טודלרס

נולדה אמא נולדו רגשות אשם

שכחת, פספסת, פישלת או התבלבלת ? זה בסדר את רק אמא

15.4.2014

הפכת להיות אמא ? ברוכים הבאים לעולם רגשות האשמה.

לפני שהפכת לאמא יכלת לארגן את חייך פחות או יותר באופן עצמאי. לא היית צריכה את אמא שלך, את בעלך או את חמתך כדי לצאת מהבית ועכשיו כשיש לך ילדים (בדגש על רבים), הכל הופך להיות מורכב. אי אפשר סתם לצאת לחוג פילאטיס או סתם לצאת עם חברה לכוס קפה, פשוט אי אפשר. צריך לתכנן, צריך שמשהו ישמור על הילדים….

ואז מגיעים רגשות האשמה, בגלל שאת היית צריכה ללכת לרופא נשים, בעלך היה צריך לצאת מוקדם מהעבודה (והרי בלאו הכי הוא יוצא יותר מוקדם פעמיים בשבוע  והבוס ממש לא אוהב את זה). ומה לגבי המחלה של הילד לפני שבוע, בגללה הפסיד בעלך את משחק הכדורגל עם החברים, ההנאה היחידה שנשארה לבעלך התשוש. ומה עם אמא שלך ? נתקעת בעבודה עד מאוחר כבר שלוש פעמים החודש, הזעקת אותה לבוא והיא ויתרה בשמחה על מפגש החברות שלה ועל תור לדיאטנית. ומה לגבי החברות שלך, גם שם את מוצפת ברגשות אשמה ? ודאי, ודאי. שכחת להחזיר טלפון לחברה הזאת ולא הספקת לענות לחברה השנייה. הם ודאי מבינות, את אומרת לעצמך, אבל בכל זאת זה כל כך לא נעים…. מה הם חושבות לעצמם.. שהם לא מספיק חשובות לך… ומה עם הילדים? בדיוק שהם רוצים לדבר או לשחק עם אחד מהם  (זמן איכות אמיתי), התינוק מתחיל לצרוח, פולט, עושה קקי ואת מפספסת אותם  וההפך, כשהתינוק ער ואת רוצה להיות איתו את בדיוק מקבלת שיחת טלפון חשובה מהביטוח והוא כבר נרדם.

אך, כמה פעמים אפשר להגיד תודה לאמא, לדודה, לחמה, לשכנה שהצילו אותך בכל מני מצבים קטנים… לא נעים, לקנות מתנה ? להתנצל ?

רגשות אשמה אצל הורים הם אחד הרגשות הכי שכיחים , בעיקר עם ילדים צעירים. העצה היחידה היא לנסות להיות קצת יותר סלחנית וותרנית לעצמך, אחרת לא תפסיקי להרגיש רגשות אשמה.

בהצלחה בעולם האימהות, לא פשוט להיות שם וזה רק הולך ומסתבך….