים, כואבים או רגישים
סימן לרגישות, כאב, נפיחות השדיים או שינויים ברקמת החזה יכול להופיע שבוע או שניים לאחר ההתעברות. ודאי שסימנים אלו אינם קשורים לחוסר איזון הורמונלי, שינויים או התחלה בנטילת גלולות למניעת הריון. אם הכאב בשדיים אינו עובר מומלץ לרכוש חזייה רכה ותומכת יותר להקלה על הכאבים בתנועה.  

התכווציות ומחושים בבטן התחתונה שאינם עוברים
ישנן נשים שחשות התכווציות, כאבים ומחושים שונים בבטן התחתונה ובאיזור השחלות.

בחילות והקאות
בחילות הם סימן חיובי בטרימסטר הראשון שמגיע יחסית מוקדם בהריון וקשור לשינויים ההורמונלים וגדילת העובר בהריון. הקאות הם סימן שלא תמיד מגיע או מגיע מאוחר בין השבוע השני לשמיני של ההריון אך ישנן נשים שמרגישות צורך להקיא ומקיאות כבר לאחר ההתעברות. יש לבדוק שלא מדובר באכילת מזון לא טרי או חוסר איזון הורמונלי.

עייפות או חולשה
צורך מוגבר לנוח, לעבוד פחות. הרגשה שאת צריכה יותר הפסקות ומנוחה. אם את מרגישה עייפות או חולשה לצד איחור במחזור הימנעי מצריכת קפה ונסי להפחית בפעילות מלחיצה או מעייפת פיזית.

דימום שונה
דימום קל או החתמה קלה לרוב בצבע חום (דימום שאינו דומה באורכו וצבעו למחזור הרגיל) בערך 6-12 יום לאחר קליטת העובר ברחם. יש לבדוק שדימום זה אינו התחלה של דימום וסתי רגיל, דימום שונה עקב שינוי, הפסקה או התחלת נטילת גלולות חדשות, דלקת וגינלית כלשהיא

תחושה של עליה בחום הגוף
אם את בודקת את חום הגוף באופן קבוע תוכלי לראות עליה בחום הגבוה שתשאר גבוהה. אם אינך בודקת חום גוף יתכן ותרגישי חום פנימי חזק יותר.

שינויים במאפייני הדופק
אם את עוברת דיקור סיני  לפוריות , יתכן והמטפלת שלך תוכל לחוש שינויים במאפייני הדופק.