טודלרס

אנדומטריוזיס טיפול

טיפול רפואי במצבי אנדומטריוזיס

טיפול אנדומטריוזיס עבור נשים

ישנן לקוחות שעוברות הליך רפואי –לפרוסקופיה, דרכו מאבחנות את המחלה – אנדומטריוזיס . לקוחות אחרות אינן עוברות את ההליך הרפואי אך דרך ריבוי התסמינים מאובחנות כסובלות ממצב של אנדומטריוזיס 

אנדומטריוזיס טיפול

גלולות נגד הריון
 הטיפול השמרני במצבים של אנדומטריוס הוא מתן גלולות נגד הריון. הגלולות מדכאות את הפעילות ההורמונלית וכך מונעות את גירוי התאים והתהליכים הגורמים לכאב. ישנן מצבים בהם הפסקת הפעילות ההורמונלית דרך מתן גלולות מפחיתה משמעותית את הכאב וסימני המחלה ואף מעלימה את הנגעים האנדומטריוטים.

תרופה נגד אנדומטריוזיס
תרופה בשם "ויזאבל" הינה תרופה שנועדה לעצירת התפתחות נגעים אנדומטריוטים ומניעת הדלקתיות המתפתחת סביבה. היות ומדובר בתרופה חדשה לא ידועה מהם תופעות הלוואי ואפקטיביות התרופה לאורך זמן.

טיפולי גונדוטרופינים
טיפולים הורמונים גונדרופינים מדכאים את הפעילות ההורמונלית במוח. הטיפול מצליח להפסיק את כאבי הבטן והאגן אך מלווה בתופעות לוואי של תסמיני גיל המעבר.

ניתוח
במצבים בהם הטיפול הרפואי השמרני אינו עוזר או במצבים שיש חשש לנגע אנדומטריוטי שעלול לפגוע באיברים פנימיים בגוף או נגע הגורם להדבקויות קשות של איברי האגן , מערכת העיכול או איברים אחרים מומלץ לשקול התערבות כירורגית הכוללת ניתוח לפרוסקופי המלווה בטיפול רפואי. נשים המעוניינות להרות צריכות לשקול ביצוע הליך כרורוגי להסרת הנגעים , היות והתחליפים האחרים (טיפולים הורמונלים וגלולות) אינן מאפשרות או מעודדות ביוץ תקין.

למאמרים נוספים בנושא לחצי כאן
אנדומטריוזיס מה זה
אנדומטריוזיס אבחון עצמי
אנדומטריוזיס אבחון