טודלרס

טיול ליון עם ילדים בסתיו

יון עם ילדים

טיול ליון עם ילדים בעונת הסתיו
לטייל עם ילדים הוא צורך והנאה אך גם מצב שדורש מחשבה רבה ותכנון, בעיקר שהטיול עם ילדים צעירים מאוד. יון היא מדינה נפלאה לטיול היות והיא משלבת מגוון רחב של פעילויות באיים, בערים ובכפרים, מזג אוויר נוח מאוד בקיץ, באביב ובסתיו והאוכל בדרך כלל נפלא. יחד עם זאת כל טיול עם ילדים מחייב תכנון של כמה נקודות חשובות. 
תכנון פעילויות תנועתיות וחוויתיות לכל המשפחה
אורך נסיעה סביר שלא יעייף את הנהג ויתסכל ילדים או לחלופין יקח זמן רב מהיום.
אפשרות לשינוי, דירוג מסלולים או פעילויות לפי גיל הילדים, הכוח ומצב הרוח.
 

אנחנו בחרנו לטייל בסוף ספטמבר, עונת הסתיו וכך מצד אחד לוותר על נופש באיים (ימים לעיתים קרירים ופחות חם להכנס למים) ולאפשר מסלולי הליכה מעניינים ונוחים במזג אוויר נפלא. סתיו ביון הוא בדרך כלל תקופה ללא גשם עד כמה ימים בודדים בחודש.  המסלול כלל את האזורים הבאים : סלוניקי, אדסה, שמורת הר האלימפוס (לינה בכפר ליטחורו), קאלאבקה  (ביקור במטאורה), הרי זגוריה (לינה בכפר קיפי), העיירה פרבזה, לוטראקי וסיום באתונה.

התחלנו בשלושה ימים בעיר סלוניקי  (טיסה ישירה מישראל) 
יום 1 – יום הנחיתה – פריקת מזוודות, טיול רגלי במרכז העיר וביקור באתרים ידועים כמו המגדל הלבן, קשת גלריוס והרוטונדה ומרכז העיר. 
יום 2- נסיעה למוזיאון נאוזיז NOESIS. יש לוודא שפתוח למבקרים. נסגר לבתי ספר באמצע השבוע בסוף עונת התיירות ובמקרים אלו מומלץ בסופי שבוע. מוזיאון התנסויות פעילויות מדע, סרטוני תלת מימד בנושאי כדור הארץ וסימולטורים נסיעה בחללית על הירח. ילדים מאוד נהנים, המוזיאון ברמה גבוהה ויש שפע פעילויות חוויתיות. יש לציין שיותר מתאים לילדי בית ספר מאשר ילדי גיל הרך נוכח ריבוי מידע מדעי.
יום 3 – טיול רגלי ב בשילוב כניסה למוזיאון האשליות. מוזיאון המספק מגוון התנסויות ואשליות אופטיות
(בימי שישי אפשרות לקבוע ארוחת ערב בבית חב"ד). הוצאת רכב מסוכנות הרכב להמשך טיול ביציאה מסלוניקי. 
יום 4 נסיעה לאדסה ליום אחד וצפייה במפלים הנפלאים והעוצמתים. רצוי בסופי שבוע אז פותחים את הסכרים ורואים את מלא עוצמת המים.

יום 5 – נסיעה לשמורת הר האולימפוס, לינה בכפר הסמוך ליטוחו. לינה של שלושה ימים.
יום 6- מסלול בפריאוניה – מסלול הליכה וירידה למפל ובריכה. מסלול יורד דקות ספורות. מסלול עולה ארוך מאוד כ-3 שעות לכל כיוון, ניתן לעלות ולרדת את חלקו כשעה לכל כיוון או פחות לפי יכולות גופניות. הנאה מטבע פראי, צלילי זרימת המים 
יום 7 – מסלול למפלי אורליה ומפלי הסלע האדום בשמורת הר האולימפוס. מסלולים נפלאים שאפשר לדרג במשך ההליכה. המסלולים מובילים למפלים ובריכות קסומות (המים לרוב קרים מאוד אך מומלץ להביא נעלי מים ובגדים להחלפה).
מבצר פלטמונס – פחות מומלץ נוף נפלא אך הסברים לא ברורים ומעטים, חוויה דלה בהסבר והתנסות.
יום 8 נסיעה למטאורה – נסיעה ולינה בעיר קאלאבאקה ושהייה לילה אחד. הליכה וטיפוס למנזרים התלויים ותצפית על הצוקים והנוף. מומלץ לבקר יום אחרי ביציאה מהעיר במוזיאון מטאורה המסביר על הגיאוגרפיה של הסלעים. הכניסה למוזיאון בחינם.
יום 9 נסיעה להרי זגוריה – לינה באחד הכפרים (מומלץ מאוד באנו פדינה או בקיפי). יש לתדלק רכב לפני הכניסה לזגוריה נוכח מיעוט תחנות דלק. הנסיעה להרים לוקחת זמן רב נוכח הכבישים המפותלים. יתכן שהילדים או אתם תחושו בחילה. מומלץ לעשות עצירות קצרות באזורי עצירה להתבוננות בנוף ולמנוחה.
יום 10 –  נסיעה לכפר אריסטו למעיין וידומטיס. ירידה של כשעה ועליה כשעה, תצפית על המעיין. יש לרדת לאט ובזהירות ולהצטייד בנעלי הליכה טובות.
יום 11 – ראפטינג בנהר הוידומאטיס או מסלול הליכה רגלי לאורכו. מומלץ להשאיר ציוד יקר בכספת במלון או בדירה ולהביא רק כסף נדרש לתשלום וקפה וציוד מינימלי.
יום 12 – אפשרות למסלול נוסף בהרי זגוריה 
מומלץ לאכול במסעדה בכפר קיפי (המסעדה היחידה) מגוון מנות, אוכל טרי וטעים.
 
יום 13 נסיעה לעיר  פרבזה ולינה של לילה אחד הגעה וטיול לאורך חוף הים. 
יום 14 – בקביעה מראש בלבד, שייט 4-5 שעות בבוקר במפרץ אמברקיקוס לצפייה בדולפינים בים עם אפשרות לקפיצה ושחיה במים. יש להביא בגדים חמים, החל מספטמבר יש ימים קריריים גם במהלך היום. 
 
יום 15 – נסיעה לעיר הנופש לוטראקי ונופש על חוף היום 
יום 16 – המשך נופש על חוף הים וביקור למבוגרים באתר (אין כניסה לילדים) הגעה לפוזאר לוטרה וכניסה לברכות החמות. 
 

יום 17- נסיעה לאתונה, עצירה לתצלום ליד תעלת קורניתוס, הגעה לאתונה ועליה לגבעת ליקבטוס ברכבל ותצפית על אתונה מהגבעה הכי גבוהה. מסירת רכב חזרה (רצוי מאוד לא להסתובב באתונה העמוסה ברכב אלא במוניות, רכבות ואוטובוסים).
יום 18 – טיול לאקרופוליס – מומלץ לא בשבת אז עמוס עוד יותר במבקרים. מומלץ לקנות כרטיסים באתרים מיועדים. עלות כרטיס לילדים מוזל בהתאם לגיל הילד. אם קונים באקרופוליס לקנות במשרד ולא במכונה היות ורק שם יש מחיר שונה לילדים. מומלץ מראש לתת לילדים רקע על אלים בעזרת ספר מיתולוגיה יוונית מהספריה בישראל. החוויה של הטיול באקרופוליס עשירה מאוד באמצעות סיור מודרך לכן מומלץ להשקיע כסף בהדרכה נלוות כלשהי.  בהמשך טיול בשוק הפשפשים בשבת וטיול מתחת לאקרופליס, מונסטיראקי הכולל חנויות מזכרות רבות, גלידריות ובתי קפה.
יום 19 – ביקור בפלנטריום יוג'נידס ומרכז המדע והטכנולוגי. מסיום עונת המבקרים המקום פתוח במהלך השבוע לבתי ספר בלבד ורק בסוף השבוע לקהל. יש לתאם מראש הגעה בסופי שבוע . בעונת התיירות (קיץ ) פתוח בשעות נוספות לציבור. לוודא מראש כדי לא להגיע כשסגור למבקרים.

לידיעה – תכנון רצף היעדים בוצע כך שהנסיעה מיעד ליעד לא תעלה על שעתיים וחצי.

טיפ נוסף – אפשר לקנות בחצי מחיר כרטיס תקשורת מקומי ביון במקום לפתוח שיחות לחול בארץ בחבילה של חברות הסלולאר. (150 שקל חבילה לחודש ביון לעומת 300 שקל חבילה בישראל) השירות ניתן בשדה התעופה עצמו.

הזדכות על המע"מ של קניות בשדה התעופה באתונה

טיסה חזרה לישראל