טודלרס

נומרולוגיה ובחירת שם לתינוק

כמה אותיות צריך להיות בשם ? האם מותר לקרוא לילד על שם אדם שנפטר ? תשובות מהנומרולוגיה

24.3.2013

נומרולוגיה ובחירת שם לתינוק. רוצים לבחור שם לתינוק לפי הנומרולוגיה ? לחצי על הלינק הבא : בחירת שם לתינוק לפי הנומרולוגיה. בכתבה הבאה הנומרולוג ניר גוטליב עונה לשאלות הורים בנושא בחירת שמות לתינוקות

האם ישנה עדיפות על פי הנומרולוגיה לתת שם ארוך לילד ?
שם אחד או עדיפות לשני שמות ?

מומלץ לקרוא בשם שיכיל לפחות 3 אותיות על מנת לא לפגוע בצינורות השפע של הרך הנולד . במקרים יוצאי דופן בו התינוק נקרא על שמו של  צדיק גדול אין לדאוג מכך. וגם אין בעיה כאשר השם הוא למשל "גד" על שם אחד השבטים ופירושו "מזל". אין שום חובה לקרוא בשני שמות, אך הדבר אפשרי ולעתים רצוי. מותר לקרוא לאדם בשני שמות ואם יש לו שני שמות יכולים לקרוא לו באחד מהם, מלבד בעליה לתורה.

האם לנומרולוגיה יש התייחסות לנושא מגדר ? השפעה של מין התינוק על שמו ?
לפי הנומרולוגיה לא מומלץ לקרוא בשמות שונים ומשונים, כמו כן אין לקרוא לבן בשם שרגילים לקרוא בו לבנות או לבת בשם שרגילים לקרוא לו לבנים.על פי הנומרולוגיה לא מומלץ לקרוא בשמות לועזיים שהרי אז אותיות אהו"י נעלמות ונמחקות ומאבדות מערכן, ואותיות אלו השפע והברכה שורה בהן. בכל מקרה אם נבחר לילד שם לועזי מומלץ להוסיף לו שם עברי. 

מאיזה אותיות עבריות יש להיזהר על פי הנומרולוגיה ?
לפי הנומרולוגיה יש להיזהר באותיות הקודש.  מותר לקרוא לילד בשם המכיל את אחד משמות הקב"ה רק במידה ושם זה הופיע בתנ"ך. כדאי לדעת ששמות כמו נס-יה, אוראל, בת-אל וכדומה, על אף המשמעות החיובית שיש בהם, יכולים לעתים להפעיל כוחות של מעלה וחשוב לדעת את כיוון הכוחות – לא תמיד השליטה בידנו. לכן, אדם ששמו הוא אחד משמות אלה, נכון לו שיהיה ירא אלוהים ושומר תורתו ומצוותיו. 

האם מותר  לקרוא בשם לילד עם שם הסבא שנפטר ? האם סוג הפטירה של הסב משפיעה על אפשרות זאת ?
לפני כשקוראים לילד על שם אדם מסוים, חשוב לבדוק מה היו מידותיו של אותו אדם בעולם הזה וכיצד נהג עם הבריות. לא תמיד יהיה נכון לתת שם על שם אדם מסוים למרות שנפטר בשיבה טובה. מן הראוי לבדוק את מידת צדיקותו של הנפטר בעולם. אם חייבים לקרוא על שם אדם שנפטר ומידותיו לא היו מושלמות, יש לכוון בזמן הענקת השם לאדם צדיק אחר בעל אותו שם ולקשור את השם של הרך הנולד עם האדם הצדיק. לא רצוי ולא מומלץ לקרוא שם על שמן של אדם שנהרג, נפטר ממחלה או מת בגיל צעיר ו/או אדם שחיי חיים קשים מלאי סבל. במידה שרוצים להנציח שם של אדם שהלך לעולמו טרם עת ובדרך פתאומית, מומלץ להוסיף שם או לסכל אותיות ונהוג להוסיף לשם את אותיות חי. בכל מקרה בזמן מתן השם, יש לכוון את משמעות השם לאדם {ששמו זהה לשם הנפטר) שחי חיי שלווה.

במידה והורים אינם מסכימים על שם התינוק, האם צריך להתפשר ? להסתמך על השם שמציעה האם?
בחירת בחירת השם היא בראש ובראשונה זכותה של האם ואחריה של האב. על פי הנומרולוגיה לא נכון יהיה לתת לסבים ולסבתות אפשרות להתערב ולנסות ולהשפיע על בחירת השם. ההסכמה צריכה להיות של האם ושל האב ושלהם בלבד. אם יש ויכוח, הנכון הוא לתת לאישה לבחור. את השם ראוי ונכון לקבוע רק לאחר הלידה למרות שמותר לחשוב ולעסוק בבחירת השמות במהלך ההריון כולו. לאם יש השראה אלוהית בזמן ההריון והיא מרגישה את השם הנכון והמדויק בו עליה לקרוא לתינוק שלה. לכן, הנכון ביותר הוא להניח לאשה  לבחור בעצמה את שם הילד. ואם מישהו אחר הציע, על האם להסכים לכל שם שיבחר לא מתוך לחץ או הפעלת רגש כי אם מקום של שקט ומבחירה שלה להסכים לשם באמת

נומרולוגיה ובחירת שם.
האם כדאי לשנות שם לתינוק או לילד ? 
לתינוק/פעוט או ילד שחווה בעיה רפואית ?
"וְלֹא-יִקָּרֵא עוֹד אֶת-שִׁמְךָ, אַבְרָם; וְהָיָה שִׁמְךָ אַבְרָהָם, כִּי אַב-הֲמוֹן גּוֹיִם נְתַתִּיךָ." 
( בראשית פרק יז', פסוק ה' )
"וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, אֶל-אַבְרָהָם, שָׂרַי אִשְׁתְּךָ, לֹא-תִקְרָא אֶת-שְׁמָהּ שָׂרָי:  כִּי שָׂרָה, שְׁמָהּ." ( בראשית פרק יז', פסוק טו' )
"וַיֹּאמֶר, לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ–כִּי, אִם-יִשְׂרָאֵל:  כִּי-שָׂרִיתָ עִם-אֱלֹהִים וְעִם-אֲנָשִׁים, וַתּוּכָל."
( בראשית פרק לב', פסוק כט' )

לא סתם משנה אלוהים את שם אברהם, שרה, ויעקב, לשם משמעות חשובה במימוש חיי האדם ושינוי השם גורם לאדם לקבל כלים טובים ונכונים יותר למימוש ייעודו הנשמתי. אותו הדבר לגבי בריאות האדם. מומלץ להתייעץ עם רב או עם נומרולוג או כל אישיות המתמצאת בבחירת שמות ובכוח האותיות ובבדיקת ההתאמה של שם התינוק לתאריך לידתו. ו/או לכל מה שקשור לעיניין בריאותו של האדם. 

לשאלות נוספות וייעוץ אישי ניתן לפנות ל ניר גוטליב – נומרולוג

מחבר הספר "הנומרולוגיה הקבלית וכח האותיות"

052-5806566

www.nir-gotlib.co.il

nir.gotlib@gmail.com

קליניקה : עינות 9 תל אביב