טודלרס

הפרשות מימיות ביוץ

אלו ההפרשות הם סימן לביוץ ?

הפרשות מימיות ביוץ ?

סוג ההפרשות מהווה אינידקציה טובה לטווח זמני הביוץ. בתקופת הביוץ ההפרשות של האישה הן הפרשות מימיות ושקופות. לעומת זאת בתקופות שאינן פוריות ההפרשות נוטות להיות לבנות וסמיכות או צמיגיות. על מנת להצליח להכנס להריון מומלץ להצליב בין ידע שקשור לתקופת הביוץ על פי אורך המחזור, מעקב אחר סוגי ההפרשות וחום הגוף וכן ביצוע מעקב ביוץ באמצעות מקלוני ביוץ. לא מומלץ להסמך רק על הפרשות הנרתיק משום שהם מופיעות לפני הביוץ ובמהלכו, מצב שלעיתים מבלבל.

רוצה להבין טוב יותר את סוגי ההפרשות בגופך ומה תפקידם ?
בתקופה הלא פוריה (סמוך לוסת) גוף האישה מפריש הפרשות עבות ובצקיות. המרקם שלהם הוא כזה שאינו מאפשר לזרעים לעבור דרכו ואכן זה תפקידה של הפרשה זאת.

כשרמת האסטרוגן רק מתחילה לעלות (כשרק מתחילים להתקרב לתקופה הפוריה) ההפרשה הופכת לדביקה ורטובה. תפקידה של הפרשה זאת היא לברור את הזרעים "החלשים" ולא לאפשר להם לעלות במעלי הרחם.

כשרמות האסטרוגן בגוף האישה הן גבוהות יותר (מאוד סמוך לביוץ), ההפרשה מגיעה מחלק גבוה יותר של הרחם ומתאפיינת בהפרשה שקופה אך צמיגית כמו חלמון. כשנוגעים בה היא נמתחת בין האצבעות ולא נקרעת. הפרשה זאת מגנה על הזרעים שכבר חדרו ונמצאים בדרכם לרחם. יום לפני הביוץ וביום הביוץ עצמו הרחם מפריש הפרשות מימיות ביוץ . הפרשות אלו דקות מאוד, אינם אלסטיות ומאפשרות לזרעים לנוע בקלות מצוואר הרחם אל הרחם והחצוצרה.

סובלת מהפרשה צהובה, ירקרקה או לבנה צמיגית לאורך תקופה ארוכה. הפרשות בעלי צבע או מרקם אב נורמלי מהוות אינדיקציה לתחלואה בנרתיק. במצב שכזה מומלץ לפנות להתייעצות עם רופא הנשים טרם ניסיונות הכניסה להריון.

רוצה להכיר עוד דרכים לזיהוי ביוץ ? קראי אצלנו
איך מזהים ביוץ לפי צוואר הרחם הרחם

איך מזהים ביוץ לפי הפרשות הנרתיק
איך מזהים ביוץ לפי חום השחר