טודלרס

תזכורת לכללים החשובים ביותר להרזיה אחרי לידה

אחרי לידה ? אם תתמידי בעשרת הכללים האלו תרזי בודאות

7.4.2013

הרזיה וספורט אחרי לידה

כל האמצעים שיעזרו לך לרזות ולחזור לבגדים האהובים לאחר הלידה

החזרה לשגרה אחרי לידה הוא דבר קשה. לצד העייפות, ההנקה, שינויי הגוף, הצורך להסתגל לשינויים של גידול הילד נמצא גם הרצון והצורך לרדת במשקל ולהפטר מהקילוגרמים המיותרים

מה צריך לעשות כדי לרדת במשקל ולחזור למשקל שלפני ההריון ? ובכן ישנם כמה כללים שאם תקפידי להצמד אליהם (כחלק מהאימון המוחי והגופני שלך) מובטחת הצלחה גדולה. למעשה מדובר בקבוצת כללים שאת ודאי מודעת אליהם אבל ליישם אותם דרך קבע הוא דבר לגמרי אחר

כלל מספר ראשון – מכוונות מטרה להרזיה
מכוונות למטרה. שימי לעצמך מטרה מוצהרת להוריד במשקל לאחר לידה ולחזור לבגדיך הרגילים. הצהירי את מטרה זאת באופן עצמי וגלוי (לך ולסביבתך)מספר פעמים ביום. גלי התלהבות ועניין בנושא זה. תלי כמה מהבגדים האהובים שלך לפני הלידה בארון על מנת שיזכירו לך את המטרה הרצויה כל יום.

כלל מספר שתיים – הרזיה והתעמלות אינטנסיבית בחופשת הלידה
אחת ההנחות השגויות היא כי יש להרזות באופן הדרגתי לאחר לידה. דווקא ירידה מהירה ומשמעותית במשקל מיד לאחר לידה תתן לך דחיפה מוטיבציונית להמשיך לרדת ותסייע בהתחלת תהליך נכון. חופשת הלידה הוא זמן אופטימלי לעשות כושר . למה ? כי אינך עובדת. אז נכון שאת צמודה לתינוק שמכתיב לך לוחות שינה, רחצה, ואכילה אבל יש לך מספיק דרגות חופש לשחק בהם. קרוב לוודאי שבעליך ומשפחתיך קרובים אליך והם ירצו במשחה לשמור על התינוק לשעה שעתיים בזמן שאת הולכת לחדר כושר/ הולכת לברכה לשחות או לחוג אירובי. התחילי את הספורט כבר לאחר שלושה שבועות מהלידה בלי להתאצל ובלי לפחד (כל עוד הרופא אינו אוסר התעמלות זאת)

כלל מספר שלוש – אפשר וכדאי לעשות ספורט עם התינוק והילדים
התינוק אומנם מגביל אותך בתנועה אך גם מעודד אותך לתנועה בזמן חופשת הלידה ואחריה.
אם מדובר בחודשי האביב והקיץ את בהחלט יכולה להחליט לעשות הלידה עם העגלה בשעות הבוקר או אחר הצהריים בהתאם לרמות החום בחוץ. אם יש פארק בסמוך לביתך צעדי לשם במרץ וגלי את ההנאה שבהליכה. אם מדובר בתקופת החורף נסי למצוא ימים ושעות חמות יותר ובדקי את האפשרות לצאת בהם החוצה. כאשר לא ניתן לצאת מצאי דרכים יצירתיות לתנוע של גופך ותינוקך. רקדי עם התינוק לצלילי מוסיקה שאת אוהבת, קני דרגש נמוך ועלי ורדי איתו כחלק מתרגול ארובי, בצעי תרגלי חיזוק זרועותיך באמצעות הרמת התינוק. הדבר החשוב הוא להכניס את ההפעלה הגופנית שלך ושל התינוק לשגרה יומית

כללי מספר ארבע – סביבת מזון נטולת גירויים מפתים
דברי עם בעלך וסכמי איתו שבקניות האוכל תמנעו מהכנסות "אוייבים" הביתה. לא לקנות עוגות, פיצות אלא להעדיף מאכלים בריאים וחטיפים שאפשר לאכול בכמויות מדודות ( אכילת תפוח, אגס, יוגורט דל קלוריות)

כלל מספר חמש – סביבת המשפחה צריכה לעזור בהרזיה
אל תתביישי לשתף את בני משפחתך ומשפחת בעליך ולבקש מהם לא להביא לביתך עוגות, עוגיות ושאר מאפים משמינים. הצהירי בביטחון על מטריך להוריד במשקל והסבירי להם כי מזונות אלו מקשים עליך להשיג מטרה זאת. זה לא הזמן להתבייש מחמתך ודודתך. כולם יבינו איתך גם אם לטא בהכרח יסכימו.

כלל מספר שש – אכילת מזונות שניתן לאכול בכמות גדולה
כשמדובר בדיאטה אין מנוס מהגדלה של צריכת הירקות. הכיני לך סלטים גדולים (ללא רוטבים משמינים, ירקות מאודים בכמות גדולה. הרגישי נוח לצרוך כמות גדולה שלהם לצד אכילת דג, מנת עוף, בקר. בחורף הכיני מרקי ירקות עשירים. שיסייעו לתחושת השובע.

כלל מספר שבע – אכילת חלבונים
חלבונים תורמים לתחושת השובע. אכלי חלבונים כמו עוף, בקר, דגים, ביצים, מוצרי חלב דלי שומן

כלל מספר שמונה –  שתיית מים
נשים רבות מתלבלבלת בין רעב לצמא ומפרשות את הצמא כרעב. שאלי את עצמך כל פעם שאת רוצה לאכול האם את צמאה או רעבה. דאגי לשים לידך בקבוק מים גדול שיזכיר לך לשתות הרבה בין הארוחות. המים יסיעו להגברת חילוף החומרים בקיבה.

כלל מספר תשע – שיתוף חברתי בתהליך ההרזיה
בזמנך הפנוי שתפי אחרים (חברות, אנשים בפורום הרזיה ) לגבי קשיים ושאלות. קראי על קשיים ושאלות של אחרים על מנת להבין שאת אינך לבד בתהליך. בקשי מסביבתך לעודד אותך בתהליך ההרזיה. הרשמי לאתרים ששולחים למייל שלך טיפים יומיים בנושא הרזיה וכל מידע אחר שמכניס אותך למחשבה על הנושא. אם את מרגישה צורך הרשמי לקבוצת תמיכה אינטרנטית או פיזית המסייעת בתהליך ההרזיה ברמה הרגשית והמנטלית. קבוצת תמיכה מספקת לחץ חברתי בונה, מוטיבציה, מיקוד ולימוד מנסיונם של אחרים.

כלל מספר עשר – גם עם נופלים חוזרים לשגרה
כשמכשיר הניווט שלך לוקח אותך למקום מסויים ואת טועה בפנייה הוא לא כועס עליך ומתנתק אלא פשוט אומר לך לעשות פניית פרסה באפשרות הראשונה כדי לחזור לדרך הנכונה. אותו דבר מדובר בהרזיה. לפעמים תזללי שטויות. יום של עצבים, מסיבת יום הולדת, עוגה שמצאה את דרכה לביתך … אל תתמקדי בלהרגיש רע עם עצמך (זה לא יעזור), התמקדי בלהחזיר את עצמך למסלול האכילה הנכונה והספורט כבר ביום שלמחרת. כולם נופלים בדיאטות אבל מי שחוזר למסלול מייד ימשיך את תהליך ההרזיה ויגיע למטרתו.

בהצלחה